2

کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی با درآمدهای پایدار مالیاتی محقق می شود

  • کد خبر : 383928
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره اهمیت کاهش وابستگی بودجه به نفت پرداخت و راه کار این موضوع را شناسایی فرارهای مالیاتی معرفی کرد.

کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی با درآمدهای پایدار مالیاتی محقق می شود

رمضانعلی سنگدوینی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری افق ، درباره میزان تحقق بودجه ریزی بدون نفت و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی گفت: یکی از رویکردهای مهم در اصلاح ساختاری بودجه، مسئله تمرکز بر درآمدهای مالیاتی و حرکت به سمت کاهش و حذف کسری بودجه عملیاتی است بدین معنا که درآمدهای پایدار مالیاتی و گمرکی، بتواند کلیه هزینه‌های جاری کشور را پاسخ دهد و دیگر نیازی به  نفت برای هزینه‌های جاری کشور نداشته باشیم، البته برای کشورهایی مثل ما که منابع عظیم نفتی دارند هم از بین بردن این وابستگی کمی سخت است.

این نماینده مجلس یازدهم بیان کرد:  ولی علی رغم تمام این درآمدهای مالیاتی هزینه های جاری دولت زیاد است و به همین دلیل ما نمی توانیم با اتکا صرف به مالیات از پس هزینه های جاری بربیایم و هیچ وابستگی به نفت نداشته باشیم.

سنگدوینی توضیح داد: درآمد سایر منابع کشور هم مثل مالیات باید به سمت هزینه در حوزه ساخت ها برود. البته در حوزه کاهش وابستگی بودجه به نفت و افزایش وابستگی به مالیات ها، بحث شناسایی اقتصاد زیر زمینی و جلوگیری از فرارهای مالیاتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

این نماینده مجلس یازدهم بیان کرد: برای جلوگیری از فرار مالیاتی باید سازمان هایی که این مالیات های مشاغل و افراد مختلف را بررسی می کنند، بررسی دقیق تری داشته باشند تا این فرارهای مالیاتی شناسایی شود.

سنگدوینی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی کشور و وزارت اقتصاد بخشی از فرارهای مالیاتی را شناسایی کرده است ولی باز هم به این هدف نرسیده ایم که دانه درشت ها را شناسایی کنیم.

وی گفت: باید افرادی که درآمد بالایی از قبل تولید دارند ولی مالیاتی پرداخت نمی کنند شناسایی شوند. ما با شناسایی این مشاغل می توانیم درآمدهای مالیاتی را افزایش دهیم.

این نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه درست است که با شناسایی فراریان از پرداخت مالیات وابستگی به درآمدهای نفتی کاهش می یابد اما باید برای کاهش هزینه های جاری هم  فکری کنیم توضیح داد: دولت باید با روش هایی بودجه را پیشنهاد دهد که هزینه های جاری دولت کاهش پیدا کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: باید مالیات و نرخ مالیاتی اخذ شده از بخش مولد اقتصاد به حداقل برسد و تولید مشمول تخفیف مالیاتی گردد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=383928

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر