1

اورتاکوی منطقه زیبای استانبول+تصاویر

  • کد خبر : 378338
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۹

محله اورتاکوی به دلیل قرارگرفتن در کنار دریای مرمره، یکی از معروف‌ترین محله‌های استانبول به حساب می‌آید و در هرگوشه از آن ردپایی از ملل و ادیان مختلف جهان دیده می‌شود. وجود چند مسجد و کلیسا در این منطقه بر ادعای آزادی مذاهب در اورتاکوی، صحه می‌گذارد. کمتر جایی را سراغ داریم که مسلمانان، مسیحیان […]

محله اورتاکوی به دلیل قرارگرفتن در کنار دریای مرمره، یکی از معروف‌ترین محله‌های استانبول به حساب می‌آید و در هرگوشه از آن ردپایی از ملل و ادیان مختلف جهان دیده می‌شود. وجود چند مسجد و کلیسا در این منطقه بر ادعای آزادی مذاهب در اورتاکوی، صحه می‌گذارد.

کمتر جایی را سراغ داریم که مسلمانان، مسیحیان و یهودیان در نهایت احترام و آزادی کنار هم زندگی کنند. محله اورتاکوی به دلیل همین ویژگی‌هایش است که در لیست همیشگی برنامه‌های سفر به استانبول قرار دارد. شک نداریم که قدم‌زدن در محله اورتاکوی و تماشای مردمی که پر از شور زندگی هستند، شما را به وجد می‌آورد.

برای دسترسی به محله اورتاکوی استانبول گزینه‌های فراوانی پیش روی شماست. برای اینکه مختصات این منطقه و روش‌های رسیدن به آن را بهتر درک کنید، موقعیت فعلی‌تان را میدان تکسیم تصور کنید؛ بنابراین می‌توانید یکی از این سه‌ گزینه را انتخاب کنید:

تاکسی: در ایستگاه تکسیم سوار تاکسی شوید و در عرض ۱۷ دقیقه به محله اورتاکوی برسید.

مترو: متروی ایستگاه تکسیم می‌تواند شما را طی ۲۶ دقیقه به اورتاکوی برساند. برای استفاده از مترو کافی‌ست در ایستگاه مترو تکسیم سوار خط DT1 شده و بعد از گذر از ایستگاه‌های گالاتاسرای و کاباتاش، در ایستگاه دوربویو (Doreboyu) پیاده شوید و بعد از ۸ دقیقه پیاده‌روی به محله اورتاکوی برسید.

اگر به پیاده‌روی علاقه‌مندید و کشف‌کردن کوچه‌پس‌کوچه‌ها از علایق همیشگی شماست، پیشنهاد ما این است که تا محله اورتاکای قدم بزنید. پیاده‌روی به شما فرصت آشنایی بیشتر با محله‌ها و کشف جاهای دیدنی استانبول را می‌دهد.

زیباترین و معروف ترین ساختمان هایی که میتوانید در اورتاکوی ببینید مسجد اورتاکوی است که همه آن را به نام مسجد مجیدیه میشناسند.
کلیسای Surp Krikor Lusavori
از مکان های تاریخی دیگر می توان به کلیسای که مربوط به دوران بیزانس که یکی از زیباترین و معروف ترین  کلیساهای استانبول است. این کلیسا بین سال های ۱۸۳۷ -۱۸۳۸ با معماری مشابه با آب انبار باسیلیا ساخته شده است. اگر به معماری کلیسا و مساجد علاقه دارید میتوانید از مسجد مسلمانان، کلیسای مسیحی و پرستشگاه یهودیان دیدن کنید.

میدان اورتاکوی
یکی از معروف ترین میدان های  استانبول است که رستوران، بار، کافه و مغازه های زیادی اطراف آن وجود دارد که نمایی زیبا در شب و در طول هفته داردمیدان اصلی شهر است که درآن فواره و آبنمای داماد ابراهیم پاشا در این میدان قرار دارد و مربوط به قرن ۱۸میلادی است اشاره کرد.
بازارهای خیابانی نیز در اورتاکوی محبوب هستند و هر در روز هفته پر از جمعیتی است که از قدم زدن دراین بازارهای خیابانی و خرید انواع صنایع دستی، سوغاتی، کتاب های دست دوم و بسیاری از تفریحات لذت می برند.
شب های تابستانی اورتاکوی سرگرمی های زیادی دارد با کلوب های معروفی که در اورتاکوی و ببک است.

مدرسه کاباتاش مربوط به زمان عثمانی- رستوران Feriye که به عنوان مطبخ برای سلطان استنفاده میشده است.
اسکله کوچکی که اورتاکوی را به همسایه هایش وصل میکند که در قسمت آسیایی  استانبول قرار دارد.
اگر قصد اقامت در این شهر ساحلی زیبا را دارید می توانید در هتل قصر سیراگان و هتل پرنسس ببک یه شب به یادماندنی را تجربه کنید.

عکاس: امیر نیک بخت

خبرنگار: مریم شکری

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=378338

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر