0

روز ۳۲۴ طوفان الاقصی|شوک اشغالگران با حمله کوبنده حزب‌الله

  • کد خبر : 401150
  • ۰۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۳

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روز ۳۲۴ نبرد طوفان الاقصی با حمله سنگین حزب الله علیه دشمن صهیونیستی در پاسخ اولیه به جنایت تروریستی این رژیم در ترور شهید «فواد شکر» فرمانده نظامی ارشد حزب الله و شماری از غیرنظامیان لبنانی، آغاز شد و اغلب مطالب منتشر شده در رسانه‌ها مربوط به این عملیات […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روز ۳۲۴ نبرد طوفان الاقصی با حمله سنگین حزب الله علیه دشمن صهیونیستی در پاسخ اولیه به جنایت تروریستی این رژیم در ترور شهید «فواد شکر» فرمانده نظامی ارشد حزب الله و شماری از غیرنظامیان لبنانی، آغاز شد و اغلب مطالب منتشر شده در رسانه‌ها مربوط به این عملیات موفق حزب الله است.

مهمترین تحولات روز ۳۲۳ طوفان‌الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

*************************************************

حماس: عملیات مقاومت «سیلی محکمی» به اشغالگران صهیونیست بود

جنبش حماس در واکنش به عملیات انتقام جویانه مرحله اول مقاومت لبنان اعلام کرد: ما پاسخ منحصربه فرد و قابل توجهی که حزب الله صبح امروز علیه چندین اهداف حیاتی و استراتژیک در عمق رژیم صهیونیستی انجام داد، تمجید و تبریک می گوییم.

در این بیانیه آمده است: این واکنش محکم و هدفمند سیلی به صورت دولت اشغالگر و پیامی است که تروریسم و اقدامات جنایتکارانه آن بی پاسخ نخواهد ماند.

حماس تاکید کرد: ما تشدید تجاوزات اشغالگر و ادامه بمباران وحشیانه و جنایتکارانه علیه لبنان را محکوم می کنیم و آن را نقض آشکار معاهدات و کنوانسیون‌ها و موازین بین المللی می‌دانیم.

شهدای غزه به ۴۰ هزار و ۴۰۵ نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین آمار جدیدی از شهدای غزه از هفتم اکتبر تاکنون را اعلام کرد که از ۴۰ هزار و ۴۰۰ نفر فراتر رفته است.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرد که در این بازه زمانی همچنین ۹۳ هزار و ۴۶۸ نفر دیگر زخمی شدند.

بر اساس بیانیه این وزارتخانه همچنین رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۳ جنایت و کشتار شد که در پی آن ۷۱ نفر شهید و ۱۱۲ نفر دیگر زخمی شدند.

انگلیس هم تا روز چهارشنبه پرواز‌ها به فلسطین اشغالی را لغو کرد

سازمان هواپیمایی لبنان: لغو تمامی پروزها به لبنان صحت ندارد

اداره کل پروازهای غیرنظامی لبنان اعلام کرد: اخبار مربوط به لغو همه پروازها از بیروت و به مقصد این کشور(بالعکس) صحت ندارد، بلکه تنها برخی از این پروازها به تعویق افتاده است.

هلاکت یک نظامی از تیپ چتربازان رژیم صهیونیستی

ارتش رژیم صهیونیستی به طور رسمی به هلاکت یک نظامی دیگر خود از تیپ چتربازان در درگیری‌های جنوب نوار غزه اذعان کرد.

شهادت ۱۹ فلسطینی در حملات امروز به مناطق مختلف غزه

منابع پزشکی اعلام کردند در حملات هوایی امروز رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه از صبح امروز تاکنون ۱۹ فلسطینی به شهادت رسیدند.

قاهره: خواهان کاهش تنش در منطقه هستیم

وزارت امور خارجه مصر اعلام کرد: ما با نگرانی تشدید تنش در جبهه لبنان را دنبال می کنیم و خواستار به کار گیری تلاش‌های هماهنگ بین‌المللی برای کاهش تنش در منطقه هستیم.

وزارت خارجه مصر با تاکید بر لزوم آتش بس جامع و فراگیر در غزه تصریح کرد: ما بر پایان دادن به جنگ جاری در نوار غزه تاکید می کنیم.

رهبر اپوزیسیون اسرائیل: نتانیاهو آگاهانه هشدارهای امنیتی را نادیده گرفت

یائیر لاپید، رهبر حزب یش عتید در مصاحبه با تایمز اسرائیل، ادعا کرد پیش از شروع جنگ ۷ اکتبر به عنوان رهبر اپوزیسیون در چند جلسه توجیهی امنیتی با حضور نخست وزیر شرکت کرده و شاهد هشدارهای شدید مقامات امنیتی و نظامی به نتانیاهو بوده است، ولی نخست وزیر اسرائیل همه این هشدارها را آگاهانه نادیده گرفته است.

لاپید به دلیل این کوتاهی خواستار کناره گیری نتانیاهو از نخست وزیری شد.

واکنش جهاد اسلامی فلسطین به عملیات موفقیت آمیز حزب الله

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به عملیات غافلگیر کننده حزب الله به اراضی اشغالی فلسطین تاکید کرد: ما به برادران حزب  در حمله به عمق رژیم صهیونیستی و موفقیت در انجام این حملات «جسورانه و شجاعانه» تبریک می گوییم.

این حملات موید این است که دشمن صهیونیستی تنها زبان زور را می‌فهمد و و زیر ضربات مقاومت و مجاهدین سر خم می کند.

تعویق پروازهای ایر فرانس به لبنان و فلسطین اشغالی

شرکت هواپیمایی ایر فرانس فرانسه کلیه پروازهای خود به مقصد تل آویو و بیروت را دست کم تا روز دوشنبه به تعویق انداخت.

میقاتی: تجاوز اسرائیل به لبنان باید متوقف شود 

نجیب میقاتی، نخست وزیر موقت لبنان گفت: آنچه لازم است این است که در وهله اول تجاوز را متوقف و قطعنامه ۱۷۰۱ را اجرا کنیم.

میقاتی تصریح کرد: ما در حال انجام تماس با دوستان لبنان برای جلوگیری از تشدید تنش هستیم.

نخست وزیر پیشبرد امور لبنان درباره غزه نیز گفت: ما از تلاش های بین المللی که منجر به آتش بس در غزه شود، حمایت می کنیم.

انصارالله یمن: پاسخ یمن قطعی است

دفتر سیاسی انصارالله «عملیات بزرگ و شجاعانه» حزب الله را تبریک گفت و اعلام کرد: ما مجدداً تأکید می‌کنیم که پاسخ یمن قطعاً در راه است و روزها، شب‌ها و میدان‌ این امر را ثابت می‌کند.

خشم رییس شورای شهرک‌های صهیونیستی الجلیل از ضربات مکرر حزب‌الله

رییس شورای شهرک‌های صهیونیستی در منطقه الجلیل در واکنش به حملات صبح امروز حزب الله اظهار داشت: ما در مقام عمل بخش‌هایی از شمال اسرائیل را از دست داده‌ایم.

ارزیابی نشریه صهیونیستی از ضربات موفق امروز حزب الله

یدیعوت احارونوت به نقل از تحلیلگران این نشریه اعلام کرد به نظر می‌رسد ضربات امروز حزب الله به زیرساخت‌های اسراییل به شدت موفقیت آمیز بوده است.

تشکیل جلسه کابینه اسرائیل به ریاست نتانیاهو

منابع صهیونیستی اعلام کردند جلسه کابینه این رژیم با حضور نتانیاهو بعد از ظهر امروز در محل منطقه امنیتی کریاه در تل آویو برگزار خواهد شد.

بررسی حملات امروز حزب الله به سرزمین های اشغالی محور این نشست کابینه رژیم صهیونیستی خواهد شد.

پیش از این برخی منابع از لغو نشست هفتگی کابینه نتانیاهو در پی حملات انتقام جویانه حزب الله خبر داده بودند.

لغو پرواز دهها شرکت خارجی به فرودگاه بن گورین

مدیر فرودگاه «بن گوریون» رژیم صهیونیستی اذعان کرد: ده‌ها شرکت هواپیمایی خارجی پروازهای خود را به «اسرائیل» لغو کردند.

در حال ارتباط با شرکت‌های بین‌المللی در این باره هستیم.

در همین ارتباط رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که ۵۰ پرواز از فرودگاه بن گوریون لغو شده است. 

نامه نگاری وزیر خارجه اسرائیل به وزرای خارجه سایر کشورهای جهان

«اسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با ارسال نامه‌ای به وزرای خارجه سایر کشورها خواستار حمایت آنها از این رژیم مقابل ایران و حزب الله شد.

شوک بزرگ به صهیونیست‌ها با حمله کوبنده حزب‌الله

در حالی که صهیونیست‌ها با انجام چند حمله وحشیانه به مناطق گسترده در جنوب لبنان، مدعی شده بودند که توانسته‌اند حمله حزب الله را خنثی کنند؛ اما مقاومت اسلامی لبنان با صدور سه بیانیه متوالی از حمله موفق خود به یک موضع نظامی حساس رژیم اشغالگر در عمق فلسطین اشغالی توسط تعداد زیادی پهپاد تهاجمی خبر داد و قرار است سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله عصر امروز درباره آن صحبت کند.

رزمندگان حزب الله همچنین با بیش از ۳۲۰ فروند موشک کاتیوشا ۱۱ مرکز و پایگاه‌های نظامی راهبردی ارتش اشغالگر را در مناطق مختلف مورد هدف قرار دادند.

آمریکا مشارکت در حمله به لبنان را تکذیب کرد

یک مقام رسمی آمریکایی مشارکت آمریکا در حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان را رد کرد.

وب سایت فاکس نیوز به نقل از یک مسئول آمریکایی گزارش داد که ارتش آمریکا هیچ نقشی در حملات اسرائیل به لبنان ندارد.

هشدار امنیتی سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی

بعد از تشدید تنش‌ها در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی سفارت آمریکا در اراضی اشغالی اعلام کرد که فضای امنیتی بسیار پیچیده شده و ممکن است که تحولات زیادی ایجاد شود.

این سفارتخانه اعلام کرد که با توجه به تشدید فزاینده تنش‌ها میان اسرائیل و حزب الله، ما از نزدیک، وضعیت امنیتی را زیر نظر داریم و به شهروندان آمریکایی توصیه می‌کنیم که احتیاط کنند و در نزدیک‌ترین مکان به پناهگاه‌ها بمانند.

نگرانی صهیونیست‌ها از حمله حزب‌الله به تل‌آویو

گزارش‌های رسانه‌های عبری حاکی از نگرانی صهیونیست‌ها از حملات بعدی حزب الله است و رسانه‌های این رژیم از جمله هاآرتص اعلام کردند که انتظار می‌رود حزب الله حملاتی به مراکز راهبردی اسرائیل در تل‌آویو انجام دهد.

شهادت ۳ نفر در جنوب لبنان و نشست اضطراری دولت

وزارت بهداشت لبنان از شهادت سه نفر در تجاوزات رژیم صهیونیستی به شهرهای التیری و الخیام در جنوب لبنان خبر داد.

نجیب میقاتی، نخست وزیر دولت موقت لبنان هم اعلام کرد که کمیته اضطراری شورای وزیران این کشور، قبل از ظهر امروز برای بررسی تحولات ساعات گذشته تشکیل جلسه خواهد داد.

ارتش اسرائیل:حزب‌الله برای حمله‌ای گسترده برنامه‌ریزی می‌کند

شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی به نقل از فرمانده سابق نیروی هوایی اسرائیل اعلام کرد که اسرائیل باید به یک استراتژی تعیین کننده روی بیاورد و به جای عملیات‌های دفاعی، وارد فاز هجومی شود.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حزب الله قصد دارد به شکل عمده، شمال اسرائیل (فلسطین اشغالی) را هدف قرار دهد و حملاتی هم به مناطق مرکزی انجام خواهد داد.

نشست قاهره درباره آتش‌بس غزه

درباره تحولات مربوط به مذاکرات آتش بس غزه هم رادیو ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد که هیئتی از این رژیم به ریاست دیوید بارنیا، رئیس موساد جهت مشارکت در مذاکرات قاهره امروز به مصر سفر می‌کند.

رویترز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که انتظار می‌رود شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در مذاکرات آتش بس غزه در قاهره شرکت کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که یک هیئت آمریکایی به ریاست ویلیام برنز، رئیس سیا و برت مک گورک، مشاور امور خاورمیانه در کاخ سفید با مقامات ارشد مصری و همچنین میانجی‌های مصری و قطری درباره مذاکرات آتش بس غزه گفتگو کرد.

منابع مصری در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کردند که مذاکرات امروز برای رسیدن به توافقی انجام می‌شود که در صورت موفقیتِ واشنگتن در تحت فشار قرار دادن بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، امروز یک روز سرنوشت ساز خواهد بود.

تلفات ارتش اشغالگر در جنگ غزه به ۷۰۰ نفر رسید

در سطح میدانی هم ارتش رژیم اشغالگر امروز اعلام کرد که در جریان درگیری‌ها در جنوب نوار غزه، یک نظامی این رژیم از تیپ چتربازان به هلاکت رسیده و یک نظامی دیگر به شدت مجروح شده است.

در حالی که سانسور نظامی شدید رژیم صهیونیستی اجازه انتشار آمار دقیق تلفات این رژیم را نمی‌دهد، ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد که تعداد نظامیان کشته شده آن از ابتدای جنگ تاکنون به ۷۰۰ نفر رسیده که ۳۳۷ نفر از آنها در نبردهای زمینی کشته شده‌اند.

خانواده‌های اسرای صهیونیست به بایدن: نتانیاهو تو را فریب می‌دهد

از طرف دیگر در سایه عدم وجود چشم‌اندازی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات آتش بس در قاهره، در سایه کارشکنی‌های نتانیاهو، خانواده‌های اسرای صهیونیست بار دیگر کابینه این رژیم و نتانیاهو را مورد هجمه قرار داده و اعلام کردند که از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا می‌خواهیم که برای به نتیجه رسیدن توافق تبادل اسرا فشار بیاورد.

آنها اعلام کردند که نتانیاهو در راستای منافع شخصی خود به لغو معامله تبادل اسرا ادامه می‌دهد. ما به بایدن می‌گوییم که نتانیاهو تو را فریب می‌دهد و برخلاف آنچه که می‌گوید عمل می‌کند و شما نباید به او اعتماد کنید.

این خبر بروزرسانی می‌شود…

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=401150

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]