1

همکاری ایران خودرو و منطقه آزاد انزلی در تامین مواد اولیه و صادرات به بازار اوراسیا

  • کد خبر : 372517
  • ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۴

در دیدار مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، راهکارهای توسعه همکاری های دو جانبه میان این دو مجموعه بررسی و صادرات و واردات قطعات مصرفی محصولات این خودروساز از طریق منطقه آزاد انزلی با همکاری و سرمایه گذاری بخش خصوصی، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

همکاری ایران خودرو و منطقه آزاد انزلی در تامین مواد اولیه و صادرات به بازار اوراسیا

به گزارش خبرگزاری افق، به نقل از روابط عمومی ایران خودرو ، در این نشست، مهدی خطیبی با اشاره به ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی گفت: منطقه آزاد انزلی علاوه بر جاذبه های گردشگری، اقلیمی و نزدیکی به پایتخت کشور، از موقعیت فوق العاده ای در ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر و اوراسیا برخوردار است، بر این اساس استفاده از ظرفیت ها و فرصت های ترانزیتی و صادراتی آن منطقه باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به صادرات خودروهای سواری، نیمه سنگین و سنگین و قطعات خودرو به کشور روسیه، گفت: می توان در مسیر تامین مواد اولیه و صدور محصولات تولیدی به بازار روسیه و اوراسیا با منطقه آزاد انزلی همکاری داشت.

در ادامه، عیسی فرهادی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تحلیلی مقایسه ای از ظرفیت ها و فرصت های موجود در منطقه متبوع خود به ویژه در زمینه های حمل و نقلی با وجود دو بندر انزلی و کاسپین در محدوده منطقه، تولید و فرآوری کالا، قرار گرفتن در مسیرهای ترانزیت بین المللی کالا و توانمندی های متنوع در حوزه گردشگری با توجه به نزدیکی به نقاط پرتراکم جمعیتی کشور، ارایه کرد.

وی افزود: مزیت منحصر به فرد منطقه آزاد انزلی، فرصت ارتباط با بازارهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا با محوریت روسیه و قزاقستان است که در قالب دو کریدور شمال-جنوب، و چین-قزاقستان-ایران، و تفاهم نامه های مختلف همکاری دو و چند جانبه با کشورهای مزبور به منظور کاهش هزینه های تمام شده تولید و واردات کالاهای اساسی جهت بهره برداری فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان داخلی از سوی این سازمان فعال سازی یا ایجاد شده است.

رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به تمایل دولت و سرمایه گذاران روسی برای گسترش همکاری با طرف ایرانی و فعال بودن مسیر تامین مواد اولیه کارخانجات صنعتی کشورمان از طریق چین و قزاقستان، بر عزم راسخ دولتمردان دو کشور ایران و روسیه برای افزایش بیش از پیش مناسبات اقتصادی دو و چند جانبه، تاکید کرد و گفت: با اتصال این منطقه به خط ریل سراسری شاهد تسهیل، توسعه و تسریع در فرآیند حمل و نقل کالا میان بازارهای چین و غرب آسیا، اوراسیا و جنوب خلیج فارس و هند خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: این مهم به عنوان یک اولویت ملی در دستور کار سازمان منطقه آزاد انزلی قرار دارد و براین اساس، گسترش همکاری با خودروسازان مطرح کشور در راستای حمایت از تولیدات ملی و اقتصاد مقاومتی چه در قالب کاهش هزینه های تولید و چه به صورت صادرات به بازارهای منطقه ای، راهبرد اساسی این سازمان است.

گفتنی است، در حاشیه این جلسه، نشستی تخصصی در زمینه سازوکار تامین مواد و قطعات اولیه و گسترش همکاری ها میان گروه صنعتی ایران خودرو و سازمان منطقه آزاد انزلی، برگزار شد و در خصوص صادرات و واردات قطعات مصرفی محصولات شرکت ایران خودرو از منطقه آزاد انزلی با همکاری و سرمایه گذاری بخش خصوصی رایزنی شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=372517

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر