2

«ناگفته‌های دمشق» از خاطرات ۴۸ زائر ایرانی ربوده شده

  • کد خبر : 79884
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۷:۳۴

روز های اول ظروفی را که ما در آن ها غذا میخوردیم،نجس می شمردند و دست به آن ها نمی زدند!

کتاب «ناگفته‌های دمشق» حاوی خاطرات زائران ربوده شده ایرانی در سوریه به زودی روانه بازار می‌شود.

به گزارش افق نیوز به نقل از سایت دانا، قرار است خاطرات ۴۸زایر ایرانی ربوده شده در سوریه، با عنوان «ناگفته های دمشق» به زودی به چاپ رسیده و روانه بازار شود.

این کتاب فعلا در دست انتشار است.

گفتنی است چندی پیش ۴۸ زایر ایرانی توسط تروریست های سوریه ربوده شده و گروگان گرفته شده بودند که با تلاش های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران، این افراد آزاد شدند.برخی از این آزاد شدگان طی گفت و گو هایی، خاطرات جالبی را از زمان اسارت خود بیان کرده بودند.

در بخشی از این خاطرات آمده بود: اولین روزهایی که ما در زندان های این گروهک تروریستی حضور داشتیم،وضعیت برایمان سخت و دشوار بود.اما رفته رفته با به وقوع پیوستن اتفاقاتی از خوی وحشیگرانه آن ها کاسته شد. در همین روز ها بود که احساس کردیم:پایان عمر همین جاست ! و از این مخمصه هیچ خلاصی در کار نیست، چند روزی که گذشت،حرکات و اعمال جمع ایرانی،موجب این شد که این افراد نرم تر و مهربانتر نسبت به ما عمل کنند چرا که به واقع،تحت تاثیر حرکات انسانی زائران قرار گرفته بودند.

ده روزی که از حضور ما در زندان های این گروهک تروریستی گذشت، نظر و دیدگاه این افراد نسبت به ایران و ایرانی به کل تغییر کرده بود! چرا که روز اول به ما گفتند:شما برای طواف حضرت زینب به اینجا آمده اید و شما برای حج به سوریه آمده اید !!

اما دوستان طی بحث هایی،اطلاعات واهی را از ذهن های این افراد زدودند و دیدگاهشان را تغییر دادند!برایشان آیاتی از کلام الله مجید را که در خصوص حج بود خواندیم،گفتند: مگر قرآن شما ایرانی ها با قرآن ما یکسان است؟ مگر اصلا شما قران می خوانید؟!!

حرف های عجیب و غریبی می زدند!مغزهایشان پر از تهمت های کذب علیه ایران و ایرانی بود.اما پس از گذشت چندین روز،شبهه ها یکی پس از دیگری از ذهن آن ها زدوده شد. به کل تغییر کرده بودند؛روز های اول ظروفی را که ما در آن ها غذا میخوردیم،نجس می شمردند و دست به آن ها نمی زدند! اما همین افراد بودند که روز های آخر با ما نماز خواندند و حتی بر ما اقتدا کردند.

گفتنی است : وهابیون با همکاری رژیم صهیونیستی ، غرب و برخی کشورهای عربی از تعصبات مذهبی عده ای  کم مطالعه نیز ، برای مقابله با دولت سوریه استفاده می کنند و از آنها تروریست می سازند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=79884

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر