3

محمود مشحون: بازیکنان جوان باید شلاق بخورند!

  • کد خبر : 41553
  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۶

رئیس فدراسیون بسکتبال، رقابت‌های کاپ آسیا را گامی مستحکم برای پیشرفت بسکتبال ایران برای رقابت‌های مهم آینده دانست.

محمود مشحون پس از صعود تیم ملی بسکتبال به فینال کاپ آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا، اظهار کرد: ملی‌پوشان عملکرد خوبی داشتند، از ابتدای رقابت‌ها سیری صعودی پیدا کردند و بازی به بازی هماهنگ شدند. در دیدار برابر فیلیپین دیگر اشتباه‌های فردی زیاد نبود و ترکیب جوان تیم هم با تفکر و اندیشه بازی می‌کرد. بازیکنان از همان دیدار نخست تلاش کردند و با کمک کادر فنی و بازیکنان باتجربه نتایج خوبی گرفتند و حالا می‌توانند قهرمان شوند. گفته بودم تیم ملی در کاپ آسیا برای قهرمانی حاضر نشده اما نرفته بودیم که شکست بخوریم، هدف ما میدان دادن به جوان‌هایی بود که باید برای آینده آماده شوند و در خدمت تیم ملی باشند.

رئیس فدراسیون بسکتبال با اشاره به حضور بازیکنان جوان در کنار باتجربه‌ها بیان کرد: کادر فنی تیم ملی طبق یک برنامه‌ در هر مسابقه از بازیکنان جوانش استفاده کرد. به گونه ای برابر حریفان به میدان می‌رفتند که همه بازیکنان زمان برای بازی داشتند. همین مساله به جوانان انگیزه می داد و اعتماد به نفسشان را بالا می‌برد. اگر عملکرد آن‌ها را بررسی کنیم متوجه می‌شویم که بازیکنان جوان نسبت به دیدار نخست عملکرد کم اشتباهی داشتند. این بازیکنان باید از هر دقیقه استفاده کنند و آموزش ببینند.

مشحون در پاسخ به این سوال که از عملکرد جوانان راضی بودید یا نه؟ بیان کرد: همیشه توقع از بسکتبالیست‌های ملی بالا است. در ابتدا کمی ناهماهنگ بودند و اشتباه‌های زیادی داشتند اما بازی به بازی بهتر شدند. پس از چند مسابقه آقای بجیروویچ از آن‌ها راضی شد. همانطور که گفته این بازیکنان باید میدان ببینند و به قول معروف شلاق بخورند تا در آینده بدون اشتباه برابر قدرت‌های آسیا به میدان بروند. این فرصت خوبی بود تا آن‌ها در کنار بازیکنان بزرگ درس پس بدهند.

رئیس فدراسیون بسکتبال درباره برنامه‌های اصلی تیم ملی به ایسنا گفت: آقای بجیروویچ قصد داشت تا در این تورنمنت از تیم‌های آسیایی شناخت پیدا کند و براساس آن‌ها برنامه‌ریزی کند. سال آینده انتخابی جام جهانی را پیش ‌رو داریم و باید با اقتدار در آن حاضر شویم. پس از جام جهانی بازی‌های آسیایی و المپیک را در پیش داریم که باید تیم های قدرتمندی برای این رقابت‌ها داشته باشیم. به نظر من حضور در کاپ آسیا با ترکیب جدید گامی بزرگ و محکم در این راه بود. یک برنامه‌ریزی تاثیرگذار به زمان نیاز دارد که طی آن پیشرفت شکل بگیرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=41553

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر