3

شمسایی: بازیکنان بزرگ بدانند تیم ملی جای اسم نیست/ نمی‌خواهم پول بیت‌المال را هدر بدهم

  • کد خبر : 392863
  • ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۴

وحید شمسایی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، در خصوص دو هفته ابتدایی لیگ برتر فوتسال اظهار داشت: ما سعی می‌کنیم ۶ هفته لیگ را به خوبی رصد کنیم و هم من و هم کادرفنی مابقی بازی‌ها را هم با دقت می‌بینیم. با اینکه خودمان بعضی از بازی‌ها را از نزدیک دیدیم اما در طول […]

وحید شمسایی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، در خصوص دو هفته ابتدایی لیگ برتر فوتسال اظهار داشت: ما سعی می‌کنیم ۶ هفته لیگ را به خوبی رصد کنیم و هم من و هم کادرفنی مابقی بازی‌ها را هم با دقت می‌بینیم. با اینکه خودمان بعضی از بازی‌ها را از نزدیک دیدیم اما در طول هفته هم فیلم بازی‌های دیگر را می‌بینیم تا بازیکنانی که مدنظر داریم را به خوبی رصد کنیم. نمی‌خواهیم خدای نکرده حق‌الناس شود و تا جایی که عقلمان فرمان می‌دهد، می‌خواهیم حق به حق‌دار برسد و به همین دلیل لحظه‌ای غافل نمی‌شویم. قطعا اگر یک هفته هم بازی‌ها را از نزدیک نبینم، فیلم آنها را می‌بینم. در این زمینه با کمیته فوتسال و سازمان لیگ در ارتباط هستیم و می خواهیم بهترین نفرات را به تیم ملی دعوت کنیم.

وی در خصوص کیفیت بازی‌های لیگ برتر نیز گفت: در این دو سال و دو ماه که در خدمت تیم ملی هستم، مهم‌ترین تفکری که برای بازیکنان لیگ جا افتاد این بود که هر کسی می‌تواند با تلاش و انگیزه خود را به تیم ملی برساند. ما در طول این دو سال بازیکنان جوانی را دعوت کردیم و آنها را در تورنمنت‌های بین‌المللی بازی هم دادیم. من دوست دارم بازیکن موقع قرارداد بگوید که ملی‌پوش است و این موضوع باید روی قراردادش تاثیر بگذارد.

سرمربی تیم ملی فوتسال افزود: من زمانی که بازیکن بودم دوست داشتم برنده باشم و در مربیگری هم دوست دارم این موضوع را به بازیکنان القا کنم. در این دو هفته ابتدایی، چیزی که بیشتر عیان بود، تلاش بازیکنان بود و فرقی نمی‌کرد چه بازیکنی در چه تیمی و در چه جایگاهی در حال بازی کردن است.

شمسایی: بازیکنان بزرگ بدانند تیم ملی جای اسم نیست/ نمی‌خواهم پول بیت‌المال را هدر بدهم

بازیکنان بزرگ بدانند تیم ملی جای اسم نیست

شمسایی عنوان کرد: در بازی دیروز که در سالن حضور داشتم، با مدیرعامل کراپ الوند و مس سونگون در مورد دو بازیکن صحبت کردیم؛ علی اکرمی بازیکن کراپ و بهروز عظیمی بازیکن مس که این دو بازیکن را من از دو تیمی که از لیگ برتر سقوط کردند، به تیم ملی دعوت کردم و حالا این دو بازیکن جزو بازیکنان تاثیرگذار هستند. برخی بازیکنان خود را به تیم ملی تحمیل می‌کنند و این خیلی مهم است. تیم ملی جای بزرگی است و تفکر بزرگ می‌طلبد و ذهنیت برنده شدن می‌خواهد.

