1

صعود دلار / پیش‌بینی قیمت دلار امروز۸ شهریور

  • کد خبر : 402295
  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۵

​به گزارش تابناک به نقل از اقتصادنیوز، امروز بازار ارز در حالی شروع می‌کند که در روز چهارشنبه، بازار ارز و طلا پس از برخورد با مرزهای حمایتی مهم، بار دیگر روند صعودی را در پیش گرفت. قیمت دلار هرات که در روز سه‌شنبه به ۵۸ هزار و ۶۰۰ تومان رسیده بود، در معاملات چهارشنبه […]

​به گزارش تابناک به نقل از اقتصادنیوز، امروز بازار ارز در حالی شروع می‌کند که در روز چهارشنبه، بازار ارز و طلا پس از برخورد با مرزهای حمایتی مهم، بار دیگر روند صعودی را در پیش گرفت. قیمت دلار هرات که در روز سه‌شنبه به ۵۸ هزار و ۶۰۰ تومان رسیده بود، در معاملات چهارشنبه با افزایش قیمت دوباره به کانال ۵۹ هزار تومان بازگشت. همچنین قیمت سکه امامی با رشد به کانال ۴۳ میلیون تومان، نقش مهمی در بازگشت بازار ایفا کرد.

در روز چهارشنبه، دلار هرات پس از بازگشایی در ۵۸ هزار و ۷۰۰ تومان، با افزایش قیمت به ۵۹ هزار و ۲۰۰ تومان رسید. قیمت دلار در تهران نیز با شروع معاملات روزانه به ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت. درهم امارات هم با پیروی از این روند، به ۱۶ هزار و ۱۹۰ تومان رسید. تحلیلگران معتقدند که در صورت عبور دلار هرات از مقاومت ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان، احتمال حرکت به سمت کانال ۶۰ هزار تومان وجود دارد.

قیمت درهم امارات نیز به عنوان یکی از شاخص‌های مهم در تعیین قیمت دلار تهران، با افزایش همراه بوده است. درهم که در محدوده ۱۶ هزار و ۵۰ تومان بازگشایی شد، پس از نوساناتی در طول روز به ۱۶ هزار و ۱۹۰ تومان رسید. این افزایش قیمت نشان‌دهنده تقویت تقاضا برای ارز در بازار داخلی است و ممکن است در روزهای آینده شاهد ادامه این روند باشیم.

تحلیلگران دو عامل اصلی را برای برگشت قیمت‌ها در بازار ارز و طلا شناسایی کرده‌اند. اولین عامل، ایستادگی قیمت سکه حواله در برابر فشارهای نزولی بازار بود. طی دو هفته گذشته، این روند موجب شده تا سکه به عنوان لیدر بازار عمل کند و سایر دارایی‌ها را با خود به سمت بالا بکشد. عامل دوم، تعدد تعطیلات هفته آینده است. معامله‌گران معتقدند که با توجه به تعطیلات پیش رو، ریسک افزایش قیمت در بازار پیش‌خور شده است و این باعث شد تا قیمت‌ها به سمت بالا حرکت کنند.

در بازار رمز ارزها، قیمت تتر که تا نزدیک ۶۰ هزار تومان افزایش یافته بود، با توجه به افزایش قیمت بیت‌کوین کاهش یافت و به ۵۹ هزار و ۶۰۰ تومان رسید. تحلیلگران بازار رمز ارزها پیش‌بینی می‌کنند که قیمت بیت‌کوین تا ماه سپتامبر به ۹۰ هزار دلار برسد، که این امر می‌تواند تاثیرات گسترده‌ای بر قیمت تتر و دیگر ارزهای دیجیتال داشته باشد.

در بازار رسمی نیز قیمت دلار مبادله‌ای با ۵۵ تومان افزایش به ۴۹,۲۰۰ تومان رسید. یورو مبادله‌ای نیز با افزایش ۴۰ تومانی، ۵۴,۹۰۵ تومان قیمت‌گذاری شد. درهم امارات در بازار رسمی با قیمت ۱۳,۳۹۶ تومان معامله شد.

با توجه به آزادسازی مبالغ بلوکه‌شده در طرح فروش ایران خودرو، برخی تحلیلگران انتظار دارند که این منابع به سمت خرید ارز و طلا هدایت شوند. هرچند روز گذشته تقاضای قابل‌توجهی در بازار دیده نشد، اما احتمال افزایش تقاضا در روزهای آتی وجود دارد. همچنین، افزایش خالص ارزش دارایی‌های صندوق‌های طلا به بیش از ۵۰ همت، نشان‌دهنده توجه بیشتر سرمایه‌گذاران به این بازار است که می‌تواند تاثیرات صعودی بیشتری را در آینده به همراه داشته باشد.

برای روزهای آینده، پیش‌بینی می‌شود که قیمت دلار در بازار هرات همچنان به روند صعودی خود ادامه دهد. با توجه به مقاومت‌های قیمتی پیش روی دلار در محدوده ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان، در صورتی که این مقاومت‌ها شکسته شود، قیمت دلار می‌تواند به سمت ۶۰ هزار تومان حرکت کند. همچنین، افزایش تقاضا برای درهم امارات ممکن است باعث رشد بیشتر قیمت دلار تهران شود. 

در مجموع، بازار ارز در شرایطی قرار دارد که به شدت وابسته به عوامل اقتصادی و سیاسی است و هرگونه تغییر در این عوامل می‌تواند منجر به نوسانات شدید در قیمت ارزهای مختلف شود. معامله‌گران باید با دقت وضعیت بازار را رصد کرده و با توجه به شرایط پیش‌بینی شده، تصمیمات خود را اتخاذ کنند.

 

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=402295

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]