3

بادامچیان:فعلا قرار نیست با اصولگرایان ائتلاف کنیم

  • کد خبر : 38783
  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۵

در واقع اگر رئیس جمهور از یک حزب انتخاب شود حزب او را بازخواست می کند و از وی درباره عزل و نصب هایش پاسخ می خواهد.

آقای احمدی نژاد افرادی را برای کابینه خود انتخاب می کرد و پس از مدتی آنها را کنار می گذاشت اما از آنجایی که این افراد شخصی بودند و پشتوانه ای نداشتند بنابراین نمی شد در برابر احمدی نژاد کاری کرد.
اسدالله بادامچیان ،عضو شاخص حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آریا گفت: برنامه موتلفه برای انتخابات این است که صحنه انتخابات را برای مردم از شخصیت محوری به برنامه محوری سوق دهد.
وی افزود: تاکنون اینگونه رفتار شده که یک فرد را برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرده اند و گفته اند به این فرد رای بدهید اما در حال حاضر لازم است به جای شخص به برنامه فکر کنیم و ببینیم کدام برنامه به درد کشور می خورد.
از آنجایی که احمدی نژاد از سوی حزب معرفی نشده بود لذا دربرابر عزل و نصب هایش نمی شد کاری کرد
بادامچیان تاکید کرد: نکته بعدی که موتلفه به طور جدی آن را دنبال می کند این است که به جای فردمحوری، جمع محوری را مدنظر قرار دهد یعنی اینکه بگویید شما به جای اینکه یک شخصی را انتخاب کنید که نه تیم دارد و نه پشتوانه حزبی باید یک تیم را انتخاب کنید تا دولت آینده به سرنوشت دولت احمدی نژاد گرفتار نشود، زیرا همانطور که دیدیم آقای احمدی نژاد افرادی را برای کابینه خود انتخاب می کرد و پس از مدتی آنها را کنار می گذاشت و چون این افراد شخصی بودند و پشتوانه ای نداشتند بنابراین نمی شد در برابر احمدی نژاد کاری کرد.
وی تصریح کرد: در واقع اگر رئیس جمهور از یک حزب انتخاب شود حزب او را بازخواست می کند و از وی درباره عزل و نصب هایش پاسخ می خواهد.
بادامچیان با تاکید بر این مطلب که باید به جای فردمحوری، تشکل محوری و تحزب و جمع محوری را ملاک انتخاب قرار داد، افزود: نکته سومی که باید درنظر داشت این است که انتخاب مردم باید به گونه ای باشد که بتوانند فردی را انتخاب کنند که دارای یک تیم و برنامه باشد و گفتمانی را براساس برنامه های خود مطرح کند و  به جای دادن وعده های دور و دراز، تیم و برنامه خود را ارائه دهد در واقع ما در حزب موتلفه به دنبال معرفی مجریانی هستیم که مردم به سمت ارزشها سوق داده شوند نه به سمت وعده ها.
وی اظهار داشت: باید به سوابق و نحوه زندگی  شخصی که می خواهد با یک تیم بیاید توجه شود و به جای توجه به سخنرانی ها و وعده های خوب به امتحانی که آن شخص پس داده دقت کرد بنابراین ما در موتلفه در این زمینه کار می کنیم البته هنوز  بر سر مصداق ها  بحث کافی نداشته ایم. در واقع اول گزینه، تیم، گفتمان و برنامه را بررسی می کنیم و پس از آن نتیجه نهایی را اعلام می کنیم.
نماینده مجلس هشتم تاکید کرد: با  ادای احترام به همه شخصیت هایی که تاکنون برای کاندیداتوری مطرح بوده اند اما باید یادآور شوم فعلا قصد نداریم بر روی مصداق ها حرف بزنیم زیرا شخصی که انتخاب می شود باید رجل سیاسی مذهبی باشد یعنی فردی که فقط اطلاعات مذهبی داشته باشد برای ریاست جمهوری کافی نیست بلکه باید فردی را انتخاب کرد که قدرت اراده جامعه را داشته باشد در واقع اگر الان درباره مصداق ها صحبت کنیم تمام توجه ها معطوف به آن شخص می شود چون شخص برای ذهنیت انسانها ملموس تر است اما وقتی می گوییم یک موتلفه ای را برای انتخابات معرفی می کنیم، یعنی شخصی که از پشتوانه حزب موتلفه برخوردار است که با تجربه و تیم مناسب روی کار می آید در اینجا توجه به یک حزب جلب می شود نه به شخص.
وی ائتلاف بین موتلفه و دیگر اصولگرایان را بر سر یک کاندیدا در حال حاضر منتفی دانست و گفت: این ائتلاف به آینده بستگی دارد. یعنی اگر در آینده قرار شد ائتلافی بین اصولگرایان صورت گیرد ما هم نیروی خود را معرفی می کنیم.
اصولگرایی و اصلاح طلبی دو جریان متفاوت و مغایر با هم هستند لذا دلیلی ندارد با یکدیگر ائتلاف کنند
