6

جدایی شهر ری از تهران یک تصمیم قانونی و منطقی از سوی دولت است

  • کد خبر : 38527
  • ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۳

جدایی شهر ری از تهران یک تصمیم قانونی و منطقی از سوی دولت است و اگر کسی ابهامی در این مورد دارد می‌تواند موضوعات و ابهامات را به استانداری اعلام کند

افق نیوز:(ofoghnews.ir) استاندار تهران در پاسخ به واکنش اعضای شورای اسلامی شهر مبنی بر عدم حضورش در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر گفت: معتقدم که باید به شان و جایگاه شورای اسلامی شهر برابر قانون احترام قائل شد و این گونه هستیم اما تصور ما این بود جلسه‌ای که رییس شورای اسلامی شهر در آن حاضر شده و نظرات اعضای شورا را مطرح کردند و اظهارات دولت را شنیدند کفایت می‌کرد و نیازی به جلسه مجدد نبود.

روز سه‌شنبه در واکنش به انتقادات اعضای شورای شهر تهران در جلسه علنی امروز که به موضوع بررسی جدایی ری از تهران اختصاص داشت، در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: در اظهارات یکی از اعضای شورا آمده است که همه استانداران به شورای شهر آمده‌اند ولی استاندار فعلی نیامده است. این در حالیست که بنده تا کنون از طرف شورای اسلامی شهر تهران به جز مورد اخیر که درباره جدایی شهر ری از تهران بوده برای حضور در هیچ جلسه‌ای دعوت رسمی نشده‌ام.

همیشه مایل بودم در بسیاری از موضوعات با اعضای شورای اسلامی شهر گفت‌وگو و نشست مشترکی داشته باشیم که تمایلی از طرف شورا ندیدم

وی با بیان اینکه همیشه مایل بودم در بسیاری از موضوعات با اعضای شورای اسلامی شهر گفت‌وگو و نشست مشترکی داشته باشیم که تمایلی از طرف شورا ندیدم، افزود: معتقدم اگر با شورای اسلامی شهر تهران در خصوص موضوعات مختلف بتوانیم رایزنی و همفکری داشته باشیم برای پیشبرد امور استان و شهر تهران بسیار مفید خواهد بود و علیرغم اینکه این تمایل برای حضور در نشست‌های مشترک از سوی استانداری بوده اما تا کنون از سوی شورای شهر استقبالی نشده است.

در مورد حضور در جلسه امروز شورا به هیچکس هیچگونه قولی نداده بودم

استاندار تهران ادامه داد: اگر ملاک و منظور اعضای شورای اسلامی شهر تنها همین جلسه است باید بگویم که درباره شرکت در جلسه امروز شورا به هیچکس هیچگونه قول شرکت نداده بودم ضمن آنکه در مورد این موضوع با اعضای شورای اسلامی شهر بویژه با رییس شورای شهر و آقایان چمران و دبیر جلسه برگزار کرده‌ایم و در آن جلسه درباره همه موضوعات صحبت کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: تعجب کردم چرا رییس شورای اسلامی شهر در نطق خود به این موضوع اشاره‌ای نکرد چرا که تمام موضوعات و مسائل درباره جدایی شهر ری از تهران در جلسه مشترکی بین نمایندگان شورای اسلامی شهر، استانداری و نمایندگان مجلس بود مطرح شد و نمایندگان شورای شهر صحبت‌های خود را انجام دادند اما تعجب می‌کنم چرا در اظهاراتشان به این موضوع هیچ گونه اشاره‌ای نشده است.

تمدن با بیان اینکه بحث جدایی ری از تهران موضوعی است که به طور کامل موضوعات آن تبیین و روشن شده است، خاطرنشان کرد: نیازی به جلسه مجدد نبوده و زمانی که آقای چمران و دبیر به عنوان نمایندگان شورای شهر در این جلسه حاضر شدند، باید همه موضوعات جلسه را به اعضای شورا منتقل می کردند لذا نیازی به جلسه مجدد و حضور بنده نبود.

جدایی شهر ری از تهران یک تصمیم قانونی و منطقی از سوی دولت است

اگر کسی ابهامی در خصوص جدایی شهر ری از تهران دارد می‌تواند به استانداری اعلام کند

وی ادامه داد: جدایی شهر ری از تهران یک تصمیم قانونی و منطقی از سوی دولت است و اگر کسی ابهامی در این مورد دارد می‌تواند موارد و موضوعات و ابهامات را به استانداری اعلام کند تا به صورت شفاف این ابهامات را بررسی کنیم چرا که استانداری مجری تصمیمات دولت است.

تمدن خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد همه اعضای شورای اسلامی شهر یکسان در مورد این موضوع فکر نمی‌کنند چرا که اظهارات اعضای شورا نشان می‌دهد که تعداد قابل توجهی از اعضای شورا با این تصمیم نه تنها مخالف نیستند بلکه موافقند و در خود شورا نیز اختلاف سلیقه‌هایی وجود دارد.

وی گفت: دولت چارچوبی را به صورت قانونی و منطقی اعلام کرده و استانداری نیز مجری عملیاتی کردن این قانون است لذا در پاسخ به اظهارات اعضای شورای شهر که در جلسه علنی امروز مطرح شده ضمن احترام به اعضای شورای اسلامی شهر باید عنوان کنم جلسه‌ای که مدنظر اعضای شوراست با حضور رییس شورای شهر برگزار شده است و باید گزارش این جلسه در اختیار اعضای شورای اسلامی شهر تهران قرار می‌گرفت.

وی تاکید کرد: بسیار مایلم در جلسات شورا در خدمت اعضای شورا برای پیشبرد مسائل شهر تهران تعامل و همفکری داشته باشیم به طوری که اعضای شورای اسلامی شهر در استانداری حاضر شده و مسئولین استانداری نیز در شورای شهر حاضر باشند.

تمدن بار دیگر با بیان اینکه این تمایل همواره از سوی استانداری وجود داشته است به ایسنا گفت: تا کنون این تمایل و اشتیاق از سوی شورای شهر را شاهد نبودیم. ضمن آنکه اظهارات اعضای محترم شورای شهر را قبول داریم چرا که شورا جایگاه مقبول و قانونی دارد و این جایگاه باید محترم شمرده شود.

وی خاطرنشان کرد: معتقدم که باید به شان و جایگاه شورای اسلامی شهر برابر قانون احترام قائل شد و این گونه هستیم اما تصور ما این بود جلسه‌ای که رییس شورای شهر در آن حاضر شده و نظرات اعضای شورا را مطرح کردند اظهارات دولت را شنیدند کفایت می‌کرد و نیازی به جلسه مجدد نبود.

زمان تعطیلی تهران را در زمان شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد، دولت اعلام می‌کند

استاندار تهران همچنین در پاسخ به ایسنا در خصوص مشخص تاریخ تعطیلی تهران در زمان برگزاری اجلاس جنبش غیر متعهدها گفت: تا زمانی که دولتی رسما این موضوع را اعلام نکند نمی‌توانیم اظهارنظر کنم.

وی گفت: امروز شنیدم روزنامه‌ها زمان‌هایی را اعلام کردند اما واقعیت این است تا زمانی که از طرف دولت این زمان و روزها به صورت رسمی اعلام نشود نمی‌توانیم اظهارنظری داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=38527

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]