3

همچنان تکلیف ۱۰ موسسه مالی مشخص نیست

  • کد خبر : 37623
  • ۰۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۴

تاکید بانک مرکزی در مورد بانک‌ها و همه موسسات مالی و اعتباری این است که بتوانند امنیت سپرده‌های مردم را حفظ کنند.

افق نیوز:(ofoghnews.ir) تاکنون تنها تکلیف چهار بانک و موسسه اعتباری از ۱۴ موسسه‌ و بانکی که اواخر سال ۸۹ با عنوان ” در شرف تاسیس ” به بازار پولی کشور وارد شده بودند مشخص شده است و همچنان تکلیف ۱۰ موسسه مالی مشخص نیست. در این شرایط بانک مرکزی اعلام کرده است که اصراری بر ادغام ندارد.

یکی از سیاست‌های چند وقت اخیر بانک مرکزی ساماندهی موسسات مالی و اعتباری بوده که در همین راستا به گفته رییس کل بانک مرکزی ۱۷۰۰ تعاونی اعتباری را در قالب ۱۴ موسسه ادغام شد.

محمود بهمنی حتی صراحتا در این مورد گفته است: تا چند سال پیش کسی به موسسات اعتباری کاری نداشت و ما در این دو سه، سال این‌ها را به‌هم ریختیم و خیلی سخت است. البته ما نمی‌گوییم این‌ها درست شده‌اند اما پس از ادغام این موسسات حتما این‌ها فشار می‌آورند و اصلا منکر آن نیستیم.

با وجود این، رییس کل بانک مرکزی هفته گذشته با حضور در مجلس اظهار کرد که اصراری بر ادغام هیچ کدام از موسسات مالی و بانک‌های فعال در سطح کشور ندارند.

بنا به گفته یک مقام مسؤول، «تاکید بانک مرکزی در مورد بانک‌ها و همه موسسات مالی و اعتباری این است که بتوانند امنیت سپرده‌های مردم را حفظ کنند. بنابراین بانک مرکزی تلاش می‌کند در این زمینه تنظیم‌های لازم را ایجاد کند اما هیچ اجباری از ناحیه بانک مرکزی برای ادغام موسسات پولی ـ مالی و بانک‌ها وجود ندارد».

البته مسؤولان مربوط تایید می‌کنند که در مقاطعی مساله شراکت بین بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری مطرح شده، اما اجباری بر ادغام یا شراکت وجود نداشته است.

این سخنان در حالی است که بانک مرکزی از اواخر سال ۸۹ عزم خود را جزم کرده بود تا سریعا تکلیف ۱۴ موسسه‌ای را که آن زمان با عنوان ” در شرف تاسیس ” وارد بازار پولی کشور شده بودند، مشخص کند. حتی اخباری نیز منتشر شد که نشان می‌داد بانک مرکزی در جلسه‌ای در هفته سوم فروردین‌ماه امسال فرصتی دو ماهه‌ برای ادغام با بانک‌ها یا تطبیق جدی با قوانین به آن‌ موسسات و بانک‌ها داد اما با وجود اتمام این مهلت هنوز تکلیف همه آن موسسات مشخص نشده است.

تاکنون بانک مرکزی تکلیف بانک تات و موسسه صالحین و آتی را مشخص کرده که رسما اعلام شده آنها باید با هم ادغام و بانک آینده را تشکیل دهند.

از سوی دیگر معاون نظارتی بانک مرکزی نیز دهم تیرماه امسال از منحل شدن موسسه در شرف تاسیس اعتماد ایرانیان و سپرده شدن مشتریان آن به موسسه مالی و اعتباری قوامین خبر داده بود.

از جمله موسسات مالی که تاکنون اسامی آنها منتشر شده که آنها هم در شرف تاسیس هستند موسسه مالی و اعتباری فرشتگان، موسسه کارسازان آینده، ثامن‌الحجج، ثامن‌الائمه، عسکریه و ریحانه‌گستر مشیز و … است که تاکنون بانک مرکزی در مورد تکلیف آنها موضوعی را اعلام نکرده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=37623

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر