3

قالیباف در تشییع هنیه: مسئولیت جنایت با آمریکا است

  • کد خبر : 397129
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳

افق نیوز؛ به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در آیین تشییع شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در دانشگاه تهران، ضمن تسلیت شهادت این شهید بزرگ گفت: مجاهدان راه خدا وعده دادند که در مسیر «الی الله» حرکت کنند و در این مسیر، یا به شهادت رسیده‌اند و […]

افق نیوز؛

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در آیین تشییع شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در دانشگاه تهران، ضمن تسلیت شهادت این شهید بزرگ گفت: مجاهدان راه خدا وعده دادند که در مسیر «الی الله» حرکت کنند و در این مسیر، یا به شهادت رسیده‌اند و یا منتظران شهادت هستند و لحظه‌ای از مسیر اصلی و صراط مستقیم و مجاهدت با جان و مال خویش، دست برنمی‌دارند. آنها در سایه فرهنگ قرآنی و مکتب اهل بیت(ع) حرکت می‌کنند و در هر شرایطی و در هر زمان و مکانی و در هر تغییر کلی و جزئی و راهبردی، جز به سنت‌های الهی به چیز دیگری نمی‌اندیشند.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه به سفر چند ماه قبل شهید هنیه به کشورمان اشاره کرد و یادآور شد: در جریان سفر گذشته شهید هنیه به ایران، ملاقاتی با یکدیگر داشتیم و به‌صورت مفصل صحبت کردیم. بحث از سختی‌ها و جنایات رژیم آدمکش و جنایتکار صهیونیستی در غزه بود که من به ایشان گفتم این سختی‌ها طبیعی است چرا که امروز همه دشمنان اسلام دست به دست یکدیگر داده‌اند و جنگ احزاب تکرار شده است.

وی افزود: شهید هنیه گفت که اگر امروز مقاومت را در غزه اینگونه می‌بینید که همه مردم و مجاهدان و تمام این بیش از ۲ میلیون نفر آن با تمام زندگی و خانواده خود زیر بمباران ایستاده‌اند و سرزمین خود را ترک نمی‌کنند تنها یک دلیل دارد و آن هم این است که اینها دست پرورده فرهنگ قرآنی هستند. در میان ده‌ها هزار نفر کوچک و بزرگ که در غزه که یک زندان روباز است زندگی می‌کنند و دائم زیر آتش هستند، ده‌ها هزار نفر حافظ و عامل به قرآن وجود دارد و همین فرهنگ است که آنها را نگاه داشته و براساس آن مقاومت می‌کنند و می‌ایستند.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه شاهدیم همین فرهنگ است که موجودیت و فلسفه وجودی رژیم صهیونیستی را به خطر انداخته، عنوان کرد: امروز چشم همه جهانیان اعم از دوستان فلسطین و در مقابل آن، آنهایی که حامیان رژیم صهیونیستی هستند، همگی می‌بینند که اصل وجودی این رژیم در راه انحطاط و نابودی است.

رئیس قوه مقننه در ادامه با تلخ شمردن حادثه شهادت شهید هنیه، گفت: همه بمباران‌هایی که در غزه علیه زنان و کودکان رخ می‌دهد، همه جنایت‌ها و ترورهای حاکمیتی و همه کشتارها از سر عجز، ناتوانی و عکس‌العملی به رزمندگان و جبهه مقاومت در میدان نبرد است و از آنجایی که توان مقابله و مبارزه در میدان را ندارد، به این شکل عکس العمل نشان می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به ۷۵سال گذشته عمر نامبارک این رژیم جنایتکار، نسل‌کش و کودک‌کش که با حمایت‌های بی چون و چرای آمریکا و انگلیس تا به اینجا رسیده است، یادآور شد: به تمام این سال‌ها و به همه اتفاقاتی که قبل از حوادث اخیر اتفاق افتاد و پیش از عملیات «طوفان الاقصی» بنگرید که نه در حرکت ارتش‌های کشورهای عربی در دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی و نه در هیچ حرکت دیگری، هیچ‌کس توان مقابله با رژیم صهیونیستی را نداشت.

قالیباف اضافه کرد: رژیم صهیونیستی آنچنان اصولی را در بقای خود مبنا قرار داده بود و براساس آن فضاسازی و ایستادگی می‌کرد که وقتی حرف از گنبد آهنین می‌زد، هیچکس باور نمی‌کرد کسی حتی بتواند گلوله‌ای به سمت این رژیم شلیک شود و همگی منفعل بودند. او به گونه‌ای از ارتش خود تعریف کرده بود که می‌تواند در عرض چند ساعت و چند روز همه منطقه را در تصرف خود بیاورد.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه یادآور شد: رژیم صهیونیستی در جنگ ۱۹۶۳ در صحرای سینا با ارتش ضعیف خود در آن زمان، در مقابل ارتش کشورهای عربی به گونه‌ای عمل کرد که همه باور کرده بودند اگر کوچک‌ترین حرکتی در آن سرزمین و محیط اتفاق بیفتد، این رژیم آنچنان سیطره اطلاعاتی دارد که هیچکس توان هیچ حرکتی را علیه او ندارد و باور رژیم صهیونیستی نیز اینگونه بود که همه حمایت‌های خارجی او را تقویت و حفظ می‌کند اما دیدیم که با عملیات «طوفان الاقصی» همه عناصر بقا و فلسفه وجودی این رژیم جنایتکار فرو ریخت.

وی ادامه داد: بعد از آن کار به جایی رسید که رژیم صهیونیستی، هواپیماهای اف ۱۶ را از پایگاه‌های هوایی خود سوار تریلی کرد و از چنگ رزمندگان بیرون برد. شما در رسانه‌ها دیدید که تعداد محدودی از رزمندگان چگونه این عملیات را انجام دادند و چگونه با عبور از موانع این هیمنه را شکستند.

قالیباف همچنین با اشاره به عملیات «وعده صادق» عنوان کرد: شما دیدید که تمام تلویزیون‌ها و بنگاه‌های خبری غرب نشان دادند که چگونه موشک‌های جمهوری اسلامی در این عملیات از فراز مسجدالاقصی عبور کرد و در مهم‌ترین پایگاه هوایی آنها یعنی اف ۳۵ که اخیراً با آخرین تکنولوژی هوایی ساخته شده بود، فرود آمد. اینجاست که فلسفه وجودی این رژیم رو به به نابودی است و دکترین نظامی او به هم ریخته است.

رئیس مجلس اضافه کرد: رژیم صهیونیستی یک روز در بیرون از سرزمین‌هایش از خود دفاع می‌کرد اما امروز هم در غزه و جنوب، هم در مناطق شمالی سرزمین‌های اشغالی و هم در مناطق جولان با مجاهدین و جبهه مقاومت درگیر است و امروز می‌بینید که گروه‌های مقاومت با ظرفیتی که برخاسته از مردم است چه توانایی‌هایی دارند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه نیروهای مقاومت وابسته به دولت‌ها نیستند و از بطن امت اسلامی هستند، عنوان کرد: آنها از مجاهدینی هستند که ایستاده‌اند و در مقابل رژیم صهیونیستی به وظایف اسلامی، دینی و انسانی خود عمل می‌کنند؛ همان‌ها هستند که تصمیم می‌گیرند و منطبق بر سنت‌های الهی حرکت می‌کنند و ایمان و اعتقاد دارند که نصرت الهی شامل حال آنها می‌شود. « و کان حقًّا علیْنا نصْر الْمؤْمنین » و با این باور در میدان جنگ می‌جنگند.

قالیباف در ادامه تصریح کرد: اگر امروز می‌بینیم رژیم صهیونیستی در بیروت فرماندهان شجاع را مذبوحانه ترور می‌کند و یا حادثه تلخ تهران را رقم می‌زند همه عکس‌العمل و درماندگی در میدان عمل است و حاکی از توان رزم این رژیم جنایتکار نیست. او خطای استراتژیکی می‌کند که تصور می‌کند با شهادت رزمندگان و عناصر مهم و تأثیرگذار می‌تواند تأثیری در روند اتفاقات بگذارد.

رئیس قوه مقننه در ادامه با یادآوری روز تشییع پیکر شهید سلیمانی در دانشگاه تهران، گفت: شهید هنیه در روز مراسم نماز و تشییع پیکر شهید سلیمانی در همین مکان نماز جمعه، در این جایگاه قرار گرفت و درباره ایشان سخن گفت و به خاطر دارم که گفت این ترورها و شهادت‌ها بر توانمندی و استقامت ما در ادامه دادن راهمان خواهد افزود و این راه را تا آزادی قدس ادامه خواهیم داد.

وی افزود: این بیان شهید هنیه در همین مکان در زمان شهادت شهید سلیمانی بود و همانجا بود که شهید سلیمانی را به عنوان شهید قدس معرفی کرد و این باور همه فرماندهان و رهبران مقاومت است و این خطای استراتژیک رژیم صهیونیستی است که این شهادت‌ها تأثیر یا کندی در حرکت ما دارد؛ هرگز! ما معتقدیم «ولا تحسبنّ الّذین قتلوا فی سبیل اللّه أمواتًا ۚ بل أحیاءٌ عند ربّهم یرزقون» ما روح شهدا را حاضر و ناظر و تأثیرگذار در علم و قدرت خود می‌دانیم؛ آنها زنده هستند و این فرصت‌ها به ما کمک می‌کند تا این مسیر را پیش برویم و هیچ شکی در این باور و مسیر نداریم و هرگز در روند مسیر ما تأثیری نخواهد داشت. البته قطعا غصه دار می شویم و حقّا برای ما تلخ است.

قالیباف در ادامه عدم توجه رژیم صهیونیستی به کلام حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای مبنی بر اینکه «دوران بزن و در رو تمام شده است» را خطای دوم این رژیم عنوان کرد و افزود: ما این را در عمل نشان داده‌ایم و حواسمان هست و می‌دانیم که همه مسئولیت‌های این حوادث بر عهده آمریکای جنایتکار است و هیچ اتفاقی بدون هماهنگی و بدون حمایت آمریکای جنایتکار اتفاق نمی‌افتد و حواسمان هست که هرچند او در بیان و رسانه‌ها بگوید که ما مطلع نیستیم و خبر نداشتیم، ما می‌دانیم و مطمئن هستیم که همه این اتفاقات چه آشکار و چه پنهان در دست او و با هدایت و هماهنگی او است.

رئیس مجلس در ادامه با بیان اینکه امروز این فرصت را داریم که حتماً نسبت به اجرای فرمان مقام معظم رهبری اقدام کنیم، اظهار داشت: وظیفه ما این است که در زمان و مکان مناسب، عکس‌العمل داشته باشیم. این برای ما بسیار تلخ است که مهمان ما در خانه ما به شهادت برسد و ما را عزادار و داغدار خود کند. اینجاست که باید بگوییم کجاست شورای امنیت، کجاست شورای حقوق بشر و کجاست برخورد با این تجاوزها و رفتارهای دوگانه که در دنیا اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: امروز ما به رژیم صهیونیستی اعلام می‌کنیم که به فرموده رهبرمان خونخواه شهید هنیه هستیم و می‌دانیم امروز تمام حق در برابر تمام باطل ایستاده است و می‌دانیم که هنیه بلندترین صدای مظلومیت فلسطین در جهان بوده و برای همیشه خواهد بود و با شهادت خود آن را ماندگار خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه شهید هنیه نه تنها یک مجاهد شجاع بلکه یک مربی حکیم برای مقاومت بود، ابراز داشت: امروز ما شاهد تقابل شرارت صهیونیستی و شرافت فلسطینی و اسلامی هستیم. امروز در غزه و فلسطین، انسانیت در برابر رذالت؛ و شرافت در برابر شرارت ایستادگی می‌کند. رژیم غاصب صهیونیستی بداند بهای گزافی برای شبیخون بزدلانه به حریم امن جمهوری اسلامی ایرانی خواهد پرداخت؛ حسابی که در منطق آنها نخواهد گنجید.

انتهای پیام/

source
تمام

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=397129

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]