بادامچیان درباره ائتلاف بین اصلاح طلبان و اصولگرایان نیز  تصریح کرد: اصولگرایی و اصلاح طلبی دو جریان متفاوت و مغایر با هم هستند لذا دلیلی ندارد با یکدیگر ائتلاف کنند و البته ائتلاف هم نمی کنند اما در جبهه اصولگرایان اگر در نهایت تصمیم بر وحدت و ائتلاف گرفته شود ما هم اقدام می کنیم اما در حال حاضر آنچه در فضای سیاسی مطرح است، این است که افرادی مطرح می شوند تا از بین این افراد یک نفر متناسب با این زمان انتخاب شود.
روزنامه شرق به قول خود عمل نکرد
بادامچیان در بخش دیگری از این گفتگو در توضیح مصاحبه خود با روزنامه شرق و زمزمه هایی که مبنی بر بروز اختلاف میان اعضای موتلفه مطرح شد، گفت: در آن مصاحبه ،خبرنگار روزنامه شرق از من پرسید شما چرا رای نیاوردید که بنده در پاسخ گفتم رای هایمان پراکنده شد .آن خبرنگار دوباره مطرح کرد شما نظر دارید سپاه در انتخابات دخالت کرده است که بنده گفتم: خیر، اما از آنجایی که چند فهرست شدیم و گروهی پایداری و … تقسیم شدیم یک بخشی از سپاه به جبهه پایداری رای دادند. لذا من گفتم آنهایی که در فهرست مشترک اصولگرایان بودند رای آوردند ولی آنهایی که نامشان در این فهرست مشترک نبود رای نیاوردند و این مساله طبیعی است.
اگر اصلاح طلبان به قول و قرار خودشان عمل نمی کنند بحث دیگری است
وی تاکید کرد: در مصاحبه من با نشریه شرق دو مساله مطرح شد اول اینکه بنده پس از اصرار خبرنگار شرق از آنها قول گرفتم که پس از انجام مصاحبه، قبل از چاپ متن این مصاحبه و حتی تیترهایش را به من نشان دهند که آنها این شرط را پذیرفتند و حتی در نوار مصاحبه نیز این شروط مطرح شده است، لذا پس از این مصاحبه من برخی از جاهای آنرا را تصحیح کردم اما خبرنگار شرق گفت ما هر صحبتی که شما داشته اید را می زنیم که من در پاسخ گفتم شما قول دادید و قرار گذاشتید لذا اگر اصلاح طلبان به قول و قرار خودشان عمل نمی کنند بحث دیگری است زیرا به عقیده من گپ دوستانه که با هم انجام می دهیم معمولا غیر از مصاحبه است.
بادامچیان افزود:در واقع با وجود قول و قرارها اصلاحات در آن مصاحبه اعمال نشد  و همان مصاحبه اولی را چاپ کردند البته مساله دوم این بود که بنده در آن مصاحبه چیزی که خارج از ضابطه باشد را مطرح نکرده بودم خصوصا در همان سوالی که در ابتدای سخنم به آن اشاره کردم یعنی در پاسخ به این سوال که آیا شما به دخالت در سپاه معتقد هستید گفتم خیر جالب اینجاست که آنها این واژه را هم چاپ کردند.
رسانه هایی که مختلف العقیده اند درصدد اختلاف افکنی میان موتلفه و سپاه برآمدند
وی در ادامه افزود: اما در ادامه این ماجرا سایت شفاف هم خلاف واقع این مطلب را نوشت و مدعی شد این صحبتی که بادامچیان مطرح کرده یعنی دخالت سپاه در انتخابات که البته من نمی دانم سایت شفاف متعلق و وابسته به چه گروهی است. به هر حال در ادامه این ماجرا متاسفانه یکی از خبرگزاریها نیز درصدد برآمد تا از اعضای موتلفه مصاحبه بگیرد لذا با این سوال که بادامچیان گفته است سپاه در انتخابات دخالت داشته است این حرف درست است یا غلط؟به این مسائل دامن زد و تنها آقای ترقی در پاسخ به این سوال صحبت های تندی را مطرح کردند البته اگر من چنین صحبتی را درباره سپاه گفته بودم حرف های آقای ترقی درست بود اما بنده چنین صحبتهایی را عنوان نکرده بودم بنابراین پس از این ماجرا مانور دادند که در موتلفه اختلاف وجود دارد در حالیکه چنین چیزی نیست و ما در موتلفه به هیچ وجه اختلاف نمی کنیم.
عضو حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: سپاه و موتلفه دو نهاد انقلابی هستند که هر دو ولایتمدارند البته درست است که حزب نباید در سپاه باشد و برعکس اما هر دوی ما تابع ولایت و پاسدار نظام هستیم لذا القا این اختلافات به نفع دشمنان است. به همین دلیل دو بیانیه دادیم و این صحبت ها را تکذیب کردیم.
بادمچیان در پایان افزود:اما برای من جالب این بود که پس از این اتفاقات دیدم همه اینها با هم هماهنگ هستند و برخی از سایتها و رسانه هایی که مختلف العقیده اند درصدد اختلاف افکنی میان ما و سپاه برآمدند و با هم یکی شدند!

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=38783

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر