13

در تمجید ساخت برنامه حسینیه معلی

  • کد خبر : 371432
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۴

سیده مریم حسینی

امروزه با توجه به گستردگی استفاده از فضاهای مجازی و دسترسی آسانتر به محتوا های  بین المللی، نیاز بیشتری به ساخت محتواهای داخلی جذاب و خلاقانه احساس می شود. در سال های اخیر برنامه های تلویزیونی از دوران اوج خود در سال های ۸۰ فاصله گرفته و محتواهای اخیر برای مردم جذابیت ندارد.
این عدم استقبال محدود به فیلم و سریال های تلویزیونی نبوده و از برنامه های مناسبتی مانند ویژه برنامه های سال تحویل، ویژه برنامه های اعیاد مذهبی ، ماه رمضان و… نیز مانند گذشته استقبال نمی شود. علل این عدم استقبال را می توان بی توجهی به ذائقه مخاطبان، ساخت برنامه های کلیشه ای، فعالیت شبکه های ماهواره ای فارسی زبان دانست.
در میان استقبال کم مخاطبان از ویژه برنامه های محرم، برنامه تلویزیونی “حسینیه معلی” توانست نظر مخاطبان را به خود جلب کند. ویژه برنامه تلویزیونی حسینیه معلی هر شب ساعت ۲۲ از شبکه ۳ سیما پخش می شود و در این برنامه نوحه خوانان از هر سنی در برابر افراد شناخته شده مداحی مانند سعید حدادیان، حاج مهدی رسولی، سید مجید بنی فاطمه و محمد صمیمی به اجرای تعزیه و نوحه پرداخته و اساتید حاضر درباره اجرای آنها نظر می دهند‌.
با اینکه این برنامه شباهت هایی به برنامه های استعداد یابی مانند عصر جدید دارد اما هدف از این برنامه اول شدن و بردن جایزه نیست بلکه تنها خواندن نوحه ای از ته دل برای سید الشهدا در حضور بزرگان اول نوحه می باشد.
با وجود زیاد شدن برنامه های بدون خلاقیت و کلیشه ای تولید چنین برنامه هایی که فرهنگ درست عاشورا را به زیبایی و بدور از هر گونه توهین و کلیشه نشان می دهد و شور و شعور حسینی را در کنار هم در دل می پروراند شایان تقدیر می باشد.

خبرنگار: سیده مریم حسینی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=371432

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر