2

سقوط سنگین قیمت مسکن در اندیشه، پرند و پردیس + جدول قیمت

  • کد خبر : 380578
  • ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲

مسکن در شهر جدید پرند، اندیشه و پردیس از ریزش قیمت ها مصون نمانده و همین مسئله به ایجاد انتظارات کاهشی و رکود معاملات انجامیده است.

درحالی قیمت هر متر آپارتمان شهر جدید اندیشه زمستان سال قبل از مرز ۵۰ میلیون تومان عبور کرده بود که امروز قیمت به زیر ۴۰ میلیون تومان کاهش یافته است.

به گزارش تسنیم، قیمت مسکن در شهر جدید اندیشه همپای کلانشهر تهران روند روبه رشدی را تا فروردین ماه امسال طی کرد. اوایل سال گذشته حداکثر قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این شهر (فاز ۱، فاز۲، فاز۳، شهرک مریم، شهرک شاهد، شهرک وائین و…) حدود ۲۰ میلیون تومان بود.

این در حالی بود که افزایش قیمت‌ها در کلانشهر تهران به شهرهای جدید اطراف تهران از جمله اندیشه تسری پیدا کرد و باعث شد در زمستان سال گذشته قیمت هر متر واحدهای نوساز از مرز ۵۰ میلیون تومان نیز عبور کند.

اما ثبات نسبی بازار اقتصادی و تاثیر آن بر بازار مسکن باعث شده تا بخش قابل توجه یاز حباب قیمت مسکن در  این شهر از بین برود. امروز واحدهای مسکونی به‌طور متوسط با قیمت کمتر از ۴۰ میلیون و با کاهش حدود ۲۰ درصدی برای فروش عرضه می‌شود.

به‌عنوان مثال واحد مسکونی ۶۴ مترمربعی واقع در فاز ۱ با پارکینگ و انباری با قیمت ۱٫۹ میلیارد تومان یعنی هر مترمربع تقریباً ۲۹٫۵ میلیون تومان آگهی شده است. آپارتمان ۷۳ متری با قیمت ۲٫۴ میلیارد تومان، واحد ۶۶ متری با قیمت ۲٫۲ میلیارد تومان، آپارتمان ۱۰۵ متری با قیمت ۳٫۵ میلیارد تومان (هر مترمربع حدود ۳۳ میلیون تومان) و واحد ۶۴ متری با قیمت ۲٫۷ میلیارد تومان برای فروش عرضه شده است.

همچنین یک واحد مسکونی ۸۰ مترمربعی دارای پارکینگ، انباری و آسانسور با قیمت ۳ میلیارد تومان یعنی هر مترمربع ۳۷٫۵ میلیون تومان آگهی شده است. مالک یک واحد مسکونی ۸۵ در شهرک مریم آنرا با قیمت ۲٫۳ میلیارد تومان (هر مترمربع حدود ۲۷ میلیون تومان) آگهی کرده است.

با وجود کاهش بیش از ۲۰ درصدی قیمت مسکن در شهر جدید اندیشه که در واقع تخفیف فروشندگان است، معاملات چندانی در بنگاه‌های املاک این شهر انجام نمی‌شود. فعالان بازار مسکن می‌گویند رکود این بخش روز به روز در حال تشدید است و تقاضای مصرفی کمی به مشاوران املاک مراجعه می‌کنند.

پردیس و پرند هر روز ارزانتر از دیروز + قیمت

قیمت مسکن

به گزارش ایسنا، به دنبال کاهش محسوس قیمت‌ها در بازار مسکن شهر تهران، نرخ‌های پیشنهادی فروش آپارتمان در شهرهای اطراف از جمله پرند دچار افت تا ۳۰ درصد شده و در بسیاری موارد به محدوده ۹۰۰ میلیون تومان کاهش یافته است؛ بنابراین با وام ۶۴۰ میلیون تومانی اوراق می‌توان بخش قابل توجهی از هزینه خرید مسکن در شهر جدید پرند را تامین کرد، منوط به اینکه آپارتمان مورد نظر دارای سند باشد.

بازار مسکن در شهر جدید پرند از ریزش قیمت مسکن مصون نمانده و همین مسئله به ایجاد انتظارات کاهشی و رکود معاملات انجامیده است؛ موضوعی که چندان به مذاق دلالان و سفته بازان خوش نیامده و از رکود معاملات گله‌مند هستند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد واحدهای مسکن مهر شهر جدید پرند که تا پیش از این در محدوده ۱.۵ میلیارد تومان بوده به محدوده ۱.۱ میلیارد تومان رسیده و آپارتمانهایی که بین ۱.۳ تا ۱.۴ میلیارد تومان فروخته می‌شد به یک میلیارد تومان و کمتر کاهش یافته است. آن طور که واسطه‌های ملکی در پرند می‌گویند با نقدینگی حدود ۶۰۰ میلیون تومان نیز می‌توان در این شهر زمین خریداری کرد.

با این اوصاف با تسهیلات ۶۴۰ میلیون تومانی اوراق می‌توان بخش قابل توجهی از قیمت یک آپارتمان در پرند را پوشش داد. البته این موضوع مستلزم آن است که خانه مورد نظر دارای سند باشد اما با توجه به اینکه بسیاری از واحدهای پرند از نوع مسکن مهر هستند آپارتمان سنددار به ندرت یافت می‌شود. برای دریافت سند این واحدها باید عرصه خریداری شود و پس از مدتی سازمان ثبت نسبت به صدور سند واحد اقدام می‌کند.

از چندروز قبل سقف تسهیلات خرید مسکن از محل گواهی حق تقدم که تا پیش از این در تهران ۴۸۰ میلیون تومان بود به ۹۶۰ میلیون تومان در تهران، ۸۰۰ میلیون تومان در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و ۶۴۰ میلیون تومان در سایر مناطق شهری افزایش پیدا کرد. جمعیت شهر جدید پرند کمتر از ۲۰۰ هزار نفر است.

به هر ترتیب آنچه درحال‌حاضر اهمیت دارد ریزش قیمت‌های پیشنهادی مسکن در شهرهای پرند، پردیس و هشتگرد است که بسیاری از خانوارها را نسبت به خرید مسکن امیدوار کرده است. برخی مشاوران املاک معتقدند که ادامه بهبود شاخص‌های کلان اقتصادی می‌تواند به کاهش بیشتر قیمت مسکن منجر شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=380578

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر