3

اقامتگاه رنگارنگ ماجرا در هرمز زیبا

  • کد خبر : 377549
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۳:۳۶

اقامتگاه ماجرا مجموعه‌ای از بناهای گنبدی است که هر کدام به رنگی از رنگ‌های خاک هرمز درآمده‌اند و همین امر سبب جذابیت و خاص‌بودن این اقامتگاه شده است. چند کلبه با سقفی گنبدی و با رنگی شاد و تماشایی در این مجموعه کنار هم جا خوش کرده‌اند و نظم در بی‌نظمی، شیوه اصلی چیدمان این کلبه‌ها بوده است. خبری از صف‌های منظم و با فاصله یکسان در میان کلبه‌ها نیست و با حضور در این مجموعه متوجه شیوه هسته‌ای بنا کردن خانه‌ها و پایندی به طراحی محله‌ای خواهید شد. افزون بر بیرون خانه، در فضای داخلی نیز از رنگ‌های زنده و زیبای جزیره استفاده شده است.

جزیره رنگارنگ هرمز در دریای نیلگون خلیج فارس واقع شده است و یکی از تماشایی‌ترین و خاص‌ترین جزیره‌های ایران به شمار می‌رود. این جزیره با ۷۲ کانی گوناگون به سرزمینی با خاک رنگارنگ تبدیل شده است و بهشت عاشقان زمین‌شناسی و طبیعت‌گردهای ماجراجو است. این جزیره با وجود زیبایی خودویژه و پتانسیل فراوانی که در صنعت گردشگری دارد، به جز چند اقامتگاه بوم‌گردی و رستوران محلی، امکان‌های چندانی ندارد.

اقامتگاه ماجرا در بخش شمالی جزیره هرمز در حاشیه جاده کرانه واقع شده است. در حوالی این اقامتگاه رنگارنگ، اقامتگاه‌های بوم‌گردی دیگری نیز واقع شده‌اند و این منطقه از جزیره هرمز به استراحتگاه تبدیل شده است. بندرعباس در ناحیه شمالی این جزیره واقع شده است و خلیج فارس فاصله این دو خشکی را آبی کرده است. این فاصله در حدود ۲۵ کیلومتر است. برای آنکه از این فرودگاه به جزیره هرمز برسید، باید در حدود ۳۳ کیلومتر طی کنید. جزیره هرمز نیز با فاصله کمی در جنوب غربی جزیره هرمز و اقامتگاه ماجرا واقع شده است.

اقامتگاه ماجرا در جزیره زیبای هرمز واقع شده است و به جذابیت این جزیره مرموز افزوده است. این اقامتگاه با معماری عجیب و طراحی خاص خود و با الهام از رنگ‌های خاک هرمز ساخته شده است. اقامتگاه ماجرا یکی از برنامه‌های پروژه «حضور در هرمز» بوده است. این اقامتگاه در حاشیه ساحل بنا شده است و در سال ۲۰۲۰ به دلیل سبک‌ ویژه در معماری، موفق به دریافت جایزه بین‌المللی مسابقه تیدا (TIDA) متعلق به کشور تایوان شد.

البته در رنگ‌آمیزی داخل و خارج این کلبه‌ها، از رنگ‌های مصنوعی ساختمانی استفاده شده است و هرگز به منبع رنگ طبیعی جزیره دست‌درازی نشده است. تنوع رنگ در فضای داخلی، جذابیت شاد و دلنشینی به این اقامتگاه داده است و امکان‌هایی همچون تخت خواب، میز صندلی و مبلمان در این فضا برای اقامت مسافران فراهم شده است. پنجره‌های بزرگ اقامتگاه ماجرا، نور و انرژی جزیره را به داخل کلبه دعوت می‌کنند و سفر به هرمز را به اقامتی سراسر شاد و پرانرژی تبدیل می‌کنند.

خانه‌ها در اقامتگاه ماجرا برخلاف برج‌های عظیم هتل‌های چند ستاره، ارتفاع کمی دارند و بلندای این کلبه‌های رنگی با طراحی نامنظم زیبایی با یکدیگر متفاوت است. طراحی کلبه‌های این مجموعه به گونه‎‌ای است که خودش را با طبیعت یکی کرده و به زیبایی‌های آن تعرض نکرده است. طراحی این مجموعه با وجود ایجاد احساس امنیت در انسان، حس برتری سازه از طبیعت را منتشر نمی‌کند و در عین سادگی با اصولی مهندسی بنا شده است. از مزیت‌های این اقامتگاه، موقعیت مکانی آن در حاشیه ساحل و همسایگی آن با دریا است. آرامش حضور در ساحل خلیج فارس و اقامت در رنگی‌ترین کلبه‌های جزیره، یک شانس بزرگ است که در سفرتان به هرمز می‌توانید آن را تجربه کنید. فراموش نکنید که این اقامتگاه شگفت‌انگیز قرار است در اسفند سال ۱۳۹۹ فعالیت خود را شروع کند تا پذیرای مسافران جزیره هرمز باشد.

در اطراف اقامتگاه ماجرا بسیاری از جاهای دیدنی هرمز واقع شده‌اند و برای بازدید از آن‌ها به طی مسافت چندانی نیاز ندارید. یکی از این جاذبه‌ها، موزه دکتر نادعلیان است که در فاصله یک کیلومتری اقامتگاه ماجرا واقع شده است. قلعه پرتغالی ها نیز کمی آن ‌طرف‌تر و در شمال اقامتگاه ماجرا با فاصله تقریبی ۱٫۵ کیلومتر واقع شده است. دره رنگین کمان در جنوب غربی این اقامتگاه واقع شده است و تقریباً ۸ کیلومتر با آن فاصله دارد. غار رنگین‌کمان نیز در جهت جنوب شرقی با فاصله تقریبی ۸٫۵ کیلومتر جا خوش کرده است. جنگل حرا در شرق اقامتگاه ماجرا با فاصله تقریبی ۳٫۵ کیلومتر واقع شده است. ساحل لاک پشت‌ها با فاصله تقریبی ۸ کیلومتر در جنوب شرقی اقامتگاه ماجرا واقع شده است.

عکاس: زهرا شکری

خبرنگار: فرناز سادات حسینی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=377549

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر