1

ایران قهرمان المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک شد

  • کد خبر : 401500
  • ۰۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱:۲۰

به گزارش گروه فضا و نجوم خبرگزاری تسنیم، تیم منتخب دانش‌آموزی ایران با جهشی دو پله‌ای نسبت به دوره قبل عنوان نخست هفدهمین المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک را از آن خود کرد. در این المپیاد که در شهر واسوراس کشور برزیل برگزار شد، تیم ۵ نفره جمهوری اسلامی ایران با ترکیب آریا کرداری، […]

به گزارش گروه فضا و نجوم خبرگزاری تسنیم، تیم منتخب دانش‌آموزی ایران با جهشی دو پله‌ای نسبت به دوره قبل عنوان نخست هفدهمین المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک را از آن خود کرد.

در این المپیاد که در شهر واسوراس کشور برزیل برگزار شد، تیم ۵ نفره جمهوری اسلامی ایران با ترکیب آریا کرداری، آروین رسول‌زاده، حنانه خرم‌دشتی، محمدمهدی کشاورزی و علی نادری لردجانی و به سرپرستی ‌حسین حقی، آرمان وثیق‌زاده و امیرحسین موسوی، توانست با کسب  ۵ مدال طلا به مقام اول جهانی دست یابد.

‌در این دوره از مسابقات که ۲۵۰ دانش‌آموز از ۵۳ کشور شرکت کرده بودند پس از ایران کشورهای امریکا، رومانی، کانادا، آمریکا، سنگاپور، انگلستان، آلمان، مجارستان، هند و تایلند به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

در مسابقات سال گذشته‌ ۲۰۲۳ که با میزبانی کشور لهستان برگزار شد، ایران با کسب ۳ نشان طلا و ۲ نشان نقره پس از تیم‌های انگلستان و هند در رتبه سوم قرار گرفته بود.

این مسابقات به میزبانی سازمان IOAA از ۲۷ مرداد تا ۶ شهریور در کشور برزیل برگزار شد.

انتهای پیام/

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=401500

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]