2

اینستاگرام و چند سوال از مدیرعامل پست!

  • کد خبر : 373225
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸

سخنان شما همچون گلایه مدیر فوتبالی می ماند که از فوتبالیست ها می خواهد بجای حضور در جام جهانی در همین جام باشگاه های داخلی شرکت کنند و اگر در جام جهانی شکستی متحمل شدیم بخاطر این است که در آنجا شرکت کردیم و انجا دست خارجی هاست اصلا ارتباطی هم به برنامه ریزی و مدیریت داخلی ما ندارد فقط مردم و فوتبالیست ها مقصرند!

به گزارش افق، محمود لیائی به عنوان مدیرعامل شرکت ملی پست و معاون وزیر ارتباطات در تازه ترین سخنان  خود مقصر  مشکلات بوجود آمده پس از فیلترینگ اینستاگرام  برای حوزه کسب و کارهای الکترونیک را مردم اعلام نموده که چرا به حرف مسولان در استفاده از پلتفرم های داخلی گوش نکرده اند!

چند سوال از مدیرعامل محترم به وجود می آید

۱- در حالی که با قاطعیت سخن از حرف گوش کن نبودن مردم به میان آوردید و توپ را در زمین مردم انداختید بهتر نیست دلیل روی آوردن خود و شرکت دولتی تحت مدیریت خود و همچنین رئیس محترم جمهور و سایر مسئولین دولتی و حاکمیتی را برای داشتن صفحات ارتباطی با مردم در همین اینستاگرام و یا سایر پلتفرم های فیلتر شده را به وضوح به مردم و رسانه ها شرح دهید؟

۲- به گفته شما مردم از ابتدا فکر فیلترینگ اینستاگرام حال چه توسط دولت و چه توسط خود اینستاگرام  را نکردند مردمی که شاید دلخوش به سخنان رئیس جمهور در انتخابات بر لزوم درک کسب و کارهای این بستر و جلوگیری از آسیب های فیلترینگ آن به اقتصاد مردم  بودند اما شما که خود به این فکر بودید چه اقدامی برای جلوگیری از خسارت به سازمان دولتی خود در این ایام نمودید؟ تا به گفته خود شما درآمد شرکت ملی پست به عنوان یکی از منابع درآمدی بیت المال به این دلیل به یک سوم کاهش نیابد؟

۳- در سخنان خود از ظرفیت پلتفرم های داخلی برای ایجاد بستر مناسب برای جایگزینی اینستاگرام اشاره کردید  و تنها به عدم حضور مردم در این بستر تاکید داشتید. اگر از اختلالات چند روز اخیر پلتفرم های داخلی  که ناشی از رجوع تنها بخش کمی از مردم پس از فیلترینگ بود را چشم پوشی کنیم  آیا واقعا  فکر کرده اید چرا مردم به این پلتفرم ها رغبتی ندارند؟ برای متناسب سازی این پلتفرم ها با نیازهای مردم چه کاری انجام داده اید؟ برای اعتماد سازی مردم به این پلتفرم ها چه کاری انجام داده اید؟

حال چند سوال تخصصی با باتوجه به حوزه مستقیم تحت مدیریت شما مطرح است:

۱- در حکم وزیر بر لزوم ارتقای کیفیت پست و استفاده از شیوه های نوین پستی تاکید شده است ؛ سیستم های سورتینگ جدید را با هزینه های بسیار بالا راه اندازی نموده اید. آیا این سیستم توانسته در ارتقای شاخص های کیفی پست اعم از زمان و ارسال صحیح و جلوگیری از آسیب دیدن مرسولات مردم موثر واقع شود؟

۲- متلاشی شدن کارتن ها در روند حمل و نقل چگونه قابل توجیه است؟ اگرچه مشتریان دل خوشی از پیگیری مرسولات آسیب دیده خود ندارند و در واحد های پستی اکثراً با این جواب روبرو می شوند که از کارتن نامناسب استفاده کرده اید و یا نباید مرسوله شکستنی ارسال می کردید و از این قبیل بهانه ها …. نکند این یکی هم باز تقصیر مشتریان هست که پست را انتخاب کرده اند؟

۳- در حکمتان بر لزوم جلب رضایت مشتریان تاکید شده است؛ چگونه است که برخی مشتریان شما گاهاً تا ۵ ماه بعد از ارسال مرسولاتشان نه خبری از مرسوله شان هست و نه پرداخت غرامت؟

۴- راستی صحبت از پرداخت غرامت آمد، بهتر نیست در خصوص منبع پرداخت غرامت مرسولات شفاف سازی نمائید؟ آیا دریافت غرامت از دفاتر قبول بخش خصوصی علیرغم دریافت مبلغی تحت عنوان بیمه مرسولات  از مشتریان صحیح است؟ نقش بیمه در این راستا چیست؟

۵- باز هم سخن از دفاتر بخش خصوصی آمد؛ آیا خبر دارید دقیقاً از وقتی شما روی کار آمده اید حق السهم دفاتر خصوصی پیشخوان دولت همواره با ۳ ماه تاخیر واریز شده است دفاتری  که سهم زیادی در ارائه خدمات پست به مردم دارند  و همه هزینه هایشان با تعرفه روز توسط بخش خصوصی هزینه می شود چشم امید به دریافت حق السهم ناچیز خود دارند تا هزینه های کارمند و … را تامین کنند ؟ آیا خبر دارید هنوز حق السهم این دفاتر از تیرماه سال جاری را پرداخت نکرده اید؟

۶- آیا خبر دارید چه مقدار دفتر پیشخوان به دلیل عدم پرداخت حق السهم های ناچیز خود توسط پست به نابودی کشانده شده اند و اکثر آنها در حال ورشکستگی هستند مگر می شود مدیر عامل بود و خبردار نشد شاید اینها هم تقصیر خودشان هست که راهی جز ارائه خدمات پست به مردم  و یا جمع کردن دفتر را ندارند.

۷- آیا از دل پر درد دفاتر پیشخوان دولت خبر دارید  و فیلم درد دل آنها در جلسه تیرماه با معاون رئیس جمهور را مشاهده نموده اید؟ از مشکلاتشان در عدم واریز حق السهم تا ورود به بازارشان توسط بخش دولتی و عدم در اختیار قرار دادن ملزومات و … که در حال بحران سازی برای نظام و دولت می باشد خبر دارید؟ آیا شما بدون دریافت حقوق چند ماهه می توانید دیون مالی خود مخارج منزلتان  را پرداخت نمائید؟

۸- راستی از پیگیری مشکلات کارکنان رسمی و غیر رسمی چه خبر؟ چندی پیش دستمایه سوء استفاده شبکه های ضدانقلاب شده بود.

سخنان شما همچون گلایه مدیر فوتبالی می ماند که از فوتبالیست ها می خواهد بجای حضور در جام جهانی در همین جام باشگاه های داخلی شرکت کنند و اگر در جام جهانی شکستی متحمل شدیم بخاطر این است که در آنجا شرکت کردیم و انجا دست خارجی هاست اصلا ارتباطی هم به برنامه ریزی و مدیریت داخلی ما ندارد فقط مردم و فوتبالیست ها مقصرند!

مشکلات شرکت ملی پست چه در سطح داخلی پست اعم از کارکنان رسمی و غیر رسمی و دفاتر پیشخوان و چه در سطح مردم و مرسولات آنها بسیار بسیار است لذا در شرایطی که مردم  با صبوری خود  و درک شرایط امنیتی و فیلترینگ کسب و کارشان در همراهی با نظام و انقلاب سنگ تمام گذاشته اند ؛ پیشنهاد می شود با بیان سخنان و تفکراتی سخیف که نه در شان مدیرعامل پست است و نه در شان تحصیلکرده مقطع دکتری مهندسی کامپیوتر از چین می باشد به زخم مردم نمک نپاشید!

بهتر است شب و روزتان را به حل مشکلات مردم و پست بگذارید تا خسرالدنیا و الاخره نشوید ….

خبرنگار: سیدعلیرضا حسینی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=373225

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر