1

سفر مقام اسرائیلی به آمریکا با محوریت ایران

  • کد خبر : 375154
  • ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳

وزیر امور استراتژیک اسرائیل برای گفت‌وگو درباره برنامه هسته‌ای ایران به آمریکا سفر کرده است.

سفر مقام اسرائیلی به آمریکا با محوریت ایران

جوئیش نیوز گزارش داد، زون درمر وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی به عنوان نخستین مقام بلند پایه در کابینه جدید بنیامین نتانیاهو به منظور دیدار با مقامات آمریکایی شامگاه دوشنبه وارد واشنگتن شده است.

درمر که در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۱ سفیر صهیونیست‌ها در واشنگتن بوده است در جریان این سفر درباره برنامه هسته‌ای ایران رایزنی خواهد کرد. این سفر در حالی انجام می‌شود که به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی آماده تشدید کارزار برای اعمال فشار بر جمهوری اسلامی است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز در سخنرانی خود در گردهمایی لابی بزرگ صهیونیستی آیپک که به صورت مجازی برگزار شد، گفت که زمان آن فرا رسیده است که آمریکا و اسراییل در زمینه آنچه «تهدیدهای ناشی از ایران» خواند، اختلافاتشان را کنار گذاشته و یکی شوند.

همچنین ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی درباره تفاوت‌ها و شباهت‌های رویکرد آمریکا و رژیم صهیونیستی درقبال ایران باتوجه به روی کار آمدن کابینه بنیامین نتانیاهو در قدس اشغالی توضیح داد: در زمینه راهبردی اتفاق نظر کامل داریم. ما هر دو کاملا نسبت به این‌که ایران هیچ گاه نباید بتواند به سلاح اتمی دست پیدا کند، متعهدیم. این تعهد رییس جمهور بایدن و همان تعهدی است که از نخست‌وزیر نتانیاهو و نخست‌وزیرهای پیش از او شنیده‌ایم.

وی افزود: البته بر کسی پوشیده نیست که در زمینه مسائل تاکتیکی تفاوت‌هایی داریم. رابطه ما با اسراییل آن‌قدر نزدیک است که به ما اجازه می‌دهد مکالمات صریحی داشته باشیم و وقتی هم که مخالف باشیم، آن را اعلام می‌کنیم. ما به آن‌ها می‌گوییم که چطور فکر می‌کنیم و مسلما آن‌ها هم در بیان نظرشان تعارف ندارند.

این دیپلمات آمریکایی در عین حال گفت: ما بر این باوریم که حفظ دیپلماسی کارآمدترین و پایدارترین ابزاری است که می‌توان با کمک آن مانع دست‌یابی ایران به سلاح اتمی شد. تمرکز ما همیشه روی آن معطوف بوده است.

در همین راستا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درخصوص اخبار منتشر شده در ارتباط با رایزنی‌های مستمر مقامات آمریکایی و صهیونیستی درباره ایران و نگاه تهران در این زمینه و همچنین آخرین تحولات در حوزه مذاکرات رفع تحریم‌ها تصریح کرد: این‌که مقامات آمریکایی با مقامات رژیم صهیونیستی در مورد ایران گفت‌وگو می‌کنند چیز جدیدی نیست. متاسفانه بر اساس اسناد و شواهد سیاست خارجی آمریکا در مورد ایران در گروگان صهیونیست‌ها و رژیم صهیونیستی است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=375154

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر