2

ناکامی فوتبال ایران در جام ملت های آسیا

  • کد خبر : 387717
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
در واقع فوتبال در کره جنوبی، عربستان و ژاپن در یک مدار و سطح بالاتر از فوتبال ایران قرار گرفته و آنها تنها به خاطر برخی جزئیات در برخی مسابقات ناکامی را تجربه می‌کنند اما ناکامی با فوتبال ملی و باشگاهی ایران در عرصه رقابت‌های بین المللی عجین شده چرا که ساختار مناسبی در این فوتبال وجود ندارد و تقریبا تمام ناکامی‌ها ریشه در ساختار ضعیف فوتبال ایران شامل کمبود امکانات ، فقدان مدیریت کارامد و عدم برنامه ریزی و سازماندهی مناسب دارد.

برای مثال این پرسش وجود دارد که چرا کادر فنی تیم ملی قبل از گل اول قطر به خاطر تکلی که روی پای طارمی زدند آنطور دسته جمعی اعتراض کردند؟ چون VAR نداریم و تجربه کوچینگ با VAR در فوتبال ایران بسیار کم است. چون لیگ مان فاقد امکانات کمک داور ویدئویی است و مربی، بازیکن و سرپرست تیم‌هایمان برگزاری مسابقه با این امکان را تجربه نکرده‌اند.
واقعیت اینکه آن اعتراض دسته جمعی و فضای ملتهبی که ناشی از این اعتراض در بازی ایجاد شد به نوعی تمرکز تیم ملی را بهم ریخت و همین مساله در دریافت گل مساوی از حریف نقش عمده‌ای داشت در حالی که در آن دقایق کاملا بر حریف مسلط و تیم برتر میدان بودیم و اصلا دلیلی نداشت که همه بازیکنان، مربیان و نیمکت نشینان به سمت زمین و داور چهارم هجوم برده و شرایط بازی را به سود قطر تغییر دهند.
در واقع این اتفاق تا حد زیادی شبیه همان گل عجیبی بود که در نیمه نهایی جام ملتهای ۲۰۱۹ مقابل ژاپن به خاطر اعتراض دسته جمعی بازیکنان به داور و رها کردن بازی خوردیم در حالی که طبق تاکید تمام داوران بزرگ فوتبال از جمله علیرضا فغانی خودمان وقتی سیستم کمک داور ویدئویی وجود دارد شما باید اطمینان داشته باشید که داور نمی‌تواند از عدالت فرار کند و عمدا اشتباهی مرتکب شود.
واقعیت اینکه از ۲۰۱۹ تا الان چهار سال فرصت داشتیم VAR بیاوریم و نیاوردیم. وقتی در کشورمان مسابقات را چهار سال بدون VAR برگزار می‌کنیم نتیجه‌اش این می‌شود که بازیکنان و مربیان مدام اعتراض می‌کنند و بازیکنی مثل مهدی ترابی که در لیگ داخلی حضور دارد کارت زرد می‌گیرد چرا که فرهنگ VAR را نمی‌شناسد و با آن آشنا نیست.
موضوع VARالبته یک مثال از بحث کمبود امکانات در ساختار فوتبال ایران است که اینچنین به تیم ملی فوتبال کشورمان در مهمترین مسابقه بزرگترین تورنمنت قاره‌ای ضربه می‌زند.از این دست معضلات در فوتبال ما فراوان است و هر کدام آنقدر جزئیات دارد که در گوشه‌ای و مقطعی متفاوت به دستاوردهای تیم‌های باشگاهی و ملی ما در مسابقات بین‌المللی ضربه می‌زند و تا زمانی که تمام این معضلات به حداقل نرسد یا از بین نرود فوتبال ایران بر همین مدار باقی خواهد ماند و فینال آسیا آرزویی دوردست به نظر می‌رسد.

خبرنگار: معصومه سادات حسینی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=387717

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر