1

فدراسیون تیراندازی هم تعلیق می شود ؟

  • کد خبر : 37167
  • ۲۵ تیر ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۹

اگر مسولان ورزش ایران نتوانند پاسخ های قانع کننده ای به فدراسیون جهانی بدهند، تیر و کمان هم به مانند قایقرانی با سرنوشتی نامعلوم روبرو خواهد شد.

افق نیوز:(ofoghnews.ir) با اقدام نسنجیده مسؤولان ورزش کشور در برکناری تعدادی از رؤسای فدراسیون های ورزشی کشور، از جمله دنیامالی رئیس موفق فدراسیون قایقرانی، و کریم صفایی’ رییس برکنار شده فدراسیون تیراندازی با کمان حالا باید مردم و ورزش کشور تاوان این بی تدبیری را بدهد،”کمیته بین‌المللی المپیک در نامه دوم خود به کمیته ملی المپیک ایران خواستار آن شده که این کمیته با مقامات دولتی مذاکره کند و استقلال فدراسیون‌های ورزشی حفظ شود .

اگر مسولان ورزش ایران نتوانند پاسخ های قانع کننده ای به فدراسیون جهانی بدهند، تیر و کمان هم به مانند قایقرانی با سرنوشتی نامعلوم روبرو خواهد شد.

به گزارش «تابناک»، فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان با ارسال نامه‌ای در پی شکایت کریم صفایی رییس سابق فدراسیون تیراندازی با کمان ایران از مسوولان ورزش کشورمان توضیح خواست.

در این نامه ‌آمده است : ما تا زمان برگزاری مجمع ، ‘کریم صفایی’ ( رییس برکنار شده فدراسیون تیراندازی با کمان ایران) را به عنوان رییس این فدراسیون در محافل بین المللی می شناسیم.

همچنین دراین نامه آمده است: اگر جلسه مجمع عمومی در یک فاصله زمانی معقول برگزار نشود، فدراسیون جهانی عضویت فدراسیون تیراندازی با کمان ایران را با تمام تبعاتی که ممکن است داشته باشد به حالت تعلیق در می آورد.

این مشکل چندی پیش نیز برای فدراسیون قایقرانی به وجود آمد و این بار نوبت به تیروکمان رسید تا خطر تعلیق را به شدت احساس کند.

کریم صفایی اوایل اسفندماه سال گذشته ازریاست فدراسیون تیراندازی با کمان ایران برکنار شد و جای خود را به محمد علی شجاعی داد

اگر مسولان ورزش ایران نتوانند پاسخ های قانع کننده ای به فدراسیون جهانی بدهند، تیر و کمان هم به مانند قایقرانی با سرنوشتی نامعلوم روبرو خواهد شد

حدود دو هفته پیش رئیس فدراسیون کانو در نامه ای به وزیر ورزش ایران از محمد عباسی برای تغییر احمد دنیامالی توضیح خواسته بود.

پس از این نامه خبرهای ضد و نقیض متعددی از مذاکره وزارت ورزش با رئیس سابق فدراسیون قایقرانی ایران متشر شد. با اینکه از محتوی مذاکرات وزیر ورزش و احمد دنیا مالی در دسترس نیست ولی به نظر می رسد مسوولان ورزشی برای جلوگیری از تعلیق سعی دارند تا او را به این فدارسیون باز گردانند.

اصل عدم دخالت دولت در ورزش و استقلال فدراسیون ها وجه مشترک هر دونامه ای است که به مسوولان ورزشی ایران ارسال شده است. زمانی که وزیر ورزش به فکر تغییر و تحول در فدراسیون ها افتاد شاید هیچ گاه انتظار واکنش مجامع جهانی در آستانه المپیک را نداشت.

این نامه ها باعث شده، سه هفته مانده به المپیک وزیر ورزش راهی مجلس شود. کمیسیون ورزش مجلس با توجه به نزدیکی المپیک، بررسی بیشتر موضوع نامه ها و بحث تعلیق را به پس المپیک موکول کرد

بهرام افشارزاده صبح دیروز در گفت و گویی رادیویی در خصوص مشکلات مربوط به تیراندازی با کمان یادآور شد: نامه‌ای از فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان با این مضمون ارسال شده است که کریم صفایی، رئیس سابق فدراسیون تیراندازی با کمان ایران باید دوباره به رأس این فدراسیون بازگشته و طی ۳ ماه آینده خودش انتخابات را برگزار کند.

جالب این که میلاد وزیری و زهرا دهقان، دو ملی پوش المپیکی رشته تیر و کمان ایران، اردوی تیم ملی را ترک کردند و در نامه ای به سرپرست فدراسیون تیر و کمان ایران درخواست کردند که مربیان سابقشان به تیم ملی باز گردند. آنها اعلام کرده اند تنها در صورت بازگشت مربیان خود به اردوی تیم ملی، حاضر به بازگشت به تیم ملی هستند.

مربیان کره ای سابق تیم ملی ایران حدود دو ماه پیش توسط محمدعلی شجاعی رئیس موقت فدارسیون تیر و کمان برکنار شدند …

براى افشارزاده متاسفم که تعلیق را جدى نگرفته است

صفایى: هم کره اى ها برمى گردند هم وزیرى و دهقان به المپیک مى روند!

رئیس قبلى فدراسیون تیراندازى با کمان گفت: طبق نامه فدراسیون جهانى بار دیگر مسئولیت را برعهده گرفته و علاوه بر بازگرداندن مربیان کره اى، وزیرى و دهقان را به المپیک مى فرستم. کریم صفایى در مورد نامه ارسال شده از سوى فدراسیون جهانى تیراندازى با کمان اظهار داشت: قرار است بار دیگر به راس فدراسیون برگردم. با ارسال نامه اى به مربیان کره اى سابق تیم ملى تیراندازى با کمان، به این دو مربى آماده باش دادم چراکه قرار است میلاد وزیرى وزهرادهقان براى برپایى اردوى آماده سازى صبح فرداراهى کره جنوبى شده و پس از برپایى اردو از همین کشور براى حضور در رقابت هاى المپیک ،۲۰۱۲ به لندن اعزام شوند. وى در خصوص صحبت هاى افشارزاده مبنى بر دوپهلو بدون نامه فدراسیون جهانى تأکید کرد:

کجاى این نامه دو پهلو است؟ براى افشارزاده متأسفم که تعلیق را جدى نگرفته است. نامه فدراسیون جهانى به صراحت بر بازگشت من تأکید کرده است و نمى توانستند صریح تر از این اعلام کنند. فدراسیون جهانى تیراندازى با کمان در فاصله ۱۳ روز باقى مانده به رقابت هاى المپیک هنوز اسامى نمایندگان کشورمان براى حضور دررقابت هاى تیراندازى با کمان المپیک ۲۰۱۲ لندن را اعلام نکرده است و این اتفاق در حالى رخ داده که اسامى ۶۳ کماندار از ۴۰ کشور به طور کامل مشخص و اعلام شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=37167

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر