1

محور مقاومت اجازه نخواهد داد وضعیت امنیتی در اسرائیل عادی شود

  • کد خبر : 401621
  • ۰۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۶

کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی با تاکید بر این که تداوم فشارها از سوی مقاومت می‌تواند اسرائیل را مجبور به پایان تجاوز به غزه و پذیرش آتش‌بس کند، گفت این اتفاق کمک بزرگی به مردم فلسطین و اهالی غزه است. به گزارش ایسنا، همزمان با اربعین حسینی، حزب‌الله لبنان با حملات پهپادی- موشکی پایگاه‌های اطلاعاتی و […]

کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی با تاکید بر این که تداوم فشارها از سوی مقاومت می‌تواند اسرائیل را مجبور به پایان تجاوز به غزه و پذیرش آتش‌بس کند، گفت این اتفاق کمک بزرگی به مردم فلسطین و اهالی غزه است.

به گزارش ایسنا، همزمان با اربعین حسینی، حزب‌الله لبنان با حملات پهپادی- موشکی پایگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار داد. پاسخ حزب‌الله لبنان که «عملیات اربعین» نام دارد نخستین مرحله از انتقام حزب‌الله است. گفته شده این عملیات در پی ترور شهید «فؤاد شکر» و حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت انجام شده است. با توجه به غافلگیری رژیم صهیونیستی این رژیم تلاش کرد مواضعی را در لبنان هدف قرار دهد، اما بنا بر اعلام مقامات ارشد حزب‌الله هیچ دستاوردی برای آن‌ها نداشته و صهیونیست‌ها متحمل شکست اطلاعاتی شئمئ. 

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی پس از عملیات اربعین تاکید کرد: طرفی که اوضاع را در لبنان و جبهه به این درجه از تنش رسانده دشمن اسرائیلی است، همه می‌دانند که چند هفته قبل رژیم اشغالگر تمامی خطوط قرمز را زیر پا گذاشت و به ضاحیه جنوبی بیروت حمله کرد و غیر نظامیان، زنان، کودکان و همچنین فؤاد شکر فرمانده ما را به شهادت رساند و طبیعی بود که مقاومت متعهد به پاسخ شود. 

رهبر حزب‌الله تاکید کرد که «تمام صحبت‌های مقامات دشمن درباره دستاوردهای بزرگ نظامی و امنیتی برای اسرائیلی‌ها دروغ است و عملیات نظامی ما با وجود همه شرایط سخت با دقت انجام شد؛ چراکه ما تصمیم گرفتیم پاسخ دهیم و به‌رغم همه ارعاب‌های خارجی و داخلی به اجرای آن ادامه دادیم».

پاسخ حزب‌الله به اسرائیل محاسبه شده، دقیق و هوشمندانه‌ بود

«سید هادی برهانی» در گفت‌وگو با ایسنا درباره انتقام حزب‌الله لبنان در پی اقدامات رژیم صهیونیستی به ویژه ترور شهید «فؤاد شکر»، اظهار کرد: پاسخ حزب‌الله به اسرائیل در انتقام از ترور فؤاد شکر پاسخ محاسبه شده، دقیق و هوشمندانه‌ای بود. اولا این پاسخ به مذاکرات سه‌جانبه فرصت داد تا شانس موفقیت آن مشخص شود، ثانیا در حالی‌که اسرائیل و مقامات آن (به دنبال تاخیر در پاسخ حزب‌الله) احتمال حمله را کم می‌دیدند و اقتصاد و امنیت اسرائیل داشت از زیر فشار محور مقاومت بیرون می‌آمد، انجام شد و تداوم فشار بر اسرائیل را حفظ کرد. همچنین این عملیات مانع از تشدید تنش در منطقه و لبنان شد. 

این کارشناس مسائل اسرائیل همچنین بیان کرد: حزب‌الله تا اینجا در حمایت از مردم فلسطین در غزه بیشترین هزینه‌ها را پرداخته و بیش از ۱۰ ماه است که در حال جنگ با اسرائیل است. خطر نکردن حزب‌الله در این پاسخ اقدام مسئولانه‌ای از سوی رهبری این حزب برای حفاظت از جان و مال مردم لبنان و اعضای این جنبش بود.

