2

جزئیات برگزاری هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مقدس اعلام شد

  • کد خبر : 39117
  • ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۰:۲۲

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ماه مبارک رمضان به عنوان بهار قرآن، فرصت مغتنمی است که بتوانیم دستاوردها و تجربیات قرآنی‌مان را به مردم استان نشان دهیم.

به گزارش خبرنگار افق در خراسان رضوی سیدجواد جعفری در نشست خبری هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد،افزود: در مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران ، باید برای برنامه‌های دینی باشاخص‌های قرآنی چون برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت، اهمیت ویژه‌ای قائل شد.

وی یکی از برنامه‌های ویژه نمایشگاه قرآن امسال را برپایی نمایشگاه تجلی ارزش‌ها در مطبوعات و خبرگزاری‌های شرق کشور دانست و گفت: این برنامه مهم به مناسبت روز خبرنگار در سالن انوری برگزار خواهد شد که در آن به شاخص‌هایی چون «فرهنگ رضوی»، «حجاب و عفاف»، «امر به معروف و نهی از منکر»، «نماز» و همچنین «زوایای مختلف فضای مجازی» خواهیم پرداخت.

وی قدردانی از خبرنگاران عرصه مطبوعات و خبرگزاری‌ها را از دیگر برنامه‌های نمایشگاه تجلیل ارزش‌ها در مطبوعات و خبرگزاری‌های شرق کشور عنوان کرد و افزود: در این نمایشگاه استان‌های خراسان شمالی‌، رضوی، جنوبی و نیز سمنان و گلستان حضور خواهند داشت.

در ادامه دبیر هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد، برنامه‌های این نمایشگاه را تشریح کرد.

سید سعید سرابی، گفت: رشد نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در ابعاد کمی و کیفی نسبت به سال گذشته ۴ هزار و ۵۰۰ متر افزایش داشته و امسال با زیربنایی بالغ بر ۲۳ هزار متر مربع از علاقه‌مندان پذیرایی خواهیم کرد.

معاون فرهنگی ارشاد خراسان رضوی  زمان برپایی نمایشگاه را ۲۱ الی ۲۷ مرداد ماه از ساعت ۱۷ الی ۲۴ عنوان کرد و افزود: ۸۵۰ غرفه در سالن‌های مختلف نمایشگاه به علاقه‌مندان و ارگان‌های مختلف جهت ارائه فعالیت‌های قرآنی واگذار شده شده است.

وی ادامه داد: در حوزه بخش‌های نمایشگاهی در قالب ۴۲ عنوان مشخص هدف گزاری و واگذاری غرفه‌ها را انجام داده‌ایم.

سرابی با اشاره به حضور ۱۱۷ غرفه از هفت استان کشور در نمایشگاه و ارائه آثار نشر مکتوب، گفت: ۲۰۰ غرفه در سالن عطار در حوزه محصولات فرهنگی و نشر دیجیتال در قالب ۵۰ مجموعه به فعالیت خواهند پرداخت.

دبیر نمایشگاه قرآن و عترت مشهد اظهار کرد: غرفه‌های نقش صنایع دستی و هنرهای تجسمی از بخش‌های وی‍ژه نمایشگاه است که با حضور هنرمندان برجسته استان‌های کشور دنبال می‌شود.

وی افزود‌: تاکنون از ۶ استان جهت حضور در بخش هنرهای تجسمی اعلام آمادگی شده که در زمان برگزاری نمایشگاه در قالب ۸۵ غرفه به ارائه فعالیت خواهند پرداخت.

سرابی ترجمه تصویری قرآن کریم و ارائه مفهومی، هنری و تصویری آیات قرآن با موضوعات متنوع را از جمله بخش‌های پایدار نمایشگاه یاد کرد و ادامه داد: بخش کودک و نوجوان از مجموعه‌های فعال نمایشگاه با ۶ عنوان فعالیت خواهد کرد، ضمن اینکه در شب‌های نمایشگاه در محوطه فضای باز مسابقات قرآنی جهت کودکان و نوجوان برپا می‌شود.

وی از برگزاری شب شعر قرآن و بیداری در حوزه شعر و ادب نمایشگاه یاد کرد و افزود: حضور عوامل فیلم سینمایی شور شیرین در نمایشگاه و هنرمندان دیگر استان‌ها در تمامی رشته‌ها از جمله برنامه‌های جانبی این ایام است.

وی با اشاره به معرفی و تجلیل از خادمان قرآن کریم در نمایشگاه گفت: سالن بهار به آستان قدس رضوی و ارگان‌های وابسته این نهاد اختصاص یافته که هر شب بیش از ۱۷ اتفاق قرآنی توسط این نهاد به ثبت خواهد رسید.

وی بخش فرهنگی و هنر مساجد را با حضور ۷ مجموعه فعال که تخصصی در عرصه کانون‌های مساجد فعالیت می‌کنند، از بخش‌های ویژه دانست و اظهار کرد: مجموعه‌های مرتبط با حوزه علمیه به صورت مستقل در قالب ۳۰ غرفه در تالار ابوسعید و بخش دانشگاهی به همت شورای فعالیت‌های قرآنی  با حضور ۱۲ دانشگاه به فعالیت خواهند پرداخت.

سرابی گفت: بخش بانوان و خانواده، عفاف و حجاب به صورت مستقل با برنامه‌های متنوع در نمایشگاه امسال دایر خواهد بود و در بخش عفاف و حجاب امسال یک حوزه ویژه با عنوان ارائه تصاویر هنری آیات حجاب توسط هنرمندان شهرستان تربت‌حیدریه صورت می‌گیرد.

وی بخش آموزش قرآن کریم با همکاری آموزش و پرورش استان خراسان رضوی را در قالب کمیته‌ای مستقل در نمایشگاه از دیگر بخش‌ها خواند و افزود: علاقه‌مندان همه روزه در قالب کارگاه‌های آموزشی قرآنی به روخوانی، صحیح خوانی و ترتیل‌خوانی خواهند پرداخت و علاوه بر آن شاهد ۳۰ اتفاق مهم در هر روز خواهیم بود.

سرابی، مشاوره قرآنی را یکی از بخش‌های جدی نمایشگاه دانست و تاکید کرد: مشاوره قرآنی توسط حوزه علمیه و دفتر تبلیغات اسلامی با ۹ مجموعه دیگر دنبال خواهد شد، همچنین مسابقه قرآنی ۱۴۴۶ توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی در شبکه قرآن و معارف سیما اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: بیداری اسلامی در نمایشگاه با رویکرد توجه به موضوع بیداری اسلامی از منظر قرآن ارائه خواهد شد و موضوع تحولات سوریه و اتفاقات کشور میانمار به صورت کامل پوشش داده می‌شود.

وی یادآور شد: در بخش مقاومت و قرآن، فرهنگسرای تخصصی قرآن از شهرداری مشهد در این قسمت فعالیت می‌کند تا فعالیتی جامع و کامل در هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت ارائه کند.

سرابی افزود: سازمان فرهنگی ـ تفریحی شهرداری مشهد با حضور مستقل فرهنگسراهایی که فعالیت قرآنی دارند، به رونق نمایشگاه قرآن افزوده و فرهنگسراهای پایداری و انقلاب اسلامی با ۷ فعالیت جدید نسبت به سال قبل به ارائه برنامه خواهند پرداخت.

وی با اشاره به پوشش کامل بخش قرآن فرهنگ ملل توسط جامعهالمصطفی(ص)العالمیه در نمایشگاه قرآن و عترت، گفت: بخش جدید امسال مسابقه عکاسی در ۲ نقطه نمایشگاه است که علاقه‌مندان فرم‌های اطلاعاتی شرکت در مسابقه عکس آماتور را دریافت و در مسابقه عکس نمایشگاه قرآن شرکت خواهند کرد.
وی خاطر نشان کرد: بازارچه قرآنی با ۶ مجموعه فعال در نمایشگاه حضور پیدا می‌کند، ضمن اینکه برگزاری جنگ‌های قرآنی هر شب از برنامه‌های دیگر نمایشگاه است

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=39117

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر