3

وزیر ارتباطات: "شبکه ملی اطلاعات" را با جدیت دنبال می‌کنیم

  • کد خبر : 400643
  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۰

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ستار هاشمی؛ وزیر جدید ارتباطات امروز در مراسم تکریم و معارفه خود که با حضور عیسی زارع‌پور؛ وزیر سابق ارتباطات برگزار شد، اظهار کرد: دکتر پزشکیان تأکید می‌کنند که ما با نگاه اجماع و وفاق ملی کارها را پیش ببریم؛ این به نوع خود یک تجربه جدید است و […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ستار هاشمی؛ وزیر جدید ارتباطات امروز در مراسم تکریم و معارفه خود که با حضور عیسی زارع‌پور؛ وزیر سابق ارتباطات برگزار شد، اظهار کرد: دکتر پزشکیان تأکید می‌کنند که ما با نگاه اجماع و وفاق ملی کارها را پیش ببریم؛ این به نوع خود یک تجربه جدید است و بنا داریم از همه ظرفیت‌های تخصصی بهره کافی را ببریم.

وی گفت: حتماً تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت‌ خانواده وزارت ارتباطات کارها را پیش ببریم. از نمایندگان مجلس تقدیر می‌کنم که با رای قاطع عملاً بار مسئولیت بنده را سنگین کردند و امیدواریم بتوانیم پاسخگوی اعتماد نمایندگان باشیم.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: میثاق ما، سیاستهای کلی نظام و برنامه هفتم پیشرفت خواهد بود و عزیزانی که در این مسیر یه ما کمک کنند قطعاً دست یاری به سوی آنها دراز می‌کنیم‌.‌

وی ادامه داد: نگاه به اهداف به صورت کمی در ماده ۶۴ برنامه هفتم توسعه ترسیم شده است کمک می‌کند که بر مبنای مشخص صحبت کنیم. در بساری از مواقع زمانی که کمی صحبت نمی‌کنیم فاصله ایجاد می‌شود و در ادامه باعث واگرایی می‌شود.

وزیر ارتباطات گفت: در حوزه‌های مختلفی که با متناسب وزارتخانه ایجاد شده است و با محورهای برنامه هفتم پیشرفت متناسب‌سازی شده است به ما کمک میکند برنامه ها را به سرعت اجرا کنیم.

وی تصریح کرد: در مواد مختلف برنامه هفتم، حوزه‌های مختلف هدف‌گذاری شده است. بحث شبکه ملی اطلاعات به عنوان یکی از تکالیف قانونی ما است که با جدیت دنبال می‌کنیم و امیدواریم در سقف اعتبارات تخصیصی به سرمنزل مقصود برسانیم.

وزیر ارتباطات اضافه کرد: بخش‌های پیش‌رو نیاز به همت همه نهادهای ذی مدخل دارد. باور ما این است که مأموریت‌های وزارت ارتباطات ورای یک ماموریت درون‌بخشی است و برای توسعه اقتصاد دیجیتال باید بر حوزه‌های مختلف و صنایع مختلف تمرکز داریم و باید از ظرفیت بورس و سرمایه‌گذاری در این خصوص استفاده کنیم.

وی گفت: شتابی که در اوایل دهه ۹۰ در اقتصاد دیجیتال داشتیم که امروز مقداری کند شده‌ است که بحث سرمایه‌گذاری ‌و‌ نقد‌شوندگی شاید یکی از دلایل کندی پیشرفت اقتصاد دیجیتال است.

وزیر ارتباطات گفت: محور دیگری که در مواد برنامه هفتم پیشرفت است، توسعه صنعت فضایی است که اتفاقات خوبی را در سالهای اخیر شاهد بودیم. این حوزه باید تقویت شود و توفیقات سالهای گذشته استمرار پیدا کند.

وی دادامه داد: منابع کشور محدود است و اگر می‌خواهیم رشد کنیم، بهره‌وری را مورد توجه قرار دهیم که به معنای کاهش هزینه‌ها است و دولت هوشمند می‌تواند در این مسیر کمک کند.

هاشمی تصریح کرد: بحث حکمرانی داده‌ها را داریم که برای همه دولت‌ها مهم است و این موضوع قابل انکار نیست. دغدغه جدی ما و حاکمیت این است که حکمرانی در بحث سکوهای خارجی چه خواهد بود. خانواده‌ها در معرض محتواهای خشونت آمیز و غیراخلاقی هستند که باید آن را حل کنیم.

وی گفت: چه تعداد کسب و کار در چه ناحیه جغرافیایی و چه کاری انجام میدهند که اگر بدانیم کمک زیادی به ما خواهد کرد بنابراین با هوش مصنوعی سعی می‌کنیم موضوع حکمرانی داده را دنبال کنیم.

وزیر ارتباطات اظهار کرد: امنیت سامانه در شرایط کنونی با توجه به حملات سایبری مخاطرات جدی داشته است. انشالله بتوانیم با هماهنگی دستگاه‌های متولی به صورت جدی این موضوع را دنبال کنیم.

وی گفت: زیرساخت‌های ارتباطی را انشالله بتوانیم ارتقا بدهیم و از مشورت‌های کمک دکتر زارع‌پور بهره‌مند خواهیم بود. او از سرمایه‌های کشور بوده و در ادامه از این کمک وی بهره‌مند خواهیم بود.

انتهای پیام/

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=400643

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]