برهانی درباره این‌که آیا حزب‌الله این نوع اقدامات و حملات خود را با توجه به مواضع رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد؟ گفت: حزب‌الله در این رابطه موضع بسیار زیرکانه‌ای اتخاذ کرده است. سید حسن نصرالله اعلام کرد ما در حال بررسی گزارش‌ها برای ارزیابی دقیقی از وضعیت اهداف این حمله هستم. اگر این گزارش‌ها مؤید اصابت پهپادها به هدف و نابودی اهداف (یا خسارت دیدن آن‌ها) باشد، انتقام انجام شده و پاسخ پایان یافته است اما اگر این امر محقق نشده باشد این پاسخ با عملیات دیگری دنبال خواهد شد تا انتقام گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: البته در کنار پاسخ به ترور فؤاد شکر، درگیری محدود حزب‌الله و اسرائیل در ۲ سوی مرز همچنان ادامه داشته و تا زمان توقف تجاوزات اسرائیل به غزه ادامه پیدا خواهد کرد.

محور مقاومت اجازه نخواهد داد وضعیت امنیتی در اسرائیل عادی شود
شهید «فواد شکر» فرمانده ارشد حزب‌الله

موضع حزب‌الله اسرائیل را در موضع سختی قرار خواهد داد

این کارشناس مسائل اسرائیل همچنین در مورد این‌که عملیات اربعین تا چه اندازه شرایط داخلی رژیم صهیونیستی را دستخوش تغییر قرار می‌دهد و آیا اسرائیل دست به اقدامات گسترده‌تری می‌زند، گفت: موضع حزب‌الله (در مورد انتقام) اسرائیل را در موضع سختی قرار خواهد داد، اگر به وارد شدن تلفات یا خسارات در اثر این حمله اعتراف کند از حملات بعدی در امان می‌ماند و این به منزله پذیرش شکست است، اما اگر اعلام کند در این حمله خسارتی ندیده باید منتظر حملات بعدی حزب‌الله باشد.

برهانی در ادامه درباره این‌که آیا پاسخ حزب‌الله لبنان و تداوم آن و نیز سایر نیروهای مقاومت می‌تواند تاثیری در نتایج مذاکرات آتش‌بس غزه و حل بحران داشته باشد، اظهار داشت: بله تداوم این فشارها از سوی مقاومت می‌تواند اسرائیل را مجبور به پایان تجاوز به غزه و پذیرش آتش‌بس نماید و این اتفاق کمک بزرگی به مردم فلسطین و اهالی غزه است. در همین رابطه به نظر می‌رسد محور مقاومت به منظور تداوم فشار بر اسرائیل تصمیم گرفته تک تک به اسرائیل پاسخ دهد.  فعلا اسرائیل یک ماه وضعیت غیرعادی داشته تا پاسخ حزب‌الله را دریافت کند.

وی افزود: همچنین بلافاصله پس از حمله حزب‌الله، انصارالله یمن اسرائیل را تهدید به حمله و انتقام بابت بمباران بندر الحدیده کرده است. هرگاه این حمله انجام شود باز حمله ایران در راه خواهد بود. به این ترتیب محور مقاومت اجازه نخواهد داد وضعیت امنیتی در اسرائیل عادی شود و این مساله هزینه‌های زیادی را بر اسرائیل تحمیل می‌کند و همچنین افکار عمومی، جامعه و احزاب اسرائیل را علیه دولت و برنامه آن برای تداوم جنگ می‌شوراند و نتانیاهو را برای پذیرش آتش‌بس تحت فشار قرار می‌دهد.

این کارشناس مسائل اسرائیل در پایان ابراز داشت: همچنین طرف‌های غربی می‌توانند اهرم خوبی برای فشار بر اسرائیل داشته باشند. آن‌ها می‌توانند ادامه حمایت از اسرائیل را منوط به پذیرش آتش‌بس از سوی اسرائیل کنند. 

انتهای پیام

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=401621

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]