0

کره شمالی به چین اعتراض کرد

  • کد خبر : 401410
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۴

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، کره‌شمالی طی نامه‌ای به‌ «اتحادیه بین‌المللی مخابرات» (ITU) در ژنو، نسبت به نصب دکل‌های رادیویی چین در نزدیکی مرزهای کشور خود اعتراض کرد. پیونگ یانگ در این نامه‌ تاکید کرد که برخی از ایستگاه‌های رادیویی پیشنهادی چین در مناطق مرزی با کره شمالی قرار دارند و اعتراض خود […]

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، کره‌شمالی طی نامه‌ای به‌ «اتحادیه بین‌المللی مخابرات» (ITU) در ژنو، نسبت به نصب دکل‌های رادیویی چین در نزدیکی مرزهای کشور خود اعتراض کرد.

پیونگ یانگ در این نامه‌ تاکید کرد که برخی از ایستگاه‌های رادیویی پیشنهادی چین در مناطق مرزی با کره شمالی قرار دارند و اعتراض خود را نسبت به ثبت ایستگاه‌های مذکور ابراز کرد.

این رسانه‌ ژاپنی افزود: کره‌شمالی همچنین از عدم مشورت چین در مورد این برنامه‌ها شکایت و تصریح کرد که پکن «هرگز درخواست هماهنگی قبلی نکرده» و این اقدام ناقض دستورالعمل اتحادیه بین‌المللی مخابرات و همچنین مغایر با توافق دوجانبه امضا شده در سال ۱۹۸۱ است.

این اختلاف پس از آن رخ داد که اتحادیه بین‌المللی مخابرات مستقر در ژنو اطلاعات مربوط به شبکه‌های زمینی از جمله برنامه چین برای تاسیس ۱۹۱ دکل مخابراتی پخش رادیویی را در ماه گذشته در اختیار کشورهای مرتبط قرار داد.

براساس گزارش‌ها، از مجموع ۱۹۱ دکل، ۱۷ دکل از جمله آنهایی که در شهر مرزی «داندونگ» در شمال شرقی چین قرار دارند، می‌توانند موجب «تداخل جدی» با کره شمالی شوند. 

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=401410

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]