3

رحیمی: مرتضوی در تامین اجتماعی باقی می‌ماند!

  • کد خبر : 38185
  • ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۶

معاون اول رییس‌جمهور تاکید کرد که حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال حکم انتصاب سعید مرتضوی به عنوان مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی اجرا نخواهد شد.

به دنبال عدم تمکین سعید مرتضوی به رای قطعی دیوان عدالت اداری و حضور وی در جلسه امروز هیئت دولت، ناظران سیاسی منتظر اصلاح این حرکت تامل برانگیز از سوی مقامات دولتی بودند اما گویا مرتضوی به دستور مقامات ارشد دولت در جلسه حاضر شده است.
به گزارش جهان، معاون اول رئیس جمهور پس از جلسه هیئت دولت در موضعی سوال برانگیز به حمایت از مرتضوی و مخالفت با حکم دیوان عدالت اداری پرداخت.

معاون اول رییس‌جمهور تاکید کرد که حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال حکم انتصاب سعید مرتضوی به عنوان مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی اجرا نخواهد شد.

به نوشته خبرگزاری ها، محمدرضا رحیمی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران، در پاسخ به پرسشی درباره موضع دولت نسبت به رای صادره از سوی دیوان عدالت اداری برای سعید مرتضوی گفت: موضع دولت مشخص است؛ معاونت حقوقی استدال خود را ارائه کرده است.

وی افزود: تامین اجتماعی یک موسسه عمومی انتفاعی و غیردولتی است و گمان می‌کنم تصمیم دیوان عدالت اداری در آن مورد نافذ نباشد از جهت حقوق بررسی کرده و پاسخ‌های مناسب در روزها گذشته دادند.

معاون اول رییس‌جمهور در پاسخ به این پرسش که “آیا امکان اجرای رای دیوان عدالت اداری درباره سعید مرتضوی وجود دارد؟” گفت: اجرا نمی‌شود و آقای مرتضوی سر جایش است.

این سخنان تامل برانگیز

به نظر می رسد این گونه اقدامات نسنجیده خلاف رویکرد وحدت قوا که حتی سبب اختلاف و کدورت میان مسئولات خواهد شد؛ موضوعی که خلاف تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب و خواسته های مردم است.

در حالی است که بنابر اعلام رئیس دیوان عدالت اداری، پرونده شکایت نمایندگان از تصمیم وزیر رفاه و تأمین اجتماعی مبنی بر غیرقانونی بودن انتصاب سعید مرتضوی به سمت ریاست سازمان تأمین اجتماعی صبح روز دوشنبه در جلسه هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مورد رسیدگی قرار گرفت و بر اساس رای قطعی دیوان عدالت اداری، انتصاب سعید مرتضوی “غیرقانونی” اعلام و ابطال شد.

در همین راستا، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز در حاشیه جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این استدلال که هیئت عمومی دیوان عدالت حق ورود نداشت، استدلال نابجایی از نظر حقوقی است چرا‌که هیچ مرجع دیگری نمی‌تواند تعیین کند که هیئت عمومی صلاحیت دارد یا ندارد، الا خود هیئت عمومی.

توکلی افزود: اگر مرتضوی از تاریخ ابلاغ رای هیئت عمومی دیوان سر کار رود و وزیر وی را عزل نکند، خود وزیر طبق قانون دیوان عدالت اداری در معرض عزل قرار می‌گیرد چرا‌که هر مسئولی که حکم دیوان عدالت را اجرا نکند، طبق قانون حذف می‌شود.

با توجه به این واقعیت ها، هنوز علت اصرار مقامات دولتی بر این تصمیم غیرقانونی و مخالفت علنی با رای دیوان عدالت اداری از زیر مجموعه های قوه قضائیه روشن نیست.

به نظر می رسد این گونه اقدامات نسنجیده خلاف رویکرد وحدت قوا که حتی سبب اختلاف و کدورت میان مسئولات خواهد شد؛ موضوعی که خلاف تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب و خواسته های مردم است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=38185

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر