4

آمریکا به وحشت افتاد/ سامانه دفاعی برای مقابله با موشک‌ هایپرسونیک نداریم

  • کد خبر : 380103
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۲

مقامات دفاعی آمریکا هشدار داده‌اند که تسلیحات هایپرسونیک توسط سامانه‌های زمینی و فضایی موجود قابل شناسایی و ردیابی نیستند.

آمریکا به وحشت افتاد/ سامانه دفاعی برای مقابله با موشک‌ هایپرسونیک نداریم

مقامات و کارشناسان آمریکایی اذعان کردند که این ارتش کشور سامانه‌های دفاعی برای مقابله با موشک‌های هایپرسونیک ندارد.

جمهوری اسلامی ایران با رونمایی از موشک هایپرسونیک «فتاح» که به گفته فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دنیا کم‌نظیر است، جزو چهار کشور دارای این فناوری شد.

صبح روزسه شنبه موشک هایپرسونیک «فتاح» به عنوان جدیدترین دستاورد راهبردی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه و سردار سرتیپ «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه رونمایی شد.

به دنبال رونمایی ایران از نخستین موشک هاپیرسونیک خود، برخی منابع رسانه‌ای به واکنش در این باره پرداختند.

خبرگزاری آمریکایی «یونایتد پرس» به دنبال رونمایی از موشک هایپرسونیک فتاح، گزارشی درباره نگرانی واشنگتن در خصوص ناتوانی در برابر این موشک‌ها منتشر کرد.

طبق این گزارش، مقامات دفاعی آمریکا هشدار داده‌اند که تسلیحات هایپرسونیک توسط سامانه‌های زمینی و فضایی موجود قابل شناسایی و ردیابی نیستند.

«مایکل گریفین» معاون سابق تحقیقات و دفاع مهندسی، وزارت دفاع آمریکا چندی قبل در جلسه استماع کنگره گفته بود که ایالات متحده سامانه‌ ای ندارد که بتواند دارندگان موشک‌ هایپرسونیک را به شیوه‌ای مشابه در معرض خطر قرار دهد. وی خطاب به قانونگذاران آمریکایی اظهار داشت: «ما دفاعی برابر این سامانه‌های موشکی نداریم.»

وبگاه شبکه خبری «العربیه» نیز امروز سه شنبه اظهار نظرهایی از مقامات آمریکایی منتشر کرد. به گفته دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا، ایران بیشترین شمار موشک بالستیک در منطقه را دارد. «انجمن کنترل تسلیحات» در «واشنگتن دی سی»  اعلام کرد که موشک‌های بالستیک کوتاه برد و میان برد ایران شامل «شهاب-۱» با برد ۳۰۰ کیلومتر، «ذوالفقار»  ۷۰۰ کیلومتر، «شهاب-۳» ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتر،موشک  «عماد-۱» تا ۲۰۰۰ کیلومتر و «سجیل» در حال توسعه تا ۲۵۰۰ کیلومتر برد دارند.

موشک هایپرسونیک «فتاح» را باید جزو پیشرفته‌ترین نسل موشک‌های موجود در جهان دانست که تاکنون هیچ سیستم پدافندی برای مقابله با آن ساخته نشده است.

جمهوری اسلامی ایران با رونمایی از موشک هایپرسونیک «فتاح» که به گفته سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دنیا کم‌نظیر است، جزو چهار کشور دارای این فناوری شد.

این موشک که از فناوری تک بهره برده است، موشکی رادارگریز است که مسیر آن می تواند بعد از شلیک تغییر می کند. مانور در سرعت سرسام آور و غیرقابل پیش بینی بودن مسیر هم از دیگر ویژگی های موشک فتاح است. توان عبور از سامانه های موشکی موجود هم از ویژگی های دیگر « فتاح» است. نکته قابل توجه دیگر اینکه تا به امروز سامانه دفاعی موثر برای مقابله با این ابرموشک پیشرفته اختراع نشده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=380103

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر