3

روسیه و چین قطعنامه کشورهای غربی و آمریکا بر ضد سوریه را وتو کردند

  • کد خبر : 37481
  • ۲۹ تیر ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۸

شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ روز پنجشنبه اعلام کرد، روسیه و چین برای سومین بار در ۹ ماه گذشته قطعنامه آمریکا و کشورهای اروپایی علیه بشار اسد رئیس جمهور سوریه را وتو کردند.

افق نیوز:(ofoghnews.ir) روسیه و چین قطعنامه پیشنهادی کشورهای غربی و آمریکا درباره تشدید تحریم‌ها بر ضد سوریه در چارچوب فصل هفتم سازمان ملل را برای بار سوم وتو کردند.روسیه و چین قطعنامه پیشنهادی کشورهای غربی و آمریکا درباره تشدید تحریم‌ها بر ضد سوریه در چارچوب فصل هفتم سازمان ملل را برای بار سوم وتو کردند.

بنابراین گزارش، پیش از این روسیه و چین دوبار قطعنامه پیشنهادی غرب و امریکا را در شورای امنیت سازمان ملل متحد وتو کرده بودند.

شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ روز پنجشنبه اعلام کرد، روسیه و چین برای سومین بار در ۹ ماه گذشته قطعنامه آمریکا و کشورهای اروپایی علیه بشار اسد رئیس جمهور سوریه را وتو کردند.

این اقدام روسیه و چین از نگاه کار‌شناسان و تحلیلگران سیاسی اتفاقی غیر منتظره نیست چرا که بسیاری از آن‌ها پیش‌تر این واکنش مسکو و پکن را پیش بینی کرده بودند.

در پی شکست آمریکا و کشورهای اروپایی در متقاعد کردن مسکو و پکن به پیروی از قطعنامه تحریمی ضد سوری، برخی منابع دیپلماتیک در بروکسل امروز از تحریم‌های یکطرفه جدید اتحادیه اروپا علیه دمشق خبر دادند.

این منابع افزودند: اروپا در نظر دارد دامنه تحریم‌های خود علیه رژیم سوریه را گسترده‌تر کند. صدور مجوز برای بازرسی کشتی‌ها و هواپیمایی که احتمال داده می‌شود تحریم‌های اروپایی علیه سوریه را نقض کنند، یکی از تدابیر جدید بروکسل برای در تنگنا قرار دادن بیشتر بشار اسد است.

رای گیری درباره قطعنامه ضد سوری آمریکا و کشورهای اروپایی قرار بود روز گذشته (چهارشنبه) برگزار شود اما عنان با هدف گفتگو و مذاکره با مقامات روسی، پیشنهاد درخواست تعویق ۲۴ ساعته این رای گیری را ارائه داد که مورد موافقت اعضای شورای امنیت قرار گرفت.

رای گیری درمورد این قطعنامه امروز برگزار و در ‌‌نهایت با وتوی چین و روسیه مواجه شد.

شفاف

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=37481

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]