0

شناسایی نیازمندان واقعی چگونه است؟

  • کد خبر : 398894
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹

خبرگزاری مهر، گروه جامعه؛ در انجام فعالیت‌های خیریه و کمک به محرومان ابتدا باید تحقیق و بررسی کافی صورت بگیرد و پس از اطمینان از اینکه فرد درخواست کننده نیازمند واقعی است به او کمک شود. حسن ذوالفقاری شصت ساله با دیپلم نظامی ساکن شاهین شهر اصفهان است. او از سال ۱۳۸۹ عضو هیأت امنای […]

خبرگزاری مهر، گروه جامعه؛ در انجام فعالیت‌های خیریه و کمک به محرومان ابتدا باید تحقیق و بررسی کافی صورت بگیرد و پس از اطمینان از اینکه فرد درخواست کننده نیازمند واقعی است به او کمک شود.

حسن ذوالفقاری شصت ساله با دیپلم نظامی ساکن شاهین شهر اصفهان است. او از سال ۱۳۸۹ عضو هیأت امنای مسجد محله پردیس شاهین شهر بوده و علاوه بر کارهای فرهنگی و مذهبی در امور اجتماعی هم مشارکت می‌کرد. آقای ذوالفقاری اولین قدم در راه انجام کار خیر را در عید قربان برداشت. در یکی از اعیاد قربان اهالی مسجد با پرداخت پنجاه، صد و دویست هزار تومان به آقای ذوالفقاری بانی خرید پنج رأس گوسفند شدند و در روز عید گوشت آن میان خانواده‌های نیازمند محله توزیع شد.

این اولین گام موجب شد که حسن ذوالفقاری صندوق قرض‌الحسنه‌ای راه‌اندازی کرده و حسابی بانکی به نام مسجد افتتاح کند و مبالغی که جمع‌آوری می‌شد را به صورت وام‌های کوچک در اختیار نیازمندان قرار دهد.

او به تدریج فعالیت خود را گسترش داد تا جایی که در حال حاضر در قالب خیریه‌ای خانوادگی به نام حضرت بقیه الله فعالیت‌های مختلفی را دنبال می‌کند. بیشتر خودش و همسرش امور را به عهده دارند. البته دوستان و آشنایانی که از آنان شناخت دارند در مناسبت‌های مختلف مثل اعیاد و عزاداری اهل بیت نذور و صدقات خود را به این خیریه می‌دهند و آن‌ها این کمک‌ها را برای درمان افراد نیازمند و سایر امور مددجویان هزینه می‌کنند.

نیازمندان را معمولاً دوستان معرفی می‌کنند و زمانی که مشخص می‌شود تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند یا از نظر درآمدی در سطح پایینی هستند به آن‌ها کمک می‌شود. در صورتی که نیازمندی افراد پیش از آن محرز نشده باشد برای بررسی به منازل این افراد مراجعه کرده و از نزدیک شرایط زندگی آنان را بررسی و یا با تأیید افراد معتمد که قبلاً تحقیقات کاملی انجام داده‌اند اطمینان حاصل می‌شود که نیازمند واقعی هستند. گاهی هم با برخورد رودررو با افراد نیازمند به آن‌ها کمک می‌کنند.

آقای ذوالفقاری دوستانی دارد که در خارج از کشور زندگی می‌کنند. برخی از آن‌ها هم ساکن تهران، شهر رضا یا اصفهان هستند و چون به او اعتماد دارند و حاصل کمک‌های این خیریه به نیازمندان را دیده‌اند در تأمین هزینه‌ها همکاری می‌کنند.

آن‌ها در صندوق قرض‌الحسنه اهل بیت علیه‌السلام که از صندوق‌های فعال و مؤثر شهر است حسابی برای خیریه باز کرده‌اند که خیرین مبالغی را در آن به نام خودشان می‌گذارند. سپس طی هماهنگی با صندوق‌های قرض‌الحسنه امکان کمک به این صندوق از طریق کد مخصوص را فراهم کرده‌اند. از این رو می‌توانند از محل مبالغی که برای صندوق قرض‌الحسنه خود جمع‌آوری کرده‌اند بین سه تا پنج میلیون به نیازمندان وام بدهند.

این خیریه حدود ده سال است که صد و بیست خانوار را تحت حمایت قرار داده است. هر چند کار کوچکی به نظر می‌رسد اما این افراد در حد توان‌شان کار می‌کنند و اگر در هر محل و منطقه افراد قدم‌های کوچکی این‌چنینی بردارند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

در محل سکونت آقای ذوالفقاری و خانواده‌اش هم از ابتدا امکانات کاملی وجود نداشت و به مرور با همدلی مردم و مسؤولان مشکلات مربوط به فضای سبز، مسجد، مدرسه، رفت و آمد و غیره حل شد.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=398894

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]