1

جاسوس موساد در لبنان به دام افتاد

  • کد خبر : 402613
  • ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۴

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی، رژیم صهیونیستی که سابقه طولانی در تحرکات جاسوسی در کشورهای مختلف به ویژه کشورهای عربی از جمله لبنان دارد، تلاش‌های خود را برای جذب جاسوس در این کشور به روش‌های مختلف، به شکل قابل توجهی بیشتر کرده است. در همین راستا سید حسن […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی، رژیم صهیونیستی که سابقه طولانی در تحرکات جاسوسی در کشورهای مختلف به ویژه کشورهای عربی از جمله لبنان دارد، تلاش‌های خود را برای جذب جاسوس در این کشور به روش‌های مختلف، به شکل قابل توجهی بیشتر کرده است.

در همین راستا سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله بارها درباره این توطئه دشمن هشدار داده و از مردم لبنان به ویژه در مناطق جنوبی خواست که در حد امکان از تلفن‌های همراه استفاده نکنند؛ چرا که دشمن صهیونیستی از طریق نفوذ به گوشی‌های همراه و رسانه‌های اجتماعی به دنبال ضربه زدن به امنیت داخلی لبنان است.

پرستار لبنانی که از حزب‌الله برای موساد جاسوسی می‌کرد

اما طی ۱۱ ماه گذشته، سرویس‌های امنیتی لبنان تعدادی از افرادی که با صهیونیست‌ها همکاری می‌کردند را دستگیر کردند که اخیرا اطلاعات یکی از این جاسوس‌ها فاش شده است.

به گزارش روزنامه الاخبار، سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی لبنان چند ماه بعد از نبرد طوفان الاقصی، یک جاسوس اسرائیل را در داخل لبنان دستگیر کردند که پرستار یکی از بیمارستان‌ها بود و اطلاعات امنیتی، تصاویر و مختصات مورد نظر صهیونیست‌ها را در اختیار عوامل جاسوسی موساد قرار داده بود.

این جاسوس رژیم صهیونیستی با نام مخفف «محمد ش» متولد سال ۱۹۹۵ در منطقه الطیری در جنوب لبنان است و اعتراف کرد که از طریق رسانه‌های اجتماعی، با عوامل موساد ارتباط گرفته است.

جاسوسی در پوشش انجمن بشردوستانه

محمد ش در اعترافات خود گفت: من در فیسبوک فعالیت داشتم و اغلب پست‌های مربوط به تبلیغات رستوران‌ها را دنبال و آنها را لایک می‌کردم و در بهار ۲۰۲۳ بود که یکی از عوامل موساد با من ارتباط برقرار کرد. این عامل موساد از طریق اپلیکیشن «مسنجر» با نام مستعار «تام» پیامی به زبان عربی برایم فرستاد و ادعا می‌کرد که برای یک انجمن بشردوستانه کار می‌کند و این انجمن، مراکزی در سراسر جهان دارد که یکی از مراکز آن در شهر زحله در لبنان است.

وی ادامه داد: بعد از آن تام شروع به پرسیدن سوالات شخصی در مورد من و خانواده‌ام کرد، مانند سن، حرفه، شغل، وابستگی سیاسی ساکنان منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنم و … من به او گفتم که مجرد هستم و در حال حاضر هم بیکارم و قبلاً به عنوان پرستار در بیمارستان پیامبر اعظم کار می‌کردم؛ یعنی بیمارستانی که پدرم نگهبان آن بود. من به او گفتم که ساکنان منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنم از حامیان حزب الله و جنبش امل هستند. اولین مکالمه ما حدود یک ساعت طول کشید و تام اطلاعات زیادی از من جمع آوری کرد و قول داد که بعداً تماس بگیرد.

این جاسوس رژیم صهیونیستی ادامه داد: دو روز بعد از آن تام به من پیام داد و پرسید که آیا می‌تواند از طریق مسنجر با من ارتباط تلفنی برقرار کند. او لهجه لبنانی داشت و ما یک مکالمه عادی انجام دادیم و تام قول داد که انجمنی که درباره آن صحبت می‌کند، برای من کاری انجام دهد و قرار شد یکی از همکارانش به نام امیر از طریق واتساپ با یک شماره خارجی با من تماس بگیرد. وقتی که تام این حرف را زد، من به او شک کردم، اما علاقه داشتم که با انجمن ارتباط برقرار کنم و تصمیم گرفتم این رابطه را ادامه دهم تا ببینم کار به کجا می‌رسد.

محمد ش در ادامه اعترافات خود گفت: پنج روز گذشت تا اینکه پیامی از طریق واتساپ از امیر دریافت کردم که در آن گفته بود، از طرف انجمن به او ماموریت داده‌اند با من ارتباط برقرار کند تا بفهمیم چگونه می‌توانند به من کمک کنند. سپس امیر با من تماس گرفت و لهجه او نزدیک به لهجه فلسطینی بود و گفت که مبلغی را برایم می‌فرستد. امیر دو روز بعد به من زنگ زد و گفت که لبنانی است، نه فلسطینی و قرار شد مبلغ ۵۰۰ دلار از طریق پست برایم بفرستد.

وی تصریح کرد: ۵ روز بعد از ارسال این پول، امیر دوباره تماس گرفت و من به شکل غیر مستقیم متوجه شدم که او وابسته به یک نهاد اسرائیلی است و از من پرسید که آیا می‌خواهم در ازای دریافت پول برای او کار کنم. زمانی که از او پرسیدم باید چه کاری انجام دهم، امیر گفت که ماموریت تو جمع آوری اطلاعات درباره افراد و مکان‌های خاص در لبنان است. من همان لحظه متوجه شدم که امیر افسر موساد است و او گفت که باید تحت یک آزمایش عملی قرار بگیرم تا مطمئن شود که دستورالعمل‌ها را به خوبی فهمیده‌ام.

این جاسوس موساد در ادامه اظهار داشت: امیر نقشه یک فروشگاه را در اختیار من قرار داد و از من خواست تا به آنجا بروم و گزارشی از محتویات تقسیم بندی، مکان‌های نصب دوربین‌های نظارتی، نقاط استقرار پرسنل نگهبانی و کارکنان تهیه کنم و من هم این کار را انجام دادم و این فروشگاه را کاملاً تحت نظر داشتم. این در واقع یک ماموریت آزمایشی بود و بعد از گذشت حدود یک هفته امیر از من خواست که به منطقه جونیه بروم و مبلغ ۴۰۰۰ دلار از یک نفر بگیرم. بعد از آن امیر اطلاع داد که کار سخت و پیچیده‌ای را به من محول خواهد کرد و باید به اندازه‌ای که به من پول داده برای او کار کنم.

ماموریت جاسوسی از حزب‌الله

جاسوس مذکور رژیم اشغالگر در لبنان ادامه داد: امیر از من خواست که یک سیم کارت تلفن همراه که به نام خودم نباشد، تهیه کنم و یک گوشی اندروید که مجهز به دوربین خوب و باتری با دوام باشد بخرم. او گفت که به من آموزش می‌دهد چگونه با استتار از تلفن همراه استفاده کنم و نام منطقه‌ای را در جنوب لبنان به من می‌گوید، که باید دلیلی برای سکونت در آنجا پیدا کنم، چه از طریق کار و چه ازدواج. به این ترتیب امیر بعد از دادن آموزش نحوه استفاده از نقشه آفلاین و نحوه استفاده از تصاویر برای رسیدن به یک مکان خاص، مختصات مکانی را در منطقه الرمیله در جنوب لبنان در اختیار من قرار داد و اعلام کرد که مبلغ زیادی پول در انتظارم است.

در ادامه این اعترافات آمده است: افسر موساد از من پرسید که آیا افراد وابسته به حزب الله در منطقه الخرایب را می‌شناسی و من نام شش نفر را به او دادم. او از من خواست که به حزب الله بپیوندم و در این میان یک نفر سوم هم با من تماس گرفت که تسلطی به زبان عربی نداشت. این فرد از من خواست که به حزب الله ملحق شوم و من به او گفتم که قبلاً در دوره‌های رزمی حضور داشتم و در جنگ سوریه هم شرکت کردم و پیش از این به عنوان پرستار و نیز نگهبان در بیمارستان رسول اعظم کار می‌کردم. ما بسیار درباره کار من در حزب الله و اسامی مسئولانی که در سوریه بودند و همچنین مناصب نظامی و مشخصات شخصی و سن و سال آنها صحبت کردیم.

