3

فیلم/ لحظه ریزش هولناک ساختمان مسکونی در یافت‌آباد

  • کد خبر : 391493
  • ۲۲ تیر ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷

سید جلال ملکی؛ سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: ساعت ۱۱  ظهر امروز حادثه آوار ساختمان در مجاورت ملک گودبرداری شده در خیابان محمودی محله یافت‌آباد به این سازمان گزارش داده شد که بلافاصله ۲ ایستگاه در مدت زمان ۵ دقیقه به محل حادثه […]

سید جلال ملکی؛ سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: ساعت ۱۱  ظهر امروز حادثه آوار ساختمان در مجاورت ملک گودبرداری شده در خیابان محمودی محله یافت‌آباد به این سازمان گزارش داده شد که بلافاصله ۲ ایستگاه در مدت زمان ۵ دقیقه به محل حادثه اعزام شدند.

 

.

وی افزود: محل حادثه یک ساختمان ۲ طبقه مسکونی در ضلع جنوبی یک ملک به وسعت حدود ۲۵۰ متر بود که به عمق تقریبی ۶ متر گودبرداری شده بود. ساعتی قبل از تخریب ساختمان، ساکنان از صدای شکستن شیشه‌ها و دیوارها متوجه خطر شده و بلافاصله ساختمان را ترک کرده بودند؛ دقایقی بعد نیمی از ساختمان دو طبقه کاملاً تخریب و داخل محل گودبرداری شده ریخت اما خوشبختانه چون کسی در ساختمان حضور نداشت فردی مصدوم نشد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با بیان اینکه به کارگران محل گودبرداری نیز آسیبی نرسید، گفت: آتش‌نشانان پس از بررسی و اطمینان از حضور فردی در زیر آوار و ارائه توصیه‌های ایمنی لازم، محل را تحویل مالکان و عوامل شهرداری دادند.

ملکی خاطرنشان کرد: بارها شاهد ریزش ساختمان در مجاورت محل گودبرداری و یا تخریب دیواره‌های گودبرداری بوده‌ایم که باعث مصدومیت افراد و یا حتی تلفات جانی شده است. این مسئله اهمیت نظارت بر مرحله حساس گودبرداری و به ویژه مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی دیواره‌های گود را بیشتر می‌کند. هرچه عمق گودبرداری بیشتر باشد و یا ساختمان‌های اطراف، بلند مرتبه یا قدیمی و فرسوده باشند ایمنی دیواره‌های گودبرداری مهم‌تر می‌شود.

انتهای پیام/

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=391493

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]