2

وضعیت شاخص‌های اقتصادی در آغاز دولت پزشکیان

  • کد خبر : 398986
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰:۵۰

به گزارش «تابناک» به نقل از تجارت فردا، هواداران دولت سیزدهم و نواصول‌گرایان معتقدند همه شاخص‌های اقتصادی در مقایسه با ابتدای دولت سیزدهم شرایط بهتری یافته و حتی از تحویل «اسب زین‌شده» به مسعود پزشکیان می‌گویند. در مقابل گروهی معتقدند آنچه تحویل دولت چهاردهم می‌شود زمین سوخته‌ای است که تغییرات رو به بهبود در یک […]

به گزارش «تابناک» به نقل از تجارت فردا، هواداران دولت سیزدهم و نواصول‌گرایان معتقدند همه شاخص‌های اقتصادی در مقایسه با ابتدای دولت سیزدهم شرایط بهتری یافته و حتی از تحویل «اسب زین‌شده» به مسعود پزشکیان می‌گویند. در مقابل گروهی معتقدند آنچه تحویل دولت چهاردهم می‌شود زمین سوخته‌ای است که تغییرات رو به بهبود در یک شاخص، به وخیم‌تر شدن شاخصی دیگر انجامیده است و اگر نرخ رشد نقدینگی و تورم کاهش یافته، میزان بدهی‌های دولت به نظام بانکی فزاینده بوده است.

فارغ از هیاهوهای طرفداران و منتقدان، تردیدی نیست که شرایط اقتصاد کشور در وضعیت چندان مطلوبی قرار ندارد و آنچه در تمام این سال‌ها بیشترین تاثیر را روی معیشت مردم گذاشته، تورم مزمن و بالاست که به‌ویژه روی مواد غذایی ارقام بالایی را ثبت کرده است. تحریم‌ها همچنان مانع بزرگی پیش روی تجارت خارجی است و تراز تجارت خارجی به نزدیک منفی ۱۷ میلیارد دلار رسیده است.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=398986

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]