1

دولت برای از سرگیری و توسعه روابط با مصر آمادگی دارد

  • کد خبر : 379903
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰

سخنگوی دولت گفت: دولت برای از سر گیری و توسعه روابط با مصر آمادگی دارد و رئیس‌جمهور به وزارت امور خارجه مأموریت داده تا موضوع را به طور جدی پیگیری نماید.

به گزارش خبرگزاری افق علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری امروز (۹ اردیبهشت) طی سخنانی ضمن تبریک ولادت حضرت امام علی‌بن موسی الرضا(ع) و قدردانی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای رأی اعتماد به رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش گفت: دومین وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت صمت نیز معرفی شد. عباس علی‌آبادی چهره شناخته شده در حوزه صنعت برای این وزارتخانه به مجلس پیشنهاد شد. او ضمن تحصیلات در دانشگاه‌های برتر کشور سوابق متعددی در حوزه صنعت دارد که امید است با اعتماد نمایندگان به وی بتوانیم امور این وزارتخانه را به خوبی پیش ببریم.

بهادری جهرمی با اشاره به سفر اخیر سلطان عمان به کشورمان اظهار کرد: این سفر در راستای استمرار دیپلماسی همسایگی به عنوان سیاست اصلی دولت در حوزه روابط خارجه انجام شد. دستاوردهای این سفر در ۵ حوزه مختلف از جمله بهداشت، حمل و نقل، تجارت و … بوده و توافق‌های خوبی در این موارد صورت گرفته است.

بهادری جهرمی گفت: در پنج حوزه مختلف انرژی بهداشت حمل و نقل و تجارت توافق‌های خوبی میان دو کشور صورت گرفت، مقامات دو کشور اشتراک نظر جدی پیرامون روابط دوجانبه دارند.

وی افزود: سفر استانی رئیس‌جمهور انتهای هفته آینده به استان آذربایجان شرقی رخ خواهد داد. در هفته گذشته شاهد برگزاری ۵۱ مین نشست اتحادیه پایاپای آسیا به میزبانی ایران بود که تصمیمات متعددی به جهت دلار زدایی اتخاذ شد که تجارت بین کشورهای منطقه را تسهیل می‌کند. پیام‌رسان بانکی مشترک هم برای این اتحادیه معرفی و رونمایی شد.

بهادری جهرمی گفت: با توجه به انتشار گزارش جدید مرکز آمار ایران نرخ بیکاری با ۲ دهم درصد کاهش مواجه شد که انتظار کاهش بیشتری در حوزه نرخ بیکاری وجود دارد. در ۴ استان کشور نرخ بیکاری به عددی تم رقمی رسیده است و در ۲۳ استان کشور نرخ بیکاری تک رقمی شده است. در حوزه بیکاری جوانان نرخ بیکاری در حدود یک درصد کاهش یافته است. صادرات ما در دو ماهه ابتدای سال نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد به آسیای میانه قفقاز و روسیه افزایش یافته است.

وی با اشاره به آزادی اسدالله اسدی دیپلمات بازداشت شده کشورمان بیان کرد: از همراهی قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی برای نهایی سازی لایحه انتقال محکومان به کشور قدردانی می‌کنیم. این لایحه مقدمات این انتقال را فراهم کرد.

دولت برای از سرگیری و توسعه روابط با مصر آمادگی دارد

بهادری جهرمی در مورد تغییر ساعات اداری گفت: ساعت کاری سال گذشته هم در ایام گرمای سال از ۷ صبح آغاز می‌شده است و بر اساس قانون مجلس تغییر ساعت نداشتیم و با توجه به این مسأله  در عمل همان معادل زمانی سال گذشته برای فعالیت در نظر گرفته شده است. برای بانوان شاغل هم باید در نظر داشت این ساعت کار در ایام تابستان است که در آن ایام تعطیل است و بخشی از مادران که معلم هستند در این ایام سرکار نمی روند. عده ای که در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند تابع ساعت کاری اداره خودشان هستند و برای کسانی که هم خودشان و هم همسرشان شاغل اند ساعت کاری شناور در نظر گرفته شده است.

وی در مورد سفر اخیر سلطان عمان به ایران در مورد برنامه دولت برای گسترش روابط با عمان چیست، گفت: در راستای سیاست دیپلماسی همسایگی مسایل تجاری در اولویت قرار دارند به همین دلیل حجم تبادلات تجاری نسبت به گذشته دو برابر شده است. اخبار خوشی هم به تدریج در این حوزه منتشر خواهد شد. دو طرف بر حوزه حمل و نقل تاکید داشتند دو کشور می توانند مکمل هم باشند و توافقات خوبی در این زمینه انجام شده است.

بهادری جهرمی در مورد وضعیت اقتصادی تصریح کرد: مشکل در حوزه اقتصادی مورد تاکید دولت بوده است در یک دهه عقب ماندگی سیاست ما در حوزه معطل نگه داشتن توسعه اقتصادی به نگاه بیرونی آثار مخرب اقتصادی داشته است که برای اصحاب رسانه و مردم‌ مشخص شده است. تلاش دولت نیز در راستای جبران عقب ماندگی گذشته پی ریزی شده است مثلا افزایش یارانه های دهک های پایین رایگان کردن بیمه اقشار کم درآمد در همین راستاست. برخی از این اقدامات باعث شده‌ ضریب جینی کاهش یابد. استمرار این‌کشیر ها و سرعت بخشی آنها کی‌تواندعقب‌ ماندگی گذشته را جبران کند.

سخنگوی دولت همچنین در مورد وضعیت کم‌آبی در سیستان گفت: عمده توجه دولت به توسعه استان های محروم معطوف بوده است. در ۱۸ ماه فعالیت دولت رتبه اول تخصیص اعتبارات به سیستان و بلوچستان و خوزستان تعلق داشته است. نشان دهنده نوع نگاه دولت به عدالت در پیشرفت های استانی است مثلا در حوزه آب اقداماتی انجام داد از جمله تلاش برای اطرخ انتقال آب از دریای عمران هم کلید خورد. در حوزه بین الملل هم پی گیری حق آبه از هیرمند هستیم. و با جدیت به دنبال احقاق حق مردم سیستان هستیم.

وی در مورد احیای روابط با مصر افزود: دولت برای از سر گیری و توسعه روابط با مصر آمادگی دارد و بلافاصله پس از فرمایشات رهبری رییس جمهور دستورات لازم برای توسعه روابط با مصر را دادند.

این خبر در حال تکمیل است….

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=379903

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر