1

طلا بخریم یا نه؟/ بازار طلا و سکه زیر ذره بین کارشناسان

  • کد خبر : 403625
  • ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۸:۰۲

به گزارش خبرنگار تابناک، بررسی ها نشان می دهد قیمت اونس طلا هم در بازار جهانی از ۲۴۹۴ دلار به ۲۵۰۵ دلار افزایش یافت. در همین راستا قیمت سکه امامی نیز متاثر شد؛ به طوری که قیمت سکه امامی هم بالا رفته است  که به نظر می رسد با این افزایش قیمت‌ها خبر از جهش […]

به گزارش خبرنگار تابناک، بررسی ها نشان می دهد قیمت اونس طلا هم در بازار جهانی از ۲۴۹۴ دلار به ۲۵۰۵ دلار افزایش یافت. در همین راستا قیمت سکه امامی نیز متاثر شد؛ به طوری که قیمت سکه امامی هم بالا رفته است  که به نظر می رسد با این افزایش قیمت‌ها خبر از جهش قیمتی دیگری در بازار طلا و سکه است از سوی دیگر فعالان این بازار براین باورند که در دراز مدت سود این بازار برای سرمایه گذاران مطلوب بوده و احتمالا در ماه های آینده باتوجه به قیمت انس جهانی طلا و روند معمول بازار طلا پیش بینی می شود که قیمت ها افزایشی باشد. 

 

آیت محمد ولی، کارشناس بازار طلا و سکه درخصوص پیش بینی قیمت طلا وسکه در روز‌های آتی به خبرنگار تابناک گفت: زمانی که قیمت انس جهانی افزایش می‌یابد روی قیمت طلا و سکه که وابسته به قیمت انس جهانی هستند تاثیر گذاشته و قیمت آنها را هم افزایش می‌دهد از آن گذشته قیمت طللا و سکه در ارتباط مستقیم با بازار ارز بوده و کوچکترین تغییراتی در نرخ دلار بازار طلا و سکه را دچار نوسان می‌کند. 

 

رئیس سابق اتحادیه طلا وجواهرات تهران افزود: باید دید که بانک مرکزی دلار را با چه قیمتی و با چه شیوه‌ای قصد دارد کنترل کند که همین سیاست گذاری در قیمت طلا و سکه موثر است. از سوی دیگر قیمت انس جهانی طلا زمانی که بین کشور‌ها تنش رخ دهد روند افزایشی یا کاهشی به خود می‌گیرد. 

 

وی درخصوص اینکه آیا مردم دربازار طلا و سکه سرمایه گذاری کنند یا خیر، توضیح داد: خرید طلا خصوصا مصنوعات در درجه اول برای حفظ ارزش پول در کوتاه مدت امری مطلوب است همچنین در بلندمدت هم تجربه نشان داده است که کسی از خرید طلا ضرر نکرده است.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=403625

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]