1

جنگل‌های زیبای اسالم به خلخال

  • کد خبر : 377482
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۳

اسالم بخشی از شهرستان تالش است که حدود ۱۰ هزار نفر جمعیت دارد. مردم شهرستان تالش به زبان تالشی و ترکی حرف می‌زنند و از محصولات آن می‌توان به گلیم، سفال، محصولات دامی، چوب و کاغذ اشاره کرد. در اطراف تالش نیز جاذبه‌های گردشگری دیگری وجود دارد که می‌توان به جنگل گیسوم و بخش‌های تفریحی آن اشاره کرد. گردشگرانی که از خلخال به‌سمت اسالم حرکت می‌کنند، با کمی رانندگی از جاده زیبای گیسوم و جنگل و ساحل آن دیدن خواهند کرد. گفتنی است که بخش‌هایی از فیلم حضرت سلیمان در مناطقی از اسالم ساخته شده است و شهر اورشلیم را تداعی می‌کرد.

 

 

شهرستان خلخال نیز به‌دلیل نزدیکی به استان گیلان طبیعت زیبایی دارد؛ از این‌رو، این منطقه در فصل‌ تابستان نیز هوای خنکی دارد و همین موضوع یکی از دلایل سفر گردشگران در این فصل به خلخال است. از جمله جاذبه‌های گردشگری خلخال می‌توان به تفرجگاه ازنو و پارک اللر باغی اشاره کرد. در زمستان برخی مسابقات ورزشی در این منطقه انجام می‌شود. یکی دیگر از بخش‌های تفریحی خلخال، آبگرم گیوی است که در نزدیکی این شهر قرار دارد و برخلاف بسیاری از آبگرم‌های ایران که مملو از جمعیت هستند، آبگرم گیوی می‌‌تواند مکانی آرامش‌بخش برای سفر‌هایتان باشد.

جاده اسالم به خلخال مسیری ۷۰ کیلومتری است که از شهر اسالم در استان گیلان شروع و به شهر خلخال در جنوب استان اردبیل، بین استان آذربایجان شرقی و استان زنجان منتهی می‌شود.گردشگرانی که از تهران قصد سفر به این منطقه را دارند،‌ باید توجه کنند حدود ۴۵۰ کیلومتر مسیر در پیش خواهند داشت تا به خلخال برسند و اگر بدون توقف، به‌صورت عادی این مسیر را طی کنند، بعد از حدود هشت ساعت به آنجا خواهند رسید؛ اما اگر می‌خواهید ابتدای حضورتان در این مسیر از اسالم باشد، در این صورت باید به‌ترتیب قزوین، رشت و پلیس راه سراوان را پشت سر بگذارید و از پل دور برگردان فومن به رضوانشهر و چوکار بروید تا به اسالم برسید.

عکاس : مریم خیری

خبرنگار: مریم احمدی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=377482

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر