7

جنگل گیسوم از برترین مناطق تفریحی کشور

  • کد خبر : 386432
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰
روستای گیسوم اولین مقصد گردشگری مهم در این منطقه پس از جنگل و ساحل گیسوم است. همانطور که قبلاً گفتم، جنگل نام خود را از این روستا گرفته است. در اینجا می‌توانید خانه‌های قدیمی را ببینید که اهالی از سال‌ها پیش در آن‌ها زندگی می‌کنند.

در یک فاصله ۱۰ کیلومتری از جاده اصلی که از تالش به رشت می‌رود، پارک جنگلی گیسوم قرار دارد که از جمله زیبایی‌های ایران است. وقتی از دل این جنگل زیبا عبور کنید، با فاصله اندکی حدوداً ۵ کیلومتر به دریا می‌رسید. نزدیکی جنگل و دریا به یکدیگر، این منطقه را از سایر مناطق سرسبز شمال ایران مجزا کرده است که دیدن آن را نباید از دست داد.  مساحت جنگل گیسوم ۸۰ کیلومتر است و در آن بیش از ۷۰ گونه گیاهی و چندین نمونه از گونه‌های جانوری وجود دارد.

بهترین راه سفر به روستای گیسوم، جاده اسالم به خلخال است. پس از طی کردن مسافتی حدود ۱۰ کیلومتر در این جاده، به روستا و جاده جنگلی گیسوم می‌رسید. از اینجا، با ادامه دادن مسیر، می‌توانید به ساحل زیبای گیسوم بروید و از امکانات و تفریحات دلپذیر ساحل لذت ببرید.

آب و هوای جنگل از زمین تا آسمان با آب و هوای شهری فرق می‌کند. درختان در هم تنیده در بهار و تابستان مانع نور خورشید می‌شوند و هوا را دلچسب می‌کنند.

عکاس : سیدمحمد طاها میربابایی

خبرنگار: سید علی حسینی

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=386432

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]