1

اورتاکوی محله زیبای استانبول

  • کد خبر : 378146
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۷

اورتاکوی یکی از جذاب‌ترین و شیک‌ترین محله‌های استانبول به حساب می‌آید که در آن تعداد زیادی رستوران و کافه دور یک میدان کوچک، کنار آب قرار گرفته‌اند. این محله در قسمت اروپایی استانبول و در کرانه تنگه بسفر واقع شده است. مسجد اورتاکوی نیز که از دیدنی های استانبول در این محدوده محسوب می‌شود، به دست معمار آمریکایی کاخ دلمه‌باغچه ساخته شده است. اورتاکوی را بهترین منطقه برای خوردن غذای خیابانی ترکی با نام کومپیر (سیب‌زمینی پخته‌ی شکم‌پر) می‌دانند.

 

اورتاکوی استانبول یکی از جذاب ترین و محبوب ترین محله های شهر استانبول، در همسایگی بشیکتاش و بسفر می باشد که زیبایی های شگفت انگیزی را در خود جا داده است. در گذشته این محله در ابتدا یک دهکده ماهی گیری بسیار کوچکی بود که زیبایی نام خود را نیز از آن گرفته است. اورتاکوی در وسط ساحل اروپایی بوفوروس واقع شده و می توانیم بگوییم که یکی از قدیمی ترین بخش های استانبول مربوط به دوره‌های عثمانی در تاریخ محسوب می‌شود که در گذشته از آن به عنوان سکونتگاه های کوچک و اقامتگاه‌های شکارچیان استفاده می‌کردند.

اورتاکوی استانبول در زبان ترکی به معنای روستای کوچک می‌باشد که در میانه تنگه و کانال آبی قرار دارد. با گذشت سالیان دور و پیشرفت های بسیاری که در این منطقه به انجام رسید، اینک یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگران خارجی و مردمان محلی خود ترکیه می باشد. در این منطقه بسیار زیبا و قدیمی مسجدی وجود دارد که می‌توان آن را میزبان میراث تاریخی دانست. افرادی که قصد اقامت و مهاجرت به این منطقه از استانبول را دارند باید بگوییم این محله با توجه به کافه، رستوران، مغازه و فروشگاه های فزونی که در خود جای داده است یکی از بهترین شهرها برای زندگی کردن با رفاه و آسایش می باشد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این محله و قیمت املاک با مشاوران ترکی بست هوم در ارتباط باشید. امروزه اورتاکوی استانبول به یکی از محله های شیک و مدرن شهر استانبول تبدیل شده است که اکثر جوانان و افراد مشتاق برای دیدن جاذبه های تفریحی و گردشگری به آن محل می آیند. اگر به دنبال گشت و گذار در ترکیه می باشید و دوست دارید اوقات خوشی برای خود و خانواده خود فراهم آورید ما پیشنهاد می نماییم که بازدید از اورتاکوی در استانبول را هرگز فراموش نکنید که قطعا خاطره به یاد ماندنی برایتان خواهد بود.

اگر شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که قصد مهاجرت به ترکیه و دریافت شهروندی آن کشور را دارید، توصیه می‌کنیم ابتدا در رابطه با محله های آن تحقیقاتی را به عمل آورید تا بتوانید بهترین زندگی را برای خود داشته باشید. آگاهی از این موضوع که بدانید این محله امن و قابل اعتماد برای زندگی کردن است یا خیر بسیار مهم می باشد. اورتاکوی استانبول دارای سطح امنیت بسیار زیادی است و برای سپری کردن یک زندگی به همراه خانواده می تواند مکان مناسبی باشد. اورتاکوی به عنوان یک منطقه بین‌المللی شناخته می‌شود و دارای اپارتمان های بسیار بزرگی برای زندگی خانواده‌ها است که هر یک از این آپارتمان ها دارای باغ های عمومی می باشند.

در محله اورتاکوی استانبول شما می توانید اتوبوس های عمومی بسیاری را مشاهده کنید که برای حمل و نقل آسان مردم تعبیه شده‌اند و حتی وجود کشتی ها و خودرو های مسافربری دسترسی به سایر مناطق و محله های استانبول را بسیار راحت کرده اند. اگر بخواهیم یک منطقه معتبر و مرفه در استانبول را به شما معرفی کنیم که از مراکز خرید لوکس، کافه و رستوران های مدرن و اقامتگاه و اپارتمان های بسیار شیک تشکیل شده باشد اورتاکوی است که هم برای افراد مجرد و هم برای خانواده ها می توانند محله مناسبی برای زندگی کردن باشد.

مسجد اورتاکوی استانبول مجموعه ای از بناهای تاریخی شهر استانبول می باشد که به مسجد عبدالمجید نیز معروف است. معماری این مسجد را معماران کشور فرانسه به عمل آورده‌اند و توسط سلطان عبدالمجید ساخته شده است. به طور کل می‌توانیم بگوییم که در سال ۱۸۵۴ این مسجد افتتاح شده و امروزه به عنوان یکی از مهم ترین نمادهای شهر استانبول که به زیبایی هرچه تمام تر طراحی شده و به سبک کاخ های اروپایی قرن هفدهم نیز شباهت زیادی دارد، شناخته می گردد. این مسجد با توجه به اینکه در تنگه استانبول قرار گرفته موقعیت ممتازی را نسبت به سایر مکان ها به خود اختصاص داده است و همچنین یک نمای بسیار عالی برای دید و بازدید و گشت و گذار و گرفتن عکس های یادگاری می باشد.

زمانی که از مسجد اورتاکوی استانبول دیدن می کنید، می توانید چندین نقاشی به خط عربی را مشاهده کنید که این نقاشی ها شامل کلمه هایی در رابطه با حضرت محمد و اسامی خلفا هستند که تمامی این نماد ها با دست خط خود سلطان عبدالمجید نگاشته شده‌اند‌. این مسجد یکی از مساجد توریستی شهر استانبول است که جهت بازدید از آن حتماً باید آداب و رسوم خاصی را رعایت بفرمایید‌. به عنوان مثال در هنگام ورود به این مسجد خانم ها باید حجاب داشته باشند و پوشش مخصوص به خود را رعایت کنند و در زمان های اذان نیز گردشگران اجازه ورود به این مسجد را ندارند.

اگر به منطقه اورتاکوی استانبول سفر نمودید بازدید از این مسجد را هرگز فراموش نکنید که یکی از بهترین مکان های تاریخی با معماری مدرن و اصیل می باشد. رنگ و نمای بیرونی، موقعیت مکانی مسجد و معماری خاص و باشکوهی که در این مکان وجود دارد موجب شده که توریست های زیادی در طول سال برای بازدید از این مکان تاریخی به اورتاکوی مراجعه کنند. این مسجد دقیقاً در کنار تنگه بسفر قرار گرفته است و شما با مراجعه به آن می توانید از منظره زیبای دریا نیز لذت ببرید. برای دسترسی به مسجد اورتاکوی می توانید از اتوبوس های عمومی که در شهر فراوان هستند، استفاده کنید.

عکاس: مهسا محمودی

خبرنگار: امیر نیک بخت

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=378146

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر