2

«ما هم‌اکنون آمار دقیقی از تعداد استعفا دهندگان از سمت‌های دولتی برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی نداریم»

  • کد خبر : 4171
  • ۱۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۴

در همین راستا رییس ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان این‌که «ما هم‌اکنون آمار دقیقی از تعداد استعفا دهندگان از سمت‌های دولتی برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی نداریم» گفت: کسانی که استعفا می‌دهند باید هنگام ثبت نام، برگ پذیرش استعفاهای‌شان را تقدیم کنند؛ بنابراین ضرورتی […]

در همین راستا رییس ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان این‌که «ما هم‌اکنون آمار دقیقی از تعداد استعفا دهندگان از سمت‌های دولتی برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی نداریم» گفت: کسانی که استعفا می‌دهند باید هنگام ثبت نام، برگ پذیرش استعفاهای‌شان را تقدیم کنند؛ بنابراین ضرورتی برای تقدیم استعفای‌شان به وزارت کشور نیست.

وی در پاسخ به این سوال که از مجموعه وزارت کشور تاکنون چندنفر برای شرکت در این انتخابات استعفا داده‌اند؟ اظهار کرد: هیچ کدام از استانداران استعفا نداده‌اند، ولی از مجموعه فرمانداران و بخشداران تا ۱۰ نفر و حدود سه نفر هم از معاونان استانداران استعفا داده‌اند.

در مجموعه وزارت کشور مدیرکل تحول اداری استانداری تهران و فرمانداران شهریار و دماوند هم‌چنین سه تن از معاونان استاندار لرستان برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی از سمت خود استعفا داده‌اند.

افشین سفاهن مدیرکل تحول اداری استانداری تهران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسنا اظهار کرد: جهت شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی، استعفای خود را تقدیم آقای تمدن، استاندار تهران کردم و ایشان نیز استعفای بنده را پذیرفتند.

همچنین احمد ربیع‌زاده، فرماندار شهریار به خبرنگار سیاسی ایسنا گفت: اگراستعفایم پذیرفته شود، احتمال دارد در انتخابات مجلس شرکت کنم.

محمد فردی بیرانوند، فرماندار دماوند نیز به خبرنگار ایسنا گفت: استعفایم را برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی تقدیم استاندار تهران کردم و ایشان نیز با استعفای من موافقت کرده‌اند.

استاندار لرستان نیز با پذیرش استعفای “محمدرضا ملکی‌راد “معاونت برنامه ریزی،” امیرحمزه حقی آبی” امور عمرانی و “علی چراغیان” معاون سیاسی امنیتی استانداری به منظور شرکت در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، موافقت کرده است.

دراین بین، مسوولان دیگری هم بودند که رسما اعلام کردند استعفا یا بازنشستگی‌شان حتما و یا احتمالا، به علت شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

چنانچه سردار سرتیپ پاسدار جواد درویش‌وند، معاون وزیر دفاع در دوره‌ نهم و دهم ریاست‌جمهوری به منظور کاندیدا شدن برای انتخابات مجلس شورای اسلامی از سمت‌های خود استعفا داد و با استعفای او موافقت شد.

معاون وزیر دفاع، مشاور وزیر دفاع، عضویت در هیات مدیره سازمان اتکای کشور و عضویت در هیات مدیره بنیاد تعاون، از آخرین سمت‌های درویش‌وند بوده است.

هم‌چنین مجتبی ذوالنور نیز پس از اعلام خبر بازنشستگی‌اش از سپاه، در حاشیه نشست تیرماه جامعه اسلامی مهندسین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: سن خدمتی من تمام شده و ظرف دوران خدمت من از ۳۰ سال گذشته و پر شده است؛ اما با توجه به این‌که گروه‌هایی از بعضی از شهرها اصرار داشتند در عرصه انتخابات مجلس ورود پیدا کنم احتمال دارد در انتخابات مجلس حضور داشته باشم.

در برخی خبرها نیز آمده است: سفیر ایران در عمان نیز خواهان نمایندگی مجلس نهم است.

اگرچه حسین نوش‌آبادی سفیر و نماینده تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در کشور عمان در گفت‌وگویی اظهار کرده است: با استعلام‌های صورت گرفته برای حضور در انتخابات مجلس نیازی به استعفا ندارم.

وی افزوده است: از آن‌جا که قصد خدمت مجدد به مردم شریف شهرستان‌های ورامین و پیشوا را دارم، این اقدام صورت گرفت ولی با استعلام‌هایی که از ستاد انتخابات کشور و شورای نگهبان شد، اعلام شد که نیازی به این استعفا نیست و تا پایان مدت مأموریتم از سوی دولت به عنوان سفیر و نماینده تام الاختیار جمهوری اسلامی در کشور عمان ادامه خدمت خواهم داد.

