1

سایپا صورت مساله را پاک کرد؛ هزینه تبلیغات صفر ریال است؟!

  • کد خبر : 403657
  • ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳

به گزارش خبرنگار تابناک، دومین خودروساز بزرگ کشور در اقدامی عجیب و قابل تامل، در صورت‌های مالی خود اعلام کرده که ریالی بابت تبلیغات هزینه نکرده است! این در حالی است که نگاهی گذرا به فضای مجازی به ویژه در برخی خبرگزاری های رسمی کشور که طبق قوانین بازرگانی خود بدون دریافت هزینه، خبر مثبتی […]

سایپا صورت مساله را پاک کرد؛ هزینه تبلیغات صفر ریال است؟!

به گزارش خبرنگار تابناک، دومین خودروساز بزرگ کشور در اقدامی عجیب و قابل تامل، در صورت‌های مالی خود اعلام کرده که ریالی بابت تبلیغات هزینه نکرده است! این در حالی است که نگاهی گذرا به فضای مجازی به ویژه در برخی خبرگزاری های رسمی کشور که طبق قوانین بازرگانی خود بدون دریافت هزینه، خبر مثبتی پیرامون شرکت های خودرویی منتشر نمی کنند، تبلیغات سایپا را به چشم می‌بینیم. اما این خودروساز در صورت‌های مالی خود تأکید دارد که نه‌تنها در سال جاری، بلکه طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ نیز ریالی بابت تبلیغات هزینه نکرده است! مقوله ای که پذیرش آن راحت نیست!

این در شرایطی است که قطعا تبلیغات سایپا طی این سال‌ها رایگان نبوده و مجموعه های رسانه ای و تبلیغی مطابق قوانین بازرگانی داخلی خود قطعا هزینه ای جهت بازتاب اخبار این خودروساز دریافت کرده اند، در نتیجه هزینه تبلیغات سایپا باید از محلی پرداخت شده باشد. حال این خودروساز زیان‌ده ترجیح داده است که در مقابل افکار عمومی و مطالبه رسانه‌ای مبنی بر هزینه‌های تبلیغاتی، عدد صفر ریال را درج کند تا با این کار صورت‌مسئله را پاک کند، هرچند این رویه باعث شده تا ابهامات بیشتری برای هزینه‌های تبلیغاتی سایپا مطرح شود.

سایپا صورت مساله را پاک کرد؛ هزینه تبلیغات صفر ریال است؟!

سایپا صورت مساله را پاک کرد؛ هزینه تبلیغات صفر ریال است؟!

سایپایی‌ها در حالی از عدم پرداخت هزینه تبلیغاتی خبر می‌دهند که در کنار تبلیغات محتوایی و تصویری، مشغول تولید زیان در جاده مخصوص هستند. به‌گونه‌ای که تا پایان خرداد امسال بیش از ۵۴ هزار میلیارد تومان زیان انباشته روی دست سهامداران گذاشته است و از سوی دیگر مجموع بدهی هایش با رشد ۳ درصدی به بیش از ۱۲۸ هزار میلیارد تومان تا پایان بهار رسیده است. این دو شاخص منفی برای سایپا و مدیرانش در شرایطی است که حال و روز تولید خودرو در خط تولید سایپا نیز چنگی به دل نمی‌زند، تا جایی که آخرین آمار تولید سایپا تا پایان مردادماه از ادامه روند نزولی در مقایسه به مدت مشابه سال قبل حکایت دارد.

حق جلسه ۵ میلیونی برای مدیران سایپا

خروجی مجمع‌عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام سایپا برای سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹، تصمیم گیری برای افزایش یک میلیون تومانی حق حضور اعضای غیر موظف هیئت مدیره بوده است تا از این به بعد حق حضور در جلسات، ۵ میلیون تومان باشد. همچنین بر اساس مصوبه مجمع، حق حضور اعضای هیات مدیره عضو کمیته حسابرسی و حق حضور اعضای هیات مدیره عضو کمیته انتصابات، مبلغ ۴ میلیون تومان تعیین شده است.

سایپا صورت مساله را پاک کرد؛ هزینه تبلیغات صفر ریال است؟!

 

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=403657

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]