0

جزئیات امتیازات برای ورود بدون کنکور به دانشگاه فرهنگیان

  • کد خبر : 395812
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۰

رجبعلی برزویی؛ رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره جذب بدون کنکور دانشجو معلمان در دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: مهر ماه امسال ۳ هزار دانش‌آموز بدون کنکور وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شود و تلاش بر این است تا دو هفته آینده فراخوان مربوطه اعلام شود. وی افزود: دانش‌آموزان در ۹ استعداد بدون […]

رجبعلی برزویی؛ رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره جذب بدون کنکور دانشجو معلمان در دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: مهر ماه امسال ۳ هزار دانش‌آموز بدون کنکور وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شود و تلاش بر این است تا دو هفته آینده فراخوان مربوطه اعلام شود.

وی افزود: دانش‌آموزان در ۹ استعداد بدون کنکور به دانشگاه فرهنگیان وارد می‌شوند که عبارت است از:

راه‌یافتگان به المپیادهای ملی و دارندگان مدال‌های کشوری المپیادها با تأیید باشگاه دانش‌پژوهان جوان؛

برگزیدگان مسابقات رسمی قرآنی، فرهنگی ـ هنری و ورزشی، در سطوح استانی و کشوری، با تأیید معاونت مربوطه در وزارت یا سازمان رسمی مسئول؛

برگزیدگان جشنواره‌ها و رویدادهای رقابتی معتبر بنیاد ملی نخبگان (بخش دانش‌آموزی جشنواره جوان خوارزمی، روبوکاپ آزاد ایران و مانند آن)، جشنواره‌های فنی مهارتی و المپیاد ملی مهارت و مانند آن، برگزیدگان مسابقات ملی ‌دانش‌آموزی (مانند جشنواره پژوهش­سراهای دانش‌آموزی و…) و مسابقات رسمی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در سطح ملی، برگزیدگان مسابقات و جشنواره‌های معتبر ملی حوزوی با تأیید بنیاد ملی نخبگان، سمپاد، معاونت مربوطه در وزارت یا سازمان رسمی مسئول.

حافظان کل یا ۱۰، ۱۵ و ۲۰ جزء قرآن کریم، با تأیید سازمان دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی یا معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد اسلامی؛

اعضای مجامع ملی تشکل‌های دانش‌آموزی با تأیید بالاترین مقام تشکل؛

برگزیدگان استانی رویداد ملی استعداد معلمی (راه‌یافتگان به مرحله کشوری)؛

دارندگان رتبه‌ زیر ۱۰۰۰ کشوری در کنکور (با ضریب تأثیر متفاوت)؛

دارا بودن امتیاز معدل ۱۶ در آزمون نهایی (به‌صورت تأثیر ضریب مثبت و منفی).

برزویی ادامه داد: دانش‌آموزان دارای شرایط پس از کسب مدرک دیپلم تا دو سال بعد از فارغ‌التحصیلی می‌توانند در فراخوان جذب استعدادهای برتر در دانشگاه فرهنگیان شرکت کنند و هر فرد فقط یک‌بار فرصت شرکت در این فراخوان را دارد.

در آیین‌نامه جذب استعدادهای برتر در دانشگاه فرهنگیان ذکر شده است:

شایستگی‌های عمومی شامل شرایط عمومی استخدام مطابق با بند الف ماده ۶ آیین‌نامه که دارای حداکثر امتیاز ۱۵۰ است و از طریق مصاحبه با متقاضی در کارگروه صلاحیت عمومی تعیین می‌شود. شرایط عمومی مطابق با شرایط عمومی استخدام معلم در آموزش‌وپرورش خواهد بود.

حد نصاب پذیرش در دانشگاه فرهنگیان کسب حداقل ۷۵ امتیاز از صلاحیت عمومی است.

حداکثر سن برای متقاضیان پذیرش دانشگاه فرهنگیان از طریق استعدادهای برتر دانش‌آموزی ۲۴ سال در زمان انتشار فراخوان پذیرش است.

شایستگی‌های معلمی (اختصاصی) دارای حداکثر امتیاز ۲۵۰ است که از طریق مصاحبه با متقاضی در کارگروه صلاحیت معلمی تعیین می‌شود. حدنصاب پذیرش در دانشگاه فرهنگیان کسب حداقل ۱۲۵ امتیاز از صلاحیت معلمی (اختصاصی) است.

شایستگی‌های تخصصی شامل شایستگی‌های نشان‌دهنده استعداد برتر دارای حداکثر ۶۰۰ امتیاز است.

دانشگاه فرهنگیان , معلمان , نتیجه کنکور ,

دانشگاه فرهنگیان , معلمان , نتیجه کنکور ,

دانشگاه فرهنگیان , معلمان , نتیجه کنکور ,

 

متقاضیان واجد شرایط، ۵۰ امتیاز مثبت به ازای معدل ۱۶ و به ازای هر نمره معدل بیشتر یا کمتر از ۱۶ به ترتیب برابر ۱۲٫۵ امتیاز مثبت یا منفی مطابق با فرمول زیر دریافت می‌کنند: (معدل کتبی *۱۲٫۵)-۱۵۰٫

امتیاز برای عضویت در تشکل‌های دانش‌آموزی

متقاضیانی که واجد یک یا چند استعداد برتر دانش‌آموزی باشند در صورت عضویت در شورای مرکزی مجامع ملی تشکل‌های دانش‌آموزی با تأیید بالاترین مقام تشکل به ازای هر سال عضویت حداکثر ۵ امتیاز و در مجموع تا سقف حداکثر ۲۵ امتیاز می‌توانند دریافت کنند.

در صورت کسب رتبه‌های ۱ تا ۳ در رویداد ملی استعداد معلمی دانشگاه فرهنگیان حداکثر ۲۵ امتیاز می‌توانند دریافت کنند.

صاحبان مقام اول تا سوم مسابقات جهانی و آسیایی جزو استعدادهای برتر

متقاضیانی که موفق شده‌اند در مسابقات جهانی و آسیایی مقام اول تا سوم را کسب کنند در صورت کسب حد نصاب صلاحیت‌های عمومی و صلاحیت‌های معلمی به عنوان استعداد برتر دانش آموزی برتر پذیرفته خواهند شد.

متقاضیانی که موفق به کسب رتبه زیر هزار کشوری در کنکور شده‌اند، در صورت کسب صلاحیت‌های عمومی و صلاحیت‌های معلمی به عنوان استعداد برتر دانش‌آموزی پذیرفته خواهند شد.

حمایت از رشته‌های حائز اولویت

به امتیازات شایستگی‌های تخصصی استعدادهای برتر متقاضی آموزش ابتدایی و متقاضیانی که خواهان تحصیل در رشته‌های دانشگاهی مرتبط با استعدادهای برتر خود یا رشته‌های دانشگاهی متناسب با رشته دیپلم خود باشند، ۱۰۰ امتیاز اضافه می‌شود.

استمرار مشوق‌های ارائه شده در ماده ۹ آیین‌نامه برای دانشجویان پذیرفته شده به عنوان استعداد برتر دانش‌آموزی مشروط به حفظ شرایط پویایی شامل حداقل معدل کل ۱۶ برای گروه علوم انسانی و حداقل معدل کل ۱۵ برای گروه علوم پایه در طول دوره تحصیل در دانشگاه و حفظ صلاحیت‌های عمومی بنا به تشخیص کارگروه مربوط برای تمام دانشجویان است.

پذیرفته‌شدگان از طریق این ‌آیین‌نامه از امتیازات و مشوق‌های زیر بهره‌مند خواهد شد:

اعطاء بورسیه تحصیلی به دانش‌آموزان برگزیده نهایی، تا اتمام دوره تحصیل و ورود به دانشگاه.

متناسب‌سازی برنامه درسی تربیت‌معلم مبتنی بر الگوهای استاد ـ شاگردی (رهیاری)، متناسب‌سازی الگوی کارورزی، و غنی‌سازی فرصت‌های یادگیری مستعدان از طریق تسهیل شرکت در دوره‌ها، بازدید‌ها، فرصت‌های مطالعاتی و … بر اساس دستورالعمل‌های مربوطه.

اعطاء تسهیلات مربوط اشتغال به تدریس در مدارس سمپاد و نمونه دولتی، ماندگار، هیئت امنایی در صورت اعلام نیاز و طی دوره‌های پودمان.

اعطاء تسهیلات در زمینه تحصیل هم‌زمان در دو رشته در دانشگاه‌های دولتی، حوزه‌­های علمیه و دانشگاه فرهنگیان در رشته‌‌های متناسب یا دو رشته معلمی در دانشگاه فرهنگیان و ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر.

اعطاء تسهیلات برای ایفاء مسئولیت اجتماعی به‌ویژه برای خدمت در مناطق محروم در قالب پژوهانه و ارتقاء.

اعطاء تسهیلات در انتخاب محل تحصیل و محل خدمت و سنوات آغازین خدمت و کاهش محدودیت‌های مربوط به مأموریت و انتقال درون آموزش ­و پرورش و اعطاء تسهیلات مرتبط با دستورالعمل‌ها و ضوابط انتصابات، ارتقاء شغلی و تصدی مسئولیت بر اساس مقررات مربوط به جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی کشور.

بهره‌مندی از امتیازات و مشوق‌ها، منوط به تحقق شرایط پویایی در طول دوره تحصیل خواهد بود.

دانشگاه فرهنگیان , معلمان , نتیجه کنکور ,

انتهای پیام/

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=395812

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]