4

مدیریت در حقیقت تکلیف است و نباید آن را حق خود تلقی کرد.

  • کد خبر : 4081
  • ۱۱ تیر ۱۳۹۰ - ۹:۰۵

حجت‏الاسلام عبدالحسین بابایی در نشست شورای اداری شهرستان فیروزکوه که با حضور رئیس دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان تهران، فرماندار فیروزکوه، امام جمعه جدید فیروزکوه، مدیران دستگاه‏های اجرایی و … برگزار شد، اظهار داشت: کسانی که در امر برگزاری انتخابات مجلس دخیل هستند، باید بکوشند تا انتخابات به خوبی برگزار شود. افق – فارس:امام […]

حجت‏الاسلام عبدالحسین بابایی در نشست شورای اداری شهرستان فیروزکوه که با حضور رئیس دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان تهران، فرماندار فیروزکوه، امام جمعه جدید فیروزکوه، مدیران دستگاه‏های اجرایی و … برگزار شد، اظهار داشت: کسانی که در امر برگزاری انتخابات مجلس دخیل هستند، باید بکوشند تا انتخابات به خوبی برگزار شود.
افق – فارس:امام جمعه قبلی فیروزکوه همچنین تصریح کرد: در طول تاریخ سه نفر به مقامی تعیین رسیدند که هنگامی که نام آنها را می‏بریم فرستادن صلوات ضروری به نظر می‏رسد و این یه بزرگوار حضرت محمد (ص)، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب هستند.
وی با اشاره به تودیع خود گفت: جابه‏جایی‏ها امری طبیعی است و انسان نباید هیچ‌گاه در این زمینه غصه بخورد و نگران باشد چرا که روزی وارد جایگاهی می‏شود و روزی دیگر باید آن را به فرد بعدی واگذار کند.
امام جمعه قبلی فیروزکوه اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی نیز هنگامی که امام از پاریس وارد کشور شدند، برهه جدید از زندگی ایشان آغاز شد و هنگامی که از دنیا رخت بر بستند، انتهای فعالیت مادی رهبر کبیر انقلاب بود، پس دنیا آمد و رفت دارد.
بابایی تصریح کرد: مهم این است که چگونه در دنیا زندگی کنیم و باید در این زمینه از امام الگو گرفت که با عزت آمدند و با شکوه از دنیا رفتند.
وی با تاکید بر اینکه باید جایگاهی مناسب در دنیا برای خودمان مهیا کنیم، گفت: برخی‏ها مدخل و ورود خوبی دارند اما مخرج و انتهای کار آنها در این دنیا بد است و با سرشکستگی از دنیا خارج می‏شوند.
امام جمعه قبلی فیروزکوه همچنین تبیین رسالت دینی را از مهم‏ترین وظایف ائمه جمعه دانست که رکن اصلی کار آنها را تشکیل می‏دهد.
بابایی تصریح کرد: ائمه جمعه وظیفه دارند تا مردم را به پاکی و صداقت دعوت کنند و کار اصلی امام جمعه رشد دادن جامعه است و زیربنایی فرهنگی دارد.
وی همچنین بیان شیوه‏های رسیدن به تقوا را از دیگر وظایف امامان جمعه دانست و گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می‏فرماید که باید زمینه تقوا را در جامعه ایجاد کنیم تا هدایت خدا شامل حال ما شود.
امام جمعه قبلی فیروزکوه تبیین مسائل سیاسی جهان، منطقه خاورمیانه و مملکت اسلامی را از وظایف مهم امامان جمعه دانست و گفت: مدیریت یک ضرورت است و خداوند نیز هنگامی که بدن را خلق کرد، مغز را مدیر آن قرار داد و عقل مدیر تشکیلات پیچیده‏ای به نام انسان است.
بابایی همچنین مدیریت را نوعی امانت الهی دانست و گفت: هرگز نباید در امانت خیانت شود چرا که مدیریت در حقیقت تکلیف است و نباید آن را حق خود تلقی کرد.
وی با بیان اینکه مدیریت نوعی خدمتگزاری است و نباید به حکومت تبدیل شود، اضافه کرد: عالمی که خدمت به دیگران را وظیفه نداند به درد امامت جمعه نمی‏خورد چرا که به ویژه یک روحانی که در جایگاه پیغمبر اسلام قرار دارد باید به دردهای مستضعفان رسیدگی کند.
بابایی همچنین از مومنان فیروزکوهی تقاضا کرد تا هر چه باشکوه‏تر در نماز جمعه حاضر شوند و در راستای پیشرفت شهرستان از هیچ کوششی دریغ نکنند.
امام جمعه قبلی فیروزکوه همچنین با اشاره به خدماتی که دفتر امام جمعه شهرستان فیروزکوه در سال‏های اخیر در این شهرستان ارائه داده است، گفت: در این مدت، ۱۱۰ میلیون ریال سهم سید به سادات فیروزکوهی پرداخت شد و ۸۰ میلیون ریال نیز کمک به افراد نیازمند انجام گرفت.
بابایی اظهار داشت: همچنین ۵۰ میلیون ریال مشارکت در امر ازدواج، تهیه لباس و کفش و کمک به کودکان نیازمند انجام شد که ۸۰۰ نفر از آن بهره‏مند شدند.
وی همچنین با اشاره به تهیه ۱۵ تن برنج با مساعدت کمیته امداد امام خمینی (ره)، هلال احمر و بهزیستی در شهرستان فیروزکوه، گفت: در حدود ۴۰ میلیون ریال نیز برای تهیه حبوبات و سایر مواد غذایی هزینه شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=4081

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]