هم چنین گفته شده است، ایرج ندیمی معاون پارلمانی و امور استان‌های وزارت صنایع و معادن برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی از این سمت استعفا کرد که بلافاصله با موافقت مهدی غضنفری سرپرست وزارت صنایع و معادن مواجه شد.

در همین حال، در پی استعفای محمود ابطحی و رجبعلی صادقی از مشاورت وزارت صنایع و معادن، غضنفری با این دو استعفا هم موافقت کرده است.

در روزهای گذشته نیز حسین طلا مدیرعامل دخانیات ایران برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی استعفا کرد که مورد موافقت غضنفری قرار گرفت.

بر طبق قانون افراد مسوول نام برده شده در قانون انتخابات، تا ۹ تیرماه زمان داشتند تا استعفای خود را تقدیم مسوولان ذی ربط خود کنند.

دولتی‌ها و افراد مسوولی که خواهان ورود به مجلس شورای اسلامی برای نمایندگی هستند، بر طبق ماده ۲۹ قانون انتخابات باید ۶ ماه قبل از برگزاری انتخابات، استعفای خود را تقدیم مسوولان ذی ربط خود کنند.

بدر این راستا در قانون انتخابات آمده است:

الف) اشخاص زیر از داوطلب شدن در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور محرومند مگر این‌که حداقل شش ماه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفاء نموده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند:

رییس‌جمهور و معاونین و مشاورین وی.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاونین وی.

مشاورین معاونین رییس‌جمهور.

رؤسای دفاتر سران سه قوه.

وزرا و سرپرستان وزارتخانه‌ها.

معاونین و مشاورین وزرا.

مدیران کل و سرپرستان ادارات کل وزارتخانه‌ها و مدیران کل حوزه وزارتی و رؤسای دفاتر وزرا.

اعضای شورای نگهبان و هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات.

رییس قوه قضائیه و معاونین و مشاورین وی.

رییس دیوان عالی کشور و معاونین و مشاورین وی.

دادستان کل کشور و معاونین و مشاورین وی.

رییس دیوان عدالت اداری و معاونین و مشاورین وی.

رییس سازمان بازرسی کل کشور و معاونین و مشاورین وی.

رؤسا و سرپرستان سازمان‌ها و ادارات کل و ادارات عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و جانشینان و معاونین آنان در سراسر کشور.

رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و معاونین وی.

رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و معاونین وی.

استانداران.

معاونین و مشاورین استانداران.

فرمانداران.

بخشداران.

شهرداران و رؤسای مناطق شهرداری.

رؤسا و سرپرستان سازمان‌های دولتی.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی.

– اعضای هیأت مدیره و مدیران عامل بانک‌ها.

اعضای هیأت مدیره و مدیران عامل شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت که حیطه وظایف و اختیارات آن‌ها به کل کشور تسری دارد.

رییس کل بانک مرکزی ایران و معاونین و مشاورین وی.

رؤسا و سرپرستان بنیادهای ( مستضعفان، شهید، ۱۵ خرداد، مسکن )، کمیته امداد امام خمینی(ره)، نهضت سوادآموزی، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم و رییس سازمان تعزیرات حکومتی و رؤسای اتاق‌های بازرگانی و صنایع و معادن و تعاون، معاونین و مشاورین آنان.

شاغلین در نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات.

ب) اشخاص زیر از داوطلب شدن در حوزه‌های انتخابیه قلمرو مأموریت خود محرومند مگر این‌که شش ماه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا نموده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند.

ائمه جمعه دائمی.

قضات شاغل در امر قضاء و رؤسای دادگستری شهرستان‌ها و استان‌ها.

مدیران کل و سرپرستان دفاتر و ادارات کل استان‌ها و معاونین آنان.

مدیران کل و سرپرستان دفاتر و ادارات کل استانداری‌ها و معاونین آنان.

رؤسا و سرپرستان ادارات و سازمان‌های دولتی و وابسته به دولت و معاونین آنان در استان و شهرستان.

رؤسا و سرپرستان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی اعم از دولتی و غیر دولتی و رؤسا و سرپرستان واحدها و شعب آن‌ها.

اعضای هیأت مدیره و مدیران عامل شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت در استان و شهرستان.

سرپرستان مناطق و رؤسای شعب بانک‌ها در استان و شهرستان.

سرپرستان دفاتر سازمان تبلیغات اسلامی در مرکز استان و شهرستان.

مدیران مراکز صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران.

اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا.

ج) اعضای هیأت‌های اجرائی و ناظرین شورای نگهبان در حوزه انتخابیه تحت مسوولیت خود

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=4171

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]