1

قنبرزاده: سقف بودجه تغییر نمی‌کند/ نهادهای نظارتی به پول‌های زیرمیزی ورود کنند

  • کد خبر : 401392
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا، منصور قنبرزاده، نایب رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه جلسه استانداردسازی ورزشگاه‌های لیگ برتر، درباره اینکه آیا امسال تیمی سقف بودجه را رد کرده است، گفت: اسمی از تیمی نمی‌برم. کارگروه ناظر بر قراردادها و سقف بودجه، با تمام باشگاه‌های لیگ برتری و لیگ یک و رؤسای هیات فوتبال و کارشناسان […]

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا، منصور قنبرزاده، نایب رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه جلسه استانداردسازی ورزشگاه‌های لیگ برتر، درباره اینکه آیا امسال تیمی سقف بودجه را رد کرده است، گفت: اسمی از تیمی نمی‌برم. کارگروه ناظر بر قراردادها و سقف بودجه، با تمام باشگاه‌های لیگ برتری و لیگ یک و رؤسای هیات فوتبال و کارشناسان متعهد مشورت کرد تا این دستورالعمل تدوین شد. این دستورالعمل پس از تأیید در کمیته‌های مربوطه در هیات رئیسه تصویب و تبدیل به قانون شد و به سازمان لیگ ابلاغ کردیم. آنها هم روی اجرا نظارت می‌کنند. تا این لحظه سازمان لیگ هیچ‌گونه تخطی را به کارگروه اعلام نکرده است.

وی افزود: اجرای این دستورالعمل برعهده سازمان لیگ است، اما شاید بعضی از باشگاه‌ها نتوانستند قرارداد برخی بازیکنان‌شان را ثبت کنند، چون سقف بودجه‌شان پر شده است. سازمان لیگ هم اعلام کرده است که دیگر نمی‌توانید قرارداد جدیدی را ثبت کنید. آخرین اطلاعی هم که من گرفتم، بعضی از باشگاه‌ها، مانند سپاهان یک تعداد بازیکن دارند که در لیست فروش گذاشتند و هنوز فرایند آن صورت نگرفته است و اصرار دارند بازیکنانی که برای فروش گذاشتند را از سقف بودجه‌شان کم کنند.

قنبرزاده اضافه کرد: با کمیته تعیین وضعیت صحبت کردیم. مقررات می‌گوید که شما زمانی می‌توانید تعهدات مالی را کم کنید که یا بازیکن اقاله کند و یا اینکه فسخ یک طرفه صورت بگیرد که تبعات خاص خودش را دارد. باشگاه سپاهان هم قرارداد چهار، پنج بازیکن را فسخ کرده است تا بتواند قرارداد بازیکنان جدیدش را ثبت کند تا اسامی آنها در لیست قرار بگیرد.

وی در ادامه با تکذیب افزایش سقف بودجه افزود: سقف بودجه سر جای خودش است و باشگاهی هم نسبت به آن اعتراض نکرده است. برخی باشگاه‌ها یک بحثی روی درآمدهای حاصله از AFC دارند. مثلاً باشگاه‌هایی که در جام نخبگان هستند، ۸۰۰ هزار دلار درآمد ورودی آنهاست و در ادامه بابت هر برد در لیگ نخبگان ۱۰۰ هزار دلار و در لیگ پایین‌تر ۵۰ هزار دلار به آنها تعلق می‌گیرد. این موارد در دستورالعمل نیز لحاظ شده است. سقف بودجه براساس درآمدها تعیین تکلیف شده است و اینطور نبوده که یک رقمی را اعلام کنیم. خود باشگاه‌ها می‌گویند درآمد قابل تحقق‌مان این مبلغ است، یکی از شاخص‌ها این موضوع بوده است و ما هم به صورت مکتوب از تمام باشگاه‌ها نظرات‌شان را گرفتیم و هر چهار باشگاه حاضر در لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا به صورت مکتوب نامه زدند که حداکثر ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش بودجه داشته باشند و ما هم پیشنهاد آنها را لحاظ کردیم.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: البته در دستورالعملی که آمده، تغییری در آن صورت نگرفته است. سه مورد بود که مدیران چهار باشگاه مطرح کردند؛ یکی قرارداد بازیکنان بالای ۳۰ سال که یک ساله نباشد و ما این موضوع را اصلاح کردیم. نکته دیگر بحث بازیکنان ۲۵ سال بود که تقاضا داشتند ۲ سهمیه اضافه شود، در صورتی که با همان باشگاه قرارداد داشته باشند. تقاضای برخی باشگاه‌ها این است که ۲ بازیکن به سهمیه زیر ۲۵ سال اضافه شود و در دستورالعمل از همان ابتدا این ۲ بازیکن لحاظ شده است که در لیست زیر ۲۵ سال تیم‌ها قرار بگیرند.

قنبرزاده در واکنش به پرداخت پول به بازیکنان به شکل خارج از قرارداد هم اظهار داشت: فدراسیون فوتبال وظایف و اختیارات مشخصی دارد و نمی‌تواند حساب شخصی یک فرد را کنترل کند. اینجا آن چیزی که در سازمان لیگ ثبت می‌شود، مبناست و اگر پشت پرده مبالغی رد و بدل می‌شود باید نهادهای نظارتی ورود کنند که کرده‌اند.

وی یادآور شد: در باشگاهی به عنوان نمونه، یک بازیکن گفته که از اسپانسر پولی را پاداش گرفته است. در مقررات منع نشده است که اسپانسر پاداش دهد و گفته که خوب است و می‌تواند بدهد اما تاکید شده است که هدایای نقدی اسپانسر یا هوادار باید در دفاتر باشگاه ثبت شود و در دستورالعمل گفتیم که باید قانون مبارزه با پولشویی رعایت شود. همین موضوع را یکی از نهادهای نظارتی پیگیری کرده و از باشگاه موردنظر توضیح خواسته است و آنها باید به این نهادها درباره این پرداخت‌ها توضیح بدهند.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=401392

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]