1

جوابیه فولاد مبارکه به گزارش هزینه هزار میلیاردی تبلیغات + توضیحات تابناک

  • کد خبر : 401751
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۴

به گزارش خبرنگار تابناک، این رسانه در تاریخ ۵ شهریور ۱۴۰۲ طی گزارشی با عنوان «ریخت و پاش فولاد مبارکه برای تبلیغات + مستندات/ رشد ۶۰۰ درصدی بودجه تبلیغات از جیب سهام‌داران» به مطالبی پیرامون هزینه تبلیغاتی شرکت فولاد مبارکه اصفهان پرداخته بود که این شرکت طی جوابیه، مطالبی درباره این گزارش، توضیح داده است. […]

به گزارش خبرنگار تابناک، این رسانه در تاریخ ۵ شهریور ۱۴۰۲ طی گزارشی با عنوان «ریخت و پاش فولاد مبارکه برای تبلیغات + مستندات/ رشد ۶۰۰ درصدی بودجه تبلیغات از جیب سهام‌داران» به مطالبی پیرامون هزینه تبلیغاتی شرکت فولاد مبارکه اصفهان پرداخته بود که این شرکت طی جوابیه، مطالبی درباره این گزارش، توضیح داده است.

جوابیه‌ای که بر سهم ۹۲ درصدی باشگاه سپاهان از بودجه تبلیغات هزار میلیاردی این شرکت تاکید دارد و به طور غیرمستقیم از بودجه حدود ۸۲ میلیارد تومانی برای هزینه‌هایی نظیر همایش و نمایشگاه خبر می‌دهد. این در حالی است که رقم مذکور نیز برای تبلغیات این شرکت، ماهانه حدود ۷ میلیارد تومان است که رقم اندکی نیست.

از سوی دیگر، در بخشی از جوابیه بر خلاف گزارش تابناک، کم‌کاری در پرداخت سود سهام عدالت، قویاً تکذیب شده است. این در حالی است که رئیس سازمان بورس و مدیران این سازمان در هفته‌های پایانی اسفندماه سال قبل، از عدم واریز سود ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی سهام عدالت از سوی فولاد مبارکه اصفهان به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گلایه داشتند و این نشان از کم توجهی و تاخیر در پرداختها از سوی مدیران فولاد مبارکه در عمل به قانون در موعد مقرر دارد.

جوابیه فولاد مبارکه به گزارش هزینه هزار میلیاردی تبلغیات + توضیحات تابناک

متن این جوابیه را در ادامه می‌خوانید:

۱- همانگونه که پیش از این در چند نوبت اطلاع‌رسانی گردیده مجموع هزینه‌های متعدد حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای فولاد مبارکه با مخاطبین متنوع ازجمله خانواده بزرگ کارکنان، همایش‌ها و نمایشگاه‌های داخلی و خارجی (به میزان ۸ درصد) و هزینه‌های مربوط به باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان (به میزان ۹۲ درصد)، ذیل عنوان هزینه تبلیغات در صورت‌های مالی منعکس می‌گردد. همچنین تصمیم‌گیری درخصوص میزان بودجه اختصاصی به باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان از اختیارات مجمع عمومی سهامداران بوده که طی سنوات مختلف این موضوع در صورت‌جلسه مجمع منعکس شده و همواره گزارش عملکردی این باشگاه و برنامه‌های آتی آن علاوه بر مجمع عمومی، به‌صورت اختصاصی به سهامداران عمده (بالای ۵ درصد) ارائه گردیده است.

 

۲- درخصوص ادعای مطرح‌شده در زمینه کم‌کاری فولاد مبارکه برای پرداخت سود سهام عدالت و عدم انجام مسئولیت واریز سهام در زمان قانونی ادعای مذکور قویاً تکذیب و تصریح می‌گردد، فولاد مبارکه همواره در زمره شرکت‌های شفاف و خوش‌قول در زمینه پرداخت دیون ازجمله واریز سود سهامداران ارجمند بوده است و همواره در چارچوب اختیارات و در عین حال تکالیف قانونی عمل نموده و موجب مباهات است که با مدیریت خوب فولاد مبارکه علی‌رغم چالش‌های فراوان، سود سرشاری برای سهامداران این شرکت ازجمله سهامداران محترم عدالت به ارمغان آمده است و فولاد مبارکه توانست رکورد بزرگترین تقسیم سود تاریخ بورس کشور را از آن خود نماید.

 

۳- درخصوص بخشی از مطلب منتشر‌شده با مضمون افت صادرات و افزایش بدهی این شرکت به اطلاع می‌رساند، شرکت فولاد مبارکه با توجه به ضرورت انجام پروژه‌های توسعه‌ای خود، نیازمند تأمین ارز از محل صادرات خود می‌باشد و در این راستا در سال ۱۴۰۲ با صادرات ۱.۴ میلیون تنی خود، عنوان صادرکننده برتر غیر نفتی کشور را به دست آورد اما در سال ۱۴۰۳ با توجه به ضرورت هرچه بیشتر مدیریت بازار ورق گرم کشور و با توجه به محدودیت‌های بی‌سابقه برق در سال ۱۴۰۳، بخش قابل توجهی از فروش تختال خود را به تولیدکنندگان ورق گرم داخل کشور تخصیص داد و همزمان اقدام به ذخیره‌سازی تختال جهت پایداری تولید خط نورد گرم خود نمود؛ از این رو، فولاد مبارکه ناچار به کاهش صادرات تختال خود شد که البته این موضوع مانع تحقق بودجه پیش‌بینی‌شده شرکت نگردیده و شرکت فولاد مبارکه ضمن تحقق اهداف خود در این بخش نیاز مصرف‌کنندگان ورق گرم کشور را نیز تامین نموده است.

 

در پایان آمادگی این شرکت برای ارائه توضیحات لازم با هدف اطمینان از صحت اخبار و شبهات احتمالی مربوط به فولاد مبارکه را اعلام و موجب امتنان خواهد بود با عنایت به جمعیت کثیر سهامداران این شرکت و جهت جلوگیری از تشویش اذهان عمومی ترتیبی اتخاذ فرمائید تا توضیحات این شرکت در گام نخست توسط آن رسانه محترم اخذ شود.

 

 

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=401751

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]