0

سوریه با حمایت‌های مردمی بر مشکلات اخیر خود پیروز خواهد شد

  • کد خبر : 37795
  • ۰۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۳

مشکل غرب با سوریه مشکل مقاومت است و قطعا مقاومت دولت و مردم سوریه به بار خواهد نشست

رئیس قوه قضاییه از کاهش ۹ درصدی نرخ رشد ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی بین سال‌های ۸۹ و ۹۰ خبر داد و گفت:‌ این کاهش درصد رشد ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی قابل توجه بوده و باید از جانب کارشناسان و تحلیلگران بخوبی بررسی و دلایل آن تشریح شود.

افق نیوز:(ofoghnews.ir) به نقل از‌ اداره کل روابط ‌عمومی و تشریفات قوه قضاییه، آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی همچنین از کاهش ۸  درصدی نرخ رشد ورودی‌های پرونده به اجرای احکام در سال‌های ۸۹ و ۹۰ خبر داد.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به این‌که یکی از مشکلات دستگاه قضایی روند فزاینده پرونده‌هاست، درباره جزئیات آمار به دست آمده از جانب معاونت راهبردی قوه قضاییه گفت:‌ در سال ۸۸ به ۸۹ نرخ ورودی پرونده‌ها به دادگاه‌های عمومی و انقلاب ۲۶ /۱۸ درصد، دادسرا ۵۵ /۱۹ درصد، شورای حل اختلاف ۶/۶ درصد و دیوان عدالت اداری ۷ /۹ درصد بوده است که در سال ۸۹ به ۹۰ در دادگاه‌های عمومی و انقلاب به ۶ /۱۱ درصد، دادسرا ۵ /۸ درصد، شورای حل اختلاف ۲ /۱۰  درصد کاهش یافته است.
لاریجانی همچنین میزان نرخ ورودی پرونده‌ها را در دیوان عدالت اداری در سال ۸۹ به ۹۰ به میزان ۵ /۱۵ درصد اعلام کرد که با رشد ۶ درصدی مواجه بوده است. رئیس قوه قضاییه از کاهش آمار نرخ رشد ورودی پرونده‌ها به نیروی انتظامی نیز خبر داد و گفت:‌ نرخ رشد در سال ۸۷ به ۸۸ به میزان ۱ /۸ درصد، در سال ۸۸ به ۸۹ به میزان ۱۳ /۱۵ درصد و در سال ۸۹ به ۹۰ به میزان ۳ /۰ درصد بوده که کاهش قابل توجهی را نشان می‌دهد. شاید یکی از مهم‌ترین علل آن سختگیری دستگاه قضایی در برخورد با مجرمان و مفسدان اجتماعی بوده است.
رئیس دستگاه قضا در ادامه سخنان خود به دیدار مسئولان و کارگزاران نظام با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت:‌ در این دیدار تصویر جامعی از وضع گذشته نظام اسلامی و شرایط فعلی ارائه و بر این اساس راهبردها و توصیه‌های قابل توجهی خطاب به مسئولان نظام ارائه شد و امیدواریم براساس رهنمودهای ایشان برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد و مسئولان اقتصادی کشور با مدیریت مناسب و دقیق شرایط اقتصاد مقاومتی را تبیین و به پیش ببرند.
آملی لاریجانی تاکید مقام معظم رهبری بر مدیریت منطقی و مبتنی بر واقعیت‌ها را راهبرد صحیحی دانست که در کنار آرمانگرایی اصولی نظام اسلامی باید دنبال شود و این مسئله بخوبی در سخنان اخیر مقام معظم رهبری تبیین شده است.
رئیس قوه قضاییه تاکید کرد:‌ آرمان‌های اصیل انقلاب با همت مردم و تلاش مسئولان به انجام خواهد رسید و برخلاف تصور دشمنان، فشار آنان بر مردم ایران؛ استعدادهای آنان را بیشتر به منصه ظهور خواهد رساند.
رئیس قوه قضاییه به کشتار مسلمانان در میانمار اشاره کرد و سکوت مدعیان حقوق بشری را نمونه دیگری از تناقض ادعاها و شعارهای غربی‌ها در این مقوله دانست و اظهار کرد:‌ در قرنی که در آن ادعای حقوق بشری از همه جا شنیده می‌شود، نسلی را به جرم مسلمان بودن تحت انحاء فشارها قرار می‌دهند و به جان و مالشان تعرض می‌کنند و نهادها و کشورهای مدعی حقوق بشری که حتی در مقابل کشته شدن حیوانات هم موضع می‌گیرند، سکوت اختیار کرده‌اند و این از عجایب روزگار ماست. آیت‌الله آملی لاریجانی افزود:‌ براساس پاره‌ای گزارش‌ها متاسفانه حتی برخی مدعیان حقوق بشر در میانمار که جایزه نوبل نیز دریافت کرده‌اند، اعلام می‌کنند:‌ که اخراج مسلمانان از این سرزمین اشکالی ندارد و مسلمانان حقی ندارند در این کشور زندگی کنند. آنوقت می‌بینیم که در فلسطین، اسرائیلی‌ها وارد می‌شوند و مردم این سرزمین را آواره می‌کنند و انحاء جنایات را بر مردم بی‌پناه آن روا می‌دارند و مورد حمایت دول قدرتمند و مدعی حقوق بشر هم قرار می‌گیرند و این از تناقض‌های عجیب و غریب و تاسف‌بار حقوق بشری قرن معاصر است.
آیت‌الله آملی لاریجانی خواستار توجه دولت میانمار به وضعیت مسلمانان این کشور شد و گفت:‌ وضع فعلی مسلمانان این کشور قابل اغماض نیست.
رئیس قوه قضاییه در ادامه همچنین به وضع کشور سوریه اشاره کرد و با تاکید بر این‌که غربی‌ها به دنبال مسئله حقوق بشری نیستند و سوریه را به دلیل مقاومت در برابر غرب و صهیونیست‌ها تحت فشار قرار می‌دهند، گفت:‌ مشکل غرب با سوریه مشکل مقاومت است و قطعا مقاومت دولت و مردم سوریه به بار خواهد نشست و سوریه با مقاومت‌های خود و حمایت‌های مردمی بر مشکلات اخیر خود پیروز خواهد شد.
در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی مواد دیگری از آیین‌نامه نظارت بر رفتار قضات بحث و بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=37795

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر