4

مرسی رئیس جمهور مصر، بی‌حرمتی به پیامبر اسلام” ص ” در فیلم ضداسلامی را محکوم کرد

  • کد خبر : 40967
  • ۲۳ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۶

«همه ما می‌دانیم که کشتار انسان‌های بی‌گناه با قوانین اسلام مغایرت دارد. آزادی عقیده و اعتراض مورد قبول است، اما بدون حمله به اموال عمومی و خصوصی، سفارتخانه‌ها و مکان‌های دیپلماتیک.»

افق(ofoghnews.ir): محمد مرسی رئیس جمهور مصر، بی‌حرمتی به پیامبر اسلام )ص) در فیلم ضداسلامی ساخته یک مرد امریکایی- اسرائیلی را محکوم کرده است.

مرسی که برای یک دیدار رسمی به بروکسل، پایتخت بلژیک، سفر کرده است، در سخنانی که از تلویزیون دولتی مصر پخش شد گفت: «ما مصری‌ها هر نوع حمله و یا توهین به پیامبر خود را محکوم می‌کنیم. من مخالف توهین به پیامبرمان هستم و آن را محکوم می‌کنم.»

وی از سوی دیگر حمله روز سه‌شنبه (۲۲ شهریور، ۱۲ سپتامبر) به کنسولگری امریکا در شهر بنغازی لیبی را محکوم کرد و گفت، مخالف هرگونه خشونت است و اعمال خشونت علیه هیچ سفارتی را در کشورش نمی‌پذیرد.

مرسی افزود: «همه ما می‌دانیم که کشتار انسان‌های بی‌گناه با قوانین اسلام مغایرت دارد. آزادی عقیده و اعتراض مورد قبول است، اما بدون حمله به اموال عمومی و خصوصی، سفارتخانه‌ها و مکان‌های دیپلماتیک.»

رئیس جمهور مصر گفت: «این وظیفه ما است که از مهمانانمان و بازدیدکنندگان خارجی حفاظت کنیم. من از همه می‌خواهم که به این مساله توجه داشته باشند، از قوانین مصر سرپیچی نکنند و به سفارتخانه‌ها را هدف حمله قرار ندهند.»

در لیبی مردان مسلح سه‌شنبه به کنسو‌لگری امریکا در شهر بنغازی در شرق این کشور حمله کردند. کریستوفر استیونز، سفیر امریکا در لیبی و سه نفر از کارکنان کنسول‌گری در این درگیری‌ها کشته شدند.

مرسی در حالی این سخنان را بیان داشت که درگیری‌ها میان پلیس مصر و مسلمانان خشمگین و معترض به این فیلم که در آن به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) توهین شده است، مقابل سفارتخانه مصر ادامه دارد.

نیروهای امنیتی از گاز اشک‌آور برای پراکنده کردن معترضان استفاده کردند.

اعتراضات مسلمانان خشمگین در سرتاسر جهان اسلام در محکومیت این فیلم ۵میلیون دلاری که بیش از ۱۰۰ صهیونیست هزینه ساخت آن را تامین کرده‌اند، رو به افزایش است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=40967

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر