0

آمریکا سیگنال داد/ بازار طلا فروکش کرد

  • کد خبر : 391562
  • ۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۶:۴۴

به گزارش تابناک به نقل از اقتصادنیوز، تداوم روند کاهشی قیمت ها، حسن ختام معاملات بازار طلا و ارز در پایان هفته سوم تابستان بود. روندی که ادامه مسیر روزهای گذشته برای دلار بود اما برای طلا و سکه از تغییر جهت قیمت ها حکایت داشت. معامله گران معتقدند علت نزولی شدن قیمت طلا و […]

آمریکا سیگنال داد/ بازار طلا فروکش کرد

به گزارش تابناک به نقل از اقتصادنیوز، تداوم روند کاهشی قیمت ها، حسن ختام معاملات بازار طلا و ارز در پایان هفته سوم تابستان بود. روندی که ادامه مسیر روزهای گذشته برای دلار بود اما برای طلا و سکه از تغییر جهت قیمت ها حکایت داشت. معامله گران معتقدند علت نزولی شدن قیمت طلا و سکه در معاملات آخرین روز هفته، سقوط محسوس قیمت دلار است که رشد قیمت اونس طلا در بازار جهانی را بی اثر کرد و مانع از تداوم مسیر افزایشی روز گذشته طلا و سکه شد.

بر اساس گزارش روز پنج‌شنبه در بازار فارغ از ماه محرم، بلوکه شدن بازار و عرضه جدید خودروهای وارداتی که همچنان سه عامل موثر بر تداوم رکود بازار هستند؛ آغاز تعطیلات یک هفته ای بازار طلا هم مزید بر علت شد و تیر خلاص را به روند قیمت ها در بازار زد. معامله گران معتقدند در پی تعطیلی هفته آینده، بازار تسویه نخواهد داشت و همین موضوع احتمال ورود نوسان گیر و شانتاژ در بازار را قوت بخشیده است. بررسی ها نشان می‌دهد در صورت تحقق این رخداد، بازار تا روز بازگشایی مجدد که ۳۰ تیر ماه است، شاهد نوسان رفت و برگشت در بازار خواهد بود.

امروز در میان معامله گران چهار خبر مهم دست به دست شد و در کانون توجه قرار گرفت؛ اخباری که باید منتظر اثرگذاری آن بر روند معاملات بازار در روزهای آینده بود. اولین خبر مهم امروز سخنان علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه درباره تداوم مذاکرات رفع تحریم ها به واسطه عمان بود. علی باقری در این زمینه توضیح داد: «مسیر مذاکرات [احیای برجام] رو به جلو است و تلاش داریم تا روی کار آمدن دولت چهاردهم، زمینه‌های مناسبی را برای حرکت جدی در دولت جدید فراهم کنیم.»

اعلام زمان آغاز فروش ارز اربعین به زائران عتبات عالیات هم دیگر موضوع مهمی بود که در این روز پربازدید شد. طبق اعلام بانک مرکزی، دستورالعمل «ترتیبات تامین و عرضه ارز دینار به زائرین اربعین حسینی (ع) در سال ۱۴۰۳» به ۷ بانک ملی، تجارت، صادرات، ملت، پست بانک، پارسیان و سپه ابلاغ شد و فروش ارز به زائران بالای پنج سال از تاریخ هفتم مرداد ۱۴۰۳ تا پایان روز سوم شهریور ۱۴۰۳ با ارائه اصل کارت ملی و گذرنامه یا «برگه تردد اربعین» معتبر زائر، ثبت در سامانه «نظارت ارز» و با الزام درج کد رهگیری امکان‌پذیر است. طبق اعلام بانک مرکزی «فروش ارز به زائران اربعین حداکثر به مبلغ ۲۰۰ هزار دینار عراق به نرخ فروش اسکناس مرکز مبادله ارز و طلای ایران (ETS) خواهد بود.»

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=391562

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]