1

فرصت‌طلبی برای انتقاد از تیم ملی/ کارشناسان راهکار ارائه دهند

  • کد خبر : 403133
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰

تیم ملی فوتبال کشورمان در نخستین گام مرحله سوم مقدماتی (دور دوم گروهی) جام‌جهانی ۲۰۲۶ که برای نخستین‌بار با حضور ۴۸ تیم در سه کشور آمریکا، مکزیک و کانادا برگزار می‌شود و سهمیه قاره آسیا ۸.۵ سهمیه است، به سختی و با تک گل «مهدی طارمی» از سد قرقیزستان عبور کرد. این پیروزی خفیف در […]

تیم ملی فوتبال کشورمان در نخستین گام مرحله سوم مقدماتی (دور دوم گروهی) جام‌جهانی ۲۰۲۶ که برای نخستین‌بار با حضور ۴۸ تیم در سه کشور آمریکا، مکزیک و کانادا برگزار می‌شود و سهمیه قاره آسیا ۸.۵ سهمیه است، به سختی و با تک گل «مهدی طارمی» از سد قرقیزستان عبور کرد.

این پیروزی خفیف در حالی به دست آمد که تیم‌های استرالیا و قطر در خانه، به ترتیب مغلوب بحرین و امارات شدند و تیم‌های کره‌جنوبی و عربستان نیز در خانه برابر تیم‌های فلسطین و اندونزی به تساوی رضایت دادند.
همچنین چینی‌ها با «برانکو ایوانکوویچ» برابر میزبان خود ژاپن با نتیجه دور از انتظار ۷ بر صفر، سنگین‌ترین شکست تاریخ مربیگری او را تجربه کردند.

چه اتفاقی رخ داده تیم‌هایی که مقابل تیم ملی با سرمربیگری «امیر قلعه‌نوعی» به ما باخته‌اند اکنون در برابر تیم‌های مطرح عربستان، چین، کره‌جنوبی و قطر موفق به کسب پیروزی یا تساوی می‌شوند؟عربستان در حالی در خانه برابر اندونزی‌ متوقف شد که ۲۴۲ روز پیش تیم ملی کشورمان با «قلعه‌نوعی» در دیداری دوستانه با این تیم شرق آسیا، نتیجه ۵ بر صفر به پیروزی رسید.

تیم ملی کره‌جنوبی در حالی در خانه توسط فلسطین متوقف شد که تیم ملی ما با «قلعه‌نوعی» ۲۳۷ روز پیش در مرحله گروهی جام ملت‌های قطر، این تیم را با نتیجه ۴ بر یک شکست داده بود.

قطری‌ها در خانه به اماراتی باختند که تیم ملی کشورمان با «قلعه‌نوعی» ۲۲۹ روز پیش در مرحله گروهی جام ملت‌های قطر با نتیجه ۲ بر یک برابر امارات به برتری رسیده بود.

چین مدل «برانکو» سنگین‌ترین باخت تاریخ خود را در توکیو مقابل ژاپنی متحمل شد که ۲۰۷ روز پیش با همین «قلعه‌نوعی» آن‌ها را در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های قطر، ۲ بر یک بردیم و چقدر هم به‌به و چه‌چه کردیم(!)

اکنون این پرسش مطرح است که چه اتفاقی رخ داده تیم‌هایی که مقابل تیم ملی با سرمربیگری «امیر قلعه‌نوعی» به ما باخته‌اند اکنون در برابر تیم‌های مطرح عربستان، چین، کره‌جنوبی و قطر موفق به کسب پیروزی یا تساوی می‌شوند و این در حالی است که تیم ملی ما ۳ امتیاز بازی نخست را گرفته اما مورد شماتت قرار می‌گیرد!؟

قصد دفاع از «امیر قلعه‌نوعی» را نداریم اما منطق حکم می‌کند نگاه حرفه‌ای به این اتفاق داشته باشیم.

این درست که تیم ملی کشورمان با هدایت «امیر قلعه‌نوعی» ۴۴۹ روز پیش موفق شده بود قرقیزستان را با نتیجه ۵ بر یک مغلوب کند، اما فراموش نکنیم در آن روز «اشتفان تارکویچ» سرمربی قرقیزها بود و اکنون «ماکسیم لیسیتسین» هدایت این تیم را برعهده گرفته است.
در واقع قرقیزستان نیز در این مدت تیم ملی خود را بازسازی کرده و مانند فلسطین و اندونری برای بازی مقابل تیم‌های مطرح آسیا آماده شده است.

برخلاف تیم‌های قرقیزستان، فلسطین و اندونزی، تیم‌های بزرگ آسیا برای بازی با این تیم‌ها زحمتی به خود نداده‌اند و نگاهشان به بازی با تیم‌های هم‌تراز خود بوده و با توجه به ۸.۵ سهمیه نگرانی بابت راهیابی به جام‌جهانی ۲۰۲۶ ندارند.

به نظر شما تیم‌های استرالیا، قطر، عربستان، کره‌جنوبی و حتی چینی که با ۷ گل مغلوب ژاپن شده شانس حضور در جام‌جهانی آن هم با توجه به ۸.۵ سهمیه آسیا را ندارند؟

در ایران برخلاف کشورهای صاحب فوتبال، سرمربی‌ها از انتخاب یک دستیار بزرگ واهمه دارند و دوست دارند همه کارها را به تنهایی انجام دهند(!)ایراد بزرگ کارشناسان فوتبال کشورمان این است که همه از سرمربی تیم ملی انتقاد کرده بودند که بدون اشکال نبود اما هیچ‌کدام آنقدری که دنبال پیدا کردن بهانه وقت گذاشته بودند، راهکاری ارائه ندادند و فقط انتقاد کردند.

برخی کارشناسان با نگاه منطقی، ایراد «امیر قلعه‌نوعی» را وزن پایین دستیارانش می‌دانند که هیچ‌کدام نمی‌توانند در مواقع لزوم کمک حال او باشند. در واقع در ایران برخلاف کشورهای صاحب فوتبال سرمربی‌ها از انتخاب یک دستیار بزرگ واهمه دارند و دوست دارند همه کارها را به تنهایی انجام دهند(!)

متاسفانه برخی دستیاران ضعیف به جای توضیح فنی دلایل بد بازی کردن تیم ملی مقابل قرقیزستان، بهانه عجیب ۷ ماه حقوق نگرفتن را می‌آورند!

این بهانه خوبی برای پاسخ به هواداران فوتبال نیست. آن‌ها به دنبال دیدن یک بازی خوب هستند و آنقدر فوتبالی‌اند که از دیدن بازی خوب و تماشایی تیم ملی حتی در صورت تساوی هم راضی و خشنود راهی خانه‌های خود شوند.
بازی ایران جدا از کیفیت بسیار بد زمین که باعث شده بود شرایط فنی هر دو تیم مختل شود. در مجموع بازی بدی برای تیم ملی ما نبود؛ نکته با ارزش این بود که بازیکنان جدیدی به ترکیب تیم اضافه شده بودند که عملکرد بسیار خوبی داشتند.

با توجه به این روند، مطمئن باشید تیم ملی مقابل امارات، نمایش بازی خوب خود را مقابل ژاپن تکرار خواهد کرد زیرا تیم ملی در بازی‌های بزرگ پرقدرت ظاهر می‌شود.

با این حال انتظار می‌رود کارشناسان فوتبال در کنار نقد و انتقاد به تیم ملی و سرمربی آن، راهکارهای سازنده هم ارائه دهند.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=403133

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]