وی ادامه داد: اوج انتخاب ما از هفته سوم تا ششم است که بازیکن دیگر حق اشتباه ندارد. یکی دو هفته اول را برای نگاه کردن می‌گذاریم اما در هفته‌های دیگر ضرایب اشتباه را می‌بینیم که دیگر قابل بخشش نیست. در این دو هفته بازیکنان بزرگ توقعات لازم را برآورده نکردند. این بازیکنان بدانند تیم ملی جای اسم نیست و این تلاش است که برای من مهم است. من هفته گذشته به یکی از این بازیکنان این موضوع را گوشزد کردم و او در این هفته خود را سر و سامان داد. اگر به همین منوال ادامه دهند، قطعا سورپرایز می‌شوند.

فشار را از لژیونرها بردارید

سرمربی تیم ملی فوتسال عنوان کرد: من به تک تک مربیان لیگ احترام می‌گذارم و با آنها در ارتباط هستم اما باید مواظب باشند بازیکنان دچار ضربه روحی نشوند. بازیکن بزرگ سریع خود را از این شرایط دور می‌کند. چون ما با این معضل در ارتباط بودیم و برخی از بازیکنانمان پیش از شروع جام ملت‌ها در تیم های باشگاهی افت کرده بودند و زمان برد تا درست شوند. تیم ملی با باشگاه متفاوت است. بازیکن می‌تواند هر سال تیمش را عوض کند اما نمی‌تواند تیم ملی را عوض کند. خدا کند بازیکنان بزرگ ما دچار افت روحی نشوند.

شمسایی در مورد لژیونرهایی که به لیگ برگشتند نیز، گفت: این لژیونرها از همین لیگ ایران لژیونر شدند و حالا با کلی تجربه و افتخار برگشتند. باید فشار را از این بازیکنان برداریم. بازیکنی که روبروی این بازیکنان قرار می‌گیرد، صد برابر انگیزه دارد. البته لژیونرها وظیفه دارند با انگیزه بیشتر کار کنند. آنها نباید کَت خود را باز کنند.

شمسایی: بازیکنان بزرگ بدانند تیم ملی جای اسم نیست/ نمی‌خواهم پول بیت‌المال را هدر بدهم

نمی‌خواهم پول بیت‌المال را هدر بدهم

وی عنوان کرد: یک موضوع دیگر هم موضوع گلزنی است. بازیکن‌ها را با معیار گلزنی انتخاب نمی‌کنم. پیش از شروع جام ملت‌های آسیا به محمد حسین درخشانی که آقای گل شد گفتم نباید به گلزنی فکر کند و حالا اگر هم گل زد، دستش درد نکند و اگر هم نزد، فدای سرش. بازیکن چند مزیت دارد و یکی از آنها گلزنی است. حسین طیبی سعید احمد عباسی و بهروز عظیمی بازیکنان راس تیم ملی هستند؛ درست است شغلشان زدن ضربه آخر است اما فوتسال فقط گل زدن نیست. طیبی در برزیل یک گل زد اما کارش را به خوبی برای ما انجام داد. این اتفاق برای خود من هم افتاده است. در یک تورنمنت سرمربی به یک بازیکن بزرگ گفت داری از قافله گلزنی عقب میفتی اما من به این شکل فکر نمی کنم. در کل من ترسی از اتفاقات ندارم اما بازیکنی که انگیزه ندارد به درد تیم ملی نمی‌خورد.

سرمربی تیم ملی فوتسال در مورد مربی خارجی نیز گفت: ما مربی خارجی می‌خواستیم و با چند مربی بزرگ هم صحبت کردیم. قرار است با احسان اصولی رییس کمیته فوتسال صحبت کنم و پیش از شروع اردو یک نشست خبری داشته باشیم تا از این اسم‌ها نام ببرم. باز هم تکرار می کنم که نمی‌خواهم بیت‌المال را به اسم مربی خارجی دور بریزم. فدراسیون برای این کار کمال همکاری را داشت اما متاسفانه آمدن مربی خارجی نهایی نشد. مهم این بود قبل از لیگ مربی خارجی برسد اما اگر زمان آن نخورد، دیگر نمی‌خواهیم این اتفاق رخ دهد.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=392863

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]