وی در ادامه گفت: افسر موساد از من خواست که به اسرائیل (فلسطین اشغالی) منتقل شوم و با موتور سیکلت خود به حصار مرزی بروم و از آنجا وارد اسرائیل شوم و بعد از آموزش دیدن درباره یک دستگاه الکترونیکی ویژه، این دستگاه را با خود به لبنان بیاورم. اما من از ترس لو رفتن موضوع، از این کار خودداری کردم و سپس امیر پیشنهاد داد که به یک کشور دیگر سفر کنم. عوامل موساد از من خواستند که برای اقامت و کار به عنوان پرستار در یکی از بیمارستان‌های جنوب لبنان مشغول شوم و بعد از اینکه نپذیرفتم، به من گفتند که در شهر میس الجبل ساکن شوم و در یک بیمارستان دولتی در این شهر کار کنم.

طبق اعترافاتی که این جاسوس موساد در لبنان کرده، بعد از وقوع نبرد طوفان الاقصی و پیوستن حزب الله به این نبرد ضد دشمن صهیونیستی، عوامل موساد از او خواسته بودند تا درباره تحرکات نظامی که در مجاورت محل سکونت وی انجام می‌شود و همچنین درباره اقدامات اعضای حزب الله اطلاعات جمع آوری کند.

شعبه اطلاعات نیروهای امنیت داخلی لبنان در ۲۰ فوریه گذشته، این جاسوس رژیم صهیونیستی را در شهر الخرایب دستگیر کرد و بعد از توقیف سه دستگاه تلفن همراه، لپ تاپ و دو فلش مموری، او اعتراف کرد که از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ با موساد همکاری داشته است.

وی به بازپرسان اطلاع داد که اطلاعات مربوط به مراکز حزب الله در شهر الخرایب، مختصات جغرافیایی یک مرکز در محلی به نام المطریه، مختصات مسجد امام علی (ع)، تصاویر ورودی و داخل این مسجد، مختصات حسینیه این شهر و دوربین‌های مداربسته را در اختیار عوامل موساد قرار داده است.

طبق پیام‌هایی که در تلفن همراه این جاسوس مشاهده شده است، مشخص شد که عوامل موساد مشتاق دانستن دقیق‌ترین جزئیات مربوط به ایست بازرسی‌های وابسته به سرویس امنیت داخلی، ارتش لبنان، یونیفل و حزب الله در مناطق مختلف بوده‌اند و می‌خواستند بدانند که مردم مناطقی که حامیان حزب الله در آن زندگی می‌کنند، نسبت به حضور غریبه‌ها در آنجا حساس هستند یا نه.

این جاسوس با نام مخفف محمد ش گفت که به خاطر نیاز مالی به همکاری با دشمن ادامه داده و مدعی شد که بعد از شروع جنگ، همه اطلاعاتی که اسرائیلی‌ها می‌خواستند را در اختیارشان قرار نداده است.

این درحالی است که ارتش لبنان اخیراً در وب سایت رسمی خود درباره تحرکات روز افزون رژیم صهیونیستی برای عملیات‌های جاسوسی در لبنان هشدار داده و اعلام کرد که اسرائیل، از ابزارهای پیشرفته فناوری برای استراق سمع، نظارت و به دست آوردن اطلاعات از لبنانی‌ها استفاده می‌کند.

دستگاه اطلاعاتی و امنیت داخلی لبنان با کمک‌های موثر مقاومت طی یک سال گذشته، موفق به انهدام ده‌ها شبکه جاسوسی رژیم صهیونیستی در لبنان شد و بیش از ۲۰ جاسوس اسرائیل را دستگیر کرد.

بعد از بازجویی از این جاسوسان، مشخص شد که روش معمول موساد برای جذب جاسوس در لبنان، فریب دادن افراد به ویژه جوانان و نوجوانان با پول است و عاملان موساد اغلب از طریق شبکه‌های اجتماعی با این افراد ارتباط برقرار می‌کنند. همچنین جاسوسانی که برای عملیات‌های پیشرفته انتخاب می‌شوند در کشورهایی مانند ترکیه، یونان، قبرس و کشورهای آفریقایی با عاملان موساد دیدار می‌کنند.

انتهای پیام/

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=402613

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]