0

اگر مسلمانان متحد بودند اسرائیل و آمریکا جرات جسارت نداشتند

  • کد خبر : 400954
  • ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۶

افق نیوز؛ به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، مسعود پزشکیان رئیس جمهور در مراسم تجدید میثاق با آرمانهای امام راحل(ره) در آغاز هفته دولت، بیان کرد: آنچه در این ایام و هفته‌ی دولت و میثاق و پیمانی که با امام راحل می‌بندیم، این است که بر سر پیمان با مردم هستیم. وی اظهار داشت: در […]

افق نیوز؛

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، مسعود پزشکیان رئیس جمهور در مراسم تجدید میثاق با آرمانهای امام راحل(ره) در آغاز هفته دولت، بیان کرد: آنچه در این ایام و هفته‌ی دولت و میثاق و پیمانی که با امام راحل می‌بندیم، این است که بر سر پیمان با مردم هستیم.

وی اظهار داشت: در ایام اربعین امام حسین(ع) هستیم و عاشقان امام یا به نزد ایشان رفته‌اند و یا در حال بازگشت هستند، ما نباید راه را گم کنیم. قیام امام حسین(ع) برای مطالبه و درخواست حق است، امام امر به معروف و نهی از منکر می‌کند برای اینکه حقی که گم شده و بدان عمل نمی‌شود را امر به معروف کند و نهی از منکر.

رئیس‌جمهور عنوان کرد: شهید بهشتی در کتاب حق و باطل از دیدگاه قرآن می‌گویند اگر از من بپرسید اسلام یعنی چه؟ می‌گویم تمام اسلام یعنی حق، عدالت و انصاف؛ و اگر به جامعه‌ای نگاه کنید و ندانید که اعتقاد و باور آن‌ها چیست اما رفتار آن‌ها براساس عدالت باشد، این جامعه مسلمان است. اگر در حامعه‌ای بی‌عدالتی و ظلم است، هر اسمی بر آن بگذارند، ضداسلام است. اگر ما با مردم، قومیت‌ها و دشمنان‌مان بر اساس عدالت عمل می‌کنیم، ما مسلمان هستیم ولی اگر عدالت و انصاف بین ما نیست، هر اسمیمی‌توان گذاشت ولی دیگر اسلام نیست.

پزشکیان گفت: درباره حرف‌ها و وعده‌های ما مورد سوال قرار خواهیم گرفت و اعتقاد و درباره باوری که در جامعه تبلیغ می‌کنیم، صادق هستیم یا نه. خداوند از تک‌تک ما پیمان گرفته که جز حق نگوییم و به طرف باطل نرویم؛ باید به‌دنبال حق و حقوق مردم برویم و در عمل، همه آن را برای مردم پیاده کنیم و در باور و اعتقاد نشان دهیم که تا آخر بر این پیمان خواهیم بود.

وی اظهار داشت: ما با مردم صادق خواهیم بود و بر اساس حق و عدالت رفتار خواهیم کرد. نگاه امام (ره) به محرومین، وحدت و انسجام، یکدلی و وحدت تمام جامعه اسلامی بود. نماز برای اقامه است، برای اتصال به صراط مستقیم، باید وحدت داشت.

رئیس جمهور با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اظهار داشت: اگر مسلمانان با هم متحد بودند اسرائیل جسارت می‌کرد این غلط‌ها را در این منطقه بکند؟ نه تنها آنها بلکه آمریکا و اروپا و هر قدرت دیگری آیا میتوانست از این کارها بکند؟

وی افزود: در کشور خودمان هم ما باید برای حل مشکلات خود راهی جز افزایش وحدت و انسجام داخلی نداریم.

رئیس جمهور گفت: از همه نمایندگان و رئیس مجلس که به دولت رای بسیار بزرگ و پیام بزرگی را به جامعه انتقال دادند تشکر کنم و این قدم و آغازی است که با وفاق کلی جلو برویم.

پزشکیان تصریح کرد: همانگونه که اوایل انقلاب با وحدت و انسجام مردم با وجود اینکه همه دنیا جمع شده بود انقلاب را از بین ببرد نتوانستند حتی یک وجب از خاک ما را  بگیرند و با تمام وجود با باور در مقابل آنها ایستادیم و الان هم اگر بخواهیم با تمام توان بایستیم می‌توانیم همه مشکلات را حل کنیم و باید آنها را حل کنیم.

وی با بیان اینکه باید راه امام حسین(ره) را برویم و راه امام حسین یعنی پایبندی به حق، گفت: دشمن در حال تلاش برای ایجاد تفرقه است و در همین راستا بزرگان ما را شهید می‌کنند.

رئیس‌جمهور بیان کرد: دشمن تلاش می‌کند که در جامعه تفرقه ایجاد شود، تمام تلاش آنها این است که ما با هم متحد نباشیم و ما باید کاری کنیم که فریب دشمن را نخوریم و وحدت و انسجام خود را حفظ کنیم. وحدت و انسجام یعنی همه در مسیر حق و عدالت و با رهبریت مقام معظم رهبری، در چهارچوب سند چشم‌انداز، سیاست‌های کلی نظام و قانون برنامه هفتم توسعه عمل کنیم.

پزشکیان با بیان اینکه ما باید بهترین و برترین باشیم، خاطرنشان کرد: بدانید که این راه با خون دل، زحمت و تلاش شبانه‌روزی به‌دست می‌آید. باید از این وضعیت بلند شویم و نگاه عقاب پیدا کنیم، همه چیز را در پهنه‌ی بال خود ببینیم و با عمق نگاه خود جامعه را به جهتی هدایت کنیم که لایق و شایسته‌ی آن هستیم.

وی هم‌چنین اضافه کرد: امروز در مرقد امام پیمان می‌بندیم که این راه را با تمام و جود ادامه خواهیم داد و تلاش خواهیم کرد که تا جایی که از دست‌مان بر می‌آید مسیر را ادامه دهیم و امیدوارم که شرمنده خون شهدا و امام شهدا نباشیم.

انتهای پیام/

source
تمام

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=400954

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]