3

شهر زیبا و دیدنی تالش +تصاویر

  • کد خبر : 377399
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸

تالش شهری در میان جنگل، دشت و دریا است. شهری شمالی که هر چه از طبیعت بخواهید، برای‌تان دارد. صبح‌تان را با جنگل گردی شروع کنید، ظهر را در ییلاق، میهمان روستاییان باصفای تالش باشید و ناهارتان را در رستوران‌های محلی نوش‌جان کنید. پس از آن تنی به آب بزنید و لذت بازی در سواحل را به کوچولوهای‌تان هدیه دهید.

 

جذاب‌ترین قسمت یک سفر شمالی، بازارگردی است. یکی از بهترین بازارهای تالش، بازار هفتگی هشتپر نام دارد. محصولات تر و تازه توسط مردان و زنان بومی در این بازار به فروش می‌رسند. اول صبح روز پنجشنبه را برای بازارگردی و خرید در هشتپر انتخاب کنید، چراکه اجناس مرغوب این بازار طرفداران زیادی دارند و به‌سرعت فروش می‌روند! سبزیجات تازه، برنج گیلان، میوه‌هایی مثل ازگیل، انار و گیلاس جنگلی را از پنجشنبه بازار سرزنده و پرهیاهوی تالش خریداری کنید. این بازار در نزدیکی پل تالش است و هر هفته برپا می‌شود. یکی از مراکز خرید مدرن این منطقه نیز  پردیس تالش نام دارد. در این مجتمع تجاری می‌توانید انواع اجناس و کالاهای موردنیازتان را تهیه کنید.

کافیست یک بار غذاهای محلی تالش را امتحان کنید تا متوجه منحصربه‌فرد بودن طعم این غذاها شوید. از آن پس دیگر سفرتان را به قصد خوردن غذاهای محلی این خطه آغاز خواهید کرد و هر فرصتی پیدا کنید به رستوران‌های محلی تالش خواهید آمد! یکی از خوش‌طعم‌ترین غذاهای محلی تالش، گوزلی بریان یا همان بره بریان است. در این غذای تشریفاتی شکم بره را با سبزیجات مخصوص گیلانی و گردو و ادویه‌ها پر می‌کنند و سپس می‌پزند.

از دیگر غذاهای خوشمزه این خطه می‌توان به آش تالشی، اناردون، قورتماج، سیرجینه، بادمجان شکم‌پر، سوجا دیله، کوکوی گردو و دوآش یا آش دوغ اشاره کرد.

عکاس و خبرنگار: مریم شکری

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=377399

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر