2

سفیر ایران در هلند:تحریم‌ در دنیای امروز ابزار کارآمدی نیست

  • کد خبر : 39816
  • ۰۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۲۳:۴۰

پیام جنبش عدم تعهد به کشورهای غربی این است که جمهوری اسلامی کشور بسیار مهمی در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی است.

افق(ofoghnews.ir): سفیر ایران در هلند گفت: جنبش عدم تعهد همواره مخالفت خود را با تحریم‌ کشورها بویژه تحریم‌های یکجانبه اعلام کرده و قطعا در این اجلاس هم مخالفت خود با تحریم‌های یکجانبه را در اسناد پایانی اجلاس خواهد آورد چرا که این مسئله از جمله متون توافقی و موضوع مشترک اجلاس است.

کاظم غریب‌آبادی در حاشیه روز نخست اجلاس سران عدم تعهد، جمهوری اسلامی را کشوری بسیار مهم و تاثیر گذار در عرصه جهانی دانست و گفت: پیام جنبش عدم تعهد به کشورهای غربی این است که جمهوری اسلامی کشور بسیار مهمی در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی است.

سفیر ایران در هلند ادامه داد: برخلاف ادعا برخی کشورهای استکباری که گمان می‌کنند ایران را منزوی کرده‌اند اما حضور غاطبه اعضا در این اجلاس نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی منزوی نیست و در واقع منزوی کشورهایی هستند که  سیاست‌های ظالمانه و تبعیض آمیزی را در عرصه جهانی اجرایی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: هنگامی که برنامه‌ای همچون جنبش عدم تعهد در سطح سران در کشوری همچون ایران برگزار می‌شود و استقبال بسیار عظیم و گسترده‌ای هم از آن بعمل می‌آید، این مسئله خود حاکی از سیاست خارجی فعال جمهوری اسلامی در سطح جهانی دارد و اینکه ایران منزوی نیست بلکه ایده‌ها و سیاست‌های  کشورهای استکباری منزوی شده است.

غریب‌آبادی با اشاره به متضرر شدن کشورهای غربی از تحریم ایران، افزود: اروپا یکی از شرکای تجاری ایران بود و هنگامی که کشوری مثل ایران را تحریم می‌کنند مسلما جایگزینی برای کالاهای آنان وجود دارد اما برخی از شرکت‌ها و کارخانه‌های اروپایی مثل فرانسه به دلیل تحریم‌های ایران ورشکسته شده اند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند درباره بحران اقتصاد اروپایی‌ها، اظهار داشت: بحران اقتصادی در اروپا جدی است و رشد نرخ تورم در ۲۰ سال گذشته در کشورهای اروپایی بی سابقه بوده است.

وی ادامه داد: اگر آخرین آمار برخی کشورهایی همچون هلند را با سال‌های گذشته مقایسه کنیم می‌بینیم که کاهش نرخ رشد اقتصادی در این کشورها بسیار زیاد بوده و  این موارد همگی حاکی از این است که اروپا در بحران اقتصادی به سر می‌برد.

غریب‌آبادی تاکید کرد: شرکت‌های بزرگ اروپایی اگر حمایت دولت را نداشته باشند ورشکسته می‌شوند و در این شرایط آنان خود را از بازار عظیم و مهم ایران محروم کرده‌اند و جمهوری اسلامی هم نمی‌خواهد خود را به این کشورها وابسته کند.

وی درباره نقض حقوق بشر توسط کشورهای به اصطلاح مدعی رعایت حقوق بشر، گفت: تحریم‌ها خواه ناخواه بر مردم عادی جامعه تاثیراتی دارد و این با ادعای کشورهای غربی که خود را سردمدار حقوق بشر می‌دانند در تناقض است.

غریب‌آبادی در هلند ادامه داد: جنبش عدم تعهد همواره مخالفت خود را با تحریم‌ کشورها بویژه تحریم‌های یکجانبه اعلام کرده و قطعا در این اجلاس هم مخالفت خود با تحریم‌های یکجانبه را در اسناد پایانی اجلاس خواهد آورد چرا که این مسئله جزو متون توافقی و موضوع مشترک اجلاس است.

سفیر ایران در هلندخاطر نشان کرد:  ۱۲۰ عضو جنبش عدم تعهد همواره مخالفت خود را با تحریم‌های یکجانبه اعلام می‌کنند و کشورهایی که رو به ابزاری همچون تحریم‌ها می‌آورند در اقلیت هستند و تحریم‌ در دنیای امروز ابزار کارآمدی نیست.

باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=39816

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر