2

خودروی سبز امیرکبیر در جایگاه دوم مسابقات جهانی کمیکار

  • کد خبر : 401018
  • ۰۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۳:۱۶

افق نیوز؛ به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، مسابقات جهانی کمیکار (Chem-E-Car) از سوی انجمن علمی مهندسان شیمی آمریکا (AIChE) در هندوستان برگزار شد و تیم پنج نفره دانشگاه صنعتی امیرکبیر متشکل از خانم‌ها؛ سیده بهار اعلمی پور و صبا امیدی ارجنکی و آقایان؛ امیرحسین باقری، علیرضا هوشمند و مهدی رحیمی با سرپرستی مصطفی کشاورز مروجی و حسین فاضلیان در این رقابت […]

افق نیوز؛

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، مسابقات جهانی کمیکار (Chem-E-Car) از سوی انجمن علمی مهندسان شیمی آمریکا (AIChE) در هندوستان برگزار شد و تیم پنج نفره دانشگاه صنعتی امیرکبیر متشکل از خانم‌ها؛ سیده بهار اعلمی پور و صبا امیدی ارجنکی و آقایان؛ امیرحسین باقری، علیرضا هوشمند و مهدی رحیمی با سرپرستی مصطفی کشاورز مروجی و حسین فاضلیان در این رقابت شرکت کردند.

کمیکار مسابقه خلاقانه دانشجویی برای دانشجویان رشته مهندسی شیمی و رشته‌های مرتبط است و سالانه توسط انجمن‌های مهندسان شیمی برگزار می‌شود. انجمن مهندسان شیمی آمریکا (AICHE) نیز این مسابقات را هر ساله در همه مناطق جهان برگزار می‌کند و تیم‌های برتر فرصت حضور در مسابقه سالانه را به دست می آورند.

شرکت‌کنندگان در مسابقات کمیکار باید خودروهایی را در ابعاد بسیار کوچک (به اندازه جعبه کفش) با سیستم و ابعاد مشخص بسازند که بتواند مسیر تعیین شده‌ای را طی کند. نیروهای پیشران و ترمز این خودروها باید از واکنش‌های شیمیایی تامین شود که محیط زیست را آلوده نکند؛ به گونه ای که هیچ گاز یا مایع خطرناکی را پدید نیاورد و هیچ باتری تجاری در ساخت آن‌ها به کار نرفته باشد.

در این دوره از مسابقات که ۲۰ مرداد در شهر رورکلا برگزار شد، ۱۵ گروه ثبت نام کردند و تیم دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تنها نماینده ایران در این رقابت‌ها بود. این گروه ماشینی را طراحی و تولید کرد که توسط واکنشی الکتروشیمیایی حرکت می‌کند و با واکنش شیمیایی دیگری متوقف می‌شود.

همچنین شرکت کنندگان باید برای هر خودرو یک پوستر نیز ارائه دهند که در آن باید به مواردی همچون مکانیزها و واکنش‌های تامین نیروی خودرو، مواردی که در طراحی ماشین ایمنی آن را تامین می‌کند و خلاقیت و نوآوری بکار رفته در طراحی خود را بیان کنند.

انتهای پیام/

source
تمام

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=